X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sony på E3 - 2007


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/07-07 01:28 
Heri kan diskuteres alt Sony-relateret, der dukker op på E3, så vi ikke får en ny tråd per annonceret rygte/spil etc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
172 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/07-07 01:28 
Heri kan diskuteres alt Sony-relateret, der dukker op på E3, så vi ikke får en ny tråd per annonceret rygte/spil etc.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 09/07-07 01:38 
Hvad jeg godt kunne tænke mig at se fra Sony på E3:

Heavenly Sword: En udvidet spilbar demonstration, hvor man får indtrykket at andet end arena kampe. Jeg vil gerne se spillets verden.

Pricecut: 100 dollars. PS3 er for dyr for de fleste almindelige forbrugere, så de må/bør snart sænke prisen. Hvorfor ikke på E3?

Killzone 2: Sony har lagt en længere Killzone 2 demonstration lige efter Microsofts pressekonference. De har også spyttet en del penge i projektet, så mon ikke de har noget her? Jeg forventer, at det kommer til at se intet mindre end fremragende ud.

Så håber jeg, at de holder de sædvanlige grafer for sig selv og i stedet lader deres konference handle om spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PlaykidPlaykidSkrevet 09/07-07 06:25, rettet 09/07-07 06:27 
Kun i Nord amerika:

Sony Confirms PS3 Price-Cut
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 09/07-07 07:37, rettet 09/07-07 07:43 
Glimrende træk. Så varer det nok ikke længe, før Microsoft følger efter.

Sonys Jack Tretton forventer, at salget af maskinen bliver fordoblet pga prisnedsættelsen:

http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=16739
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 09:47 
Playkid>
Kun i Nord amerika:

Mon ikke der bliver annonceret for Europa og Japan snart også?
Vil ihvertfald være en stor fejl hvis de ikke gør.

Den nye 80GB+Motorstorm bundle til $600,- syntes jeg godt de kunne have ventet med. Ikke tidspunket at begynde forvirre markedet for så lille et spring i HDD størrelse.
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 11:15 
Lader til at en EU prisnedsættelse bliver annonceret i denne uge.

"New Euro PS3 price planned"
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 09/07-07 12:31, rettet 09/07-07 12:36 
Gad vide hvor meget det kommer til at betyde i Danske penge?

Edit: Ønsker: Spil, spil, spil og masser af spil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 12:46, rettet 09/07-07 12:46 
Hvis prisen sættes ned i Europa på samme måde som i USA, burde den nye danske vejl. pris blive ca. 4600,-. Men det er der jo ingen garantier for at NFI vil følge det ;)

EDIT: JA!
dpldplSkrevet 09/07-07 12:58 
Bah den skal ned til et sted imellem 3000 til 3500. :(

Enest jeg håber fra sony til E3 er de ikke gør sig selv til så meget grine ingen. Uh sidste år var meget dårlig!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 13:04 
Hvis du forventer en vejl. pris på 3000-3500, så bliver du skuffet ;)
PlaykidPlaykidSkrevet 09/07-07 13:06 
Ja, jeg har heller ikke meget lyst til at bruge mere på den, når der hverken er rumble i controllerne eller spil til den jeg finder interesant.
Der er selvfølgelig en blueray afspiller, men for min skyld måtte de godt smide den væk til fordel for en billigere pris.

Men jeg gad nu godt prøve Resistance.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 09/07-07 13:09, rettet 09/07-07 13:10 
Rumble i controlleren er der faktisk god grund til at tro, vil blive fremvist på E3. Der ud over er jeg enig, Playkid :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 13:13, rettet 09/07-07 13:13 
Ja, det har ihverfald floreret rygter om det i længe... sammen med rygter om "PSP Slim" annoncering. Men TGS er jo ikke længe væk, så kan være de gemmer noget at krudtet til dér.
dpldplSkrevet 09/07-07 13:13 
Behøves ikke være vejl. pris. Må godt være et tilbud. :P

Men coolshop sælger den jo til 4400, så den kommer sgu tæt på de 3500kr vis deres pris også går ned ><
Men 3500kr er sgu maks jeg vil give for den. Og jeg kan godt vente, da det kun er lair og heavenly sword jeg vil have lige nu.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 13:15, rettet 09/07-07 13:15 
Jow da - du vil jo som sædvanlig kunne finde en bedre pris i butikkerne end vejl. pris ;)
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 13:39, rettet 09/07-07 13:40 
Bede-x>
Rumble i controlleren er der faktisk god grund til at tro, vil blive fremvist på E3.

Spøjst - se den lysende PS knap på nedenstående billede.

Sårn lyser min Sixaxis controller ihvertfald ikke ;)

Billede
KLTKLTSkrevet 09/07-07 16:33 
Er enig med Playkid og dpl, prisen på PS3 skal væsentligt længere ned!

Og ja jeg ser frem til en mulig annoncering af en revideret PSP som der har været rygter om, det skal da blive spændende at se hvad det bliver til.
9/11 Was An Inside Job
SephirothSephirothSkrevet 09/07-07 19:56 
I alle tilfælde vil en vejl. udsalgspris på 4500,- ikke ændre på meget, da den, som sagt, allerede kan fås til nogenlunde samme pris mange andre steder. Vi skal ned under 4k, før jeg bider på.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
AmbyAmbySkrevet 09/07-07 20:10 
Beano>
Bede-x>
Rumble i controlleren er der faktisk god grund til at tro, vil blive fremvist på E3.

Spøjst - se den lysende PS knap på nedenstående billede.

Sårn lyser min Sixaxis controller ihvertfald ikke ;)

Jeg var på Roskilde Festival i år hvor Sony havde et telt med playable Lair og Heavenly Sword. De havde de samme controllere og jeg oplevede ikke noget rumbe.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
RJKRJKSkrevet 09/07-07 20:31 
Sephiroth>
I alle tilfælde vil en vejl. udsalgspris på 4500,- ikke ændre på meget, da den, som sagt, allerede kan fås til nogenlunde samme pris mange andre steder.

Men den vejledende pris er jo med udgangspunkt i, hvor meget Sony skal have for konsollen. Så når den pris sænkes, så er det vel normalt, at alle andre priser falder tilsvarende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/07-07 22:03 
I parentes vil jeg lige bemærke, at 3999,- skiltet stadig var i vinduet i Læsehesten, Aalborg, da jeg gik forbi i går.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 09/07-07 22:19 
Sony er eftersigende ikke interesseret i at yde garanti på Læsehesten's PS3'ere, eftersom de er indkøbt i England; Det er Sony herhjemme ikke specielt glade for. Jeg ville være meget varsom med at købe maskinen der.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 09/07-07 22:27 
Jeg er ret sikker på at de ikke må afvise dem, da de jo stadig er fra EU. De kan dog kræve at de skal omkring et britisk værksted. Så det må næsten være NFI der ikke vil/kan yde garanti...tror jeg.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 09/07-07 22:32, rettet 09/07-07 22:33 
Nemlig - de kan kræve at du selv skal sende maskinen til England, hvis den skal repareres.

Hvem i alverden gider det? Ellers tak.

EDIT: Og ja - det må være NFI som ikke vil yde garanti herhjemme.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 22:36 
Hvis man køber maskinen i DK har man vel 2 års reklamationeret fra forretningen uanset hvad - eller ?
CoreCoreSkrevet 09/07-07 22:42, rettet 09/07-07 22:43 
Ja, så i værste skal læsehesten sende den til England (med mindre reklamationen helt afvises selvfølgelig), ELLER sørge for en reperation, hvilket i princippet godt kan gøres hos en eller anden dansk reperatør.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 22:45 
Dark-Light>
Jeg var på Roskilde Festival i år hvor Sony havde et telt med playable Lair og Heavenly Sword. De havde de samme controllere og jeg oplevede ikke noget rumbe.

Det er spøjst... om det så er med rumble eller ej, at der er nogen udgaver ude med lys i PS knappen.
Men de har nok ikke rumble udgaver til at flyde rundt på tilfældige musik festivaller inden de annoncerer noget ;)
dRxLdRxLSkrevet 09/07-07 22:50 
Rumble skal vel også være understøttet i software før det fungerer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RooneyRooneySkrevet 09/07-07 22:51 
Jeg ved bare, at to af mine kammerater var inde i Læsehesten, og ikke kunne få et klart svar ud af ham, mht. garanti på hans PS3'ere. Normaltvis kan man ikke engang få en kvittering i butikken; Beder man om én, får man en håndskrevet af slagsen. I 2002 da jeg købte min Xbox derinde, fik jeg en håndskrevet kvittering skrevet på et almindeligt stykke papir.

Min ene ven fortalte, at de endte med at gå hovedrystende fra butikken, efter deres samtale derinde.

Jeg har ingen problemer med at købe spil og dvd'ere i butikken, men dyre ting til flere tusinde kroner - det tør jeg ikke mere; Er heller ikke så vild med håndskrevne kvitteringer.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 09/07-07 22:54 
Under de forudsætninger havde jeg sgu heller ikke købt den, men jeg havde nok insisteret på at få et klart svar på garantispørgsmålet.

Jeg har dog ikke nødvendigvis et problem med håndskrevne kvitteringer, de kan sagtens være gyldige nok, hvis den rigtige info bare står på.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
BeanoBeanoSkrevet 09/07-07 23:00 
dRxL>
Rumble skal vel også være understøttet i software før det fungerer.

Det plejer at hjælpe, ja ;)
CoreCoreSkrevet 09/07-07 23:04 
Jeg har med vilje undladt at købe controller nummer to p.g.a. manglende rumble (til 500 kr. køber jeg fandme ikke to ekstra), så de må for min skyld meget gerne se at få fingeren ud.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 10/07-07 03:19, rettet 10/07-07 03:20 
Rooney>
Jeg ved bare, at to af mine kammerater var inde i Læsehesten, og ikke kunne få et klart svar ud af ham, mht. garanti på hans PS3'ere. Normaltvis kan man ikke engang få en kvittering i butikken; Beder man om én, får man en håndskrevet af slagsen. I 2002 da jeg købte min Xbox derinde, fik jeg en håndskrevet kvittering skrevet på et almindeligt stykke papir.

Min ene ven fortalte, at de endte med at gå hovedrystende fra butikken, efter deres samtale derinde.

Jeg har ingen problemer med at købe spil og dvd'ere i butikken, men dyre ting til flere tusinde kroner - det tør jeg ikke mere; Er heller ikke så vild med håndskrevne kvitteringer.

Det er hamrende ligegyldigt - du kan aldrig nogensinde være stillet ringere end loven tillader. Så man kan trygt handle PS3'er i Læsehesten. Proceduren er den samme for forbrugeren. At det er muligt at det kan tage længere tid at få skidtet fixet er en anden sag.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 10:23 
Tretton gør det igen: "PS3 er stadig dominerende"

Jeg tror på ham, men hvilken planet lever han på?

Jack Tretton: "The PS3 is still dominant."
Bede-xBede-xSkrevet 10/07-07 10:32 
Hvis PS3 er så dominerende, er det da underligt, at de har behov for et pricecut allerede ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
TLTLSkrevet 10/07-07 10:44 
Sådan som jeg forstår det, så siger han at Playstation, ikke PS3 er dominerende på markedet. Hvis man ligger PS2 og PS3's salg sammen passer det da sikkert?

Det er en meget cool måde de laver forretning på syntes jeg, de sætter de første enheder ud til en høj pris og sætter dem lige så stille ned i pris, samtidig med at den bliver mere og mere populær. De første bliver jo alligevel købt af de mest fanatiske, som bare skal have en med det samme. Jo mere populær og billig den så bliver, jo flere enheder sælger de. Og det er jo ikke brød de sælger, jeg mener. De kan jo ikke blive for gamle ;).

Så hvorfor ikke sælge dem så dyrt som muligt i starten og få så meget for sit produkt som muligt. Andet ville da være dårlig forretning.

Det er jo det samme med alle konsoller. De første vil automatisk være de dyreste, for der er som regel ny teknologi som skal ind i dem og det skal produceres. Det er jo også en omkostning at bygge de maskiner og uddanne de folk som skal gå og lave de forskellige dele, eller passe de robotter som skal lave dem. Det hele tager tid og penge at starte op. Med tiden bliver alt det rutine og de finder på nye og bedre, og eller billigere hardware, og eller produktions metoder. Derfor er det en meget logisk udvikling af prisen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 10:50, rettet 10/07-07 10:51 
Bede-x>
Hvis PS3 er så dominerende, er det da underligt, at de har behov for et pricecut allerede ;)

PS2 røg, så vidt jeg ved, ned i pris efter ca. 8 måneder, så helt unormalt er det ikke. Men du har selvfølgeligt ret - hvis maskinen solgte igennem ville de næppe sætte prisen ned ;)
RooneyRooneySkrevet 10/07-07 11:08 
Herold>
Det er hamrende ligegyldigt - du kan aldrig nogensinde være stillet ringere end loven tillader. Så man kan trygt handle PS3'er i Læsehesten. Proceduren er den samme for forbrugeren. At det er muligt at det kan tage længere tid at få skidtet fixet er en anden sag.

Har du nogensinde handlet i Læsehesten i Aalborg? Hvis han ønsker at stille dig dårligere end andre, så gør han det. Og hvad værre er, så er han ligeglad.

Du kan prøve at spørge Zeroburst herinde, om hans historie med Metallica cd'en. Jeg ved at han stoppede med at handle der, pga. det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 10/07-07 11:14, rettet 10/07-07 11:19 
TL>
Sådan som jeg forstår det, så siger han at Playstation, ikke PS3 er dominerende på markedet.

Nej.

Interviewer: "Given how dominant the PS2 was in the industry, for as long as it was, you have to be a little disappointed, with how the PS3 has done so far?"

Tretton: "Well, the PS3 is still dominant"

http://www.joystiq.com/2007/07/09/jack-tretton-the-ps3-is-still-dominant/

Det er en meget cool måde de laver forretning på syntes jeg, de sætter de første enheder ud til en høj pris og sætter dem lige så stille ned i pris, samtidig med at den bliver mere og mere populær.

Huh? Er der noget usædvanligt "cool" ved Sonys måde at gøre det på?

Derfor er det en meget logisk udvikling af prisen.

Ja, for en maskine der ikke sælger/styrer markedet, er det meget normalt.

Folk havde forventet, at der ville være udsolgt i månedsvis på samme måde, som vi ser med Wii nu. Det har der så ikke været og derfor har de været tvunget til at sænke prisen langt hurtigere, end de havde håbet på.

I den forstand er et pricecut logisk nok.

Beano>
PS2 røg, så vidt jeg ved, ned i pris efter ca. 8 måneder, så helt unormalt er det ikke.

Nej. PS2 var 565 dage om at sænke prisen. Xbox 360 er tæt på dag 600 uden pricecut. PS3 tog 232 dage:

http://www.joystiq.com/2007/07/05/behind-the-price-cut-the-long-strange-saga-of-the-599-ps3/

Et kig på pricecuttet og Sonys position på markedet:

http://www.cnbc.com/id/15840232?video=417194108
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 11:16 
Bede-x>
PS2 var 565 dage om at sænke prisen.

I stand corrected ;)
Jack_DJack_DSkrevet 10/07-07 13:48 
Sonys prisnedsættelse på PS3 skulle efter sigende have givet PS3 salget på Amazon.com et solidt boost, så noget kunne tyde på at der kommer gang i salget nu.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 13:50 
Tror også der på kort sigt (1-2 måneder) vil ske en pæn stigning, men er mere tvivlende om det vil hjælpe på længere sigt hvis der ikke snart kommer nogle flere kvalitetsspil.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/07-07 14:26 
Ja, det er tvivlsomt... Den er stadig meget dyr og hvis kvaliteren af softwaren ikke ændrer sig, tror jeg ikke der vil ske ret meget, set over nogle måneder...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 10/07-07 15:59 
Mon ikke Sony regner med at prisnedsættelsen kan booste salget op til et niveau, der vil holdes oppe af efterårstitlerne Grand Theft Auto 4, Heavenly Sword, Eye of Judgement, Folklore, Assasins Creed og Metal Gear Solid 4, når effekten af prisnedsættelsen tager af. For mig at se er det den strategi de tror på.

Der er selvfølgelig ikke tale om eksklusiv titler, men det virker til at noget af markedet venter på at Sony tilbyder "nok" til, at de vil skifte Playstation 2 ud - især i Europa og Danmark.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 10/07-07 16:11 
Ja det er bestemt en mulighed. Jeg kender ihvertfald flere "casual" PS2 ejere som bare venter på at PS3 har mere at byde på og til en lavere pris før de vil skifte. Folk som ikke overvejer Xbox 360 og Wii.
RooneyRooneySkrevet 11/07-07 19:30 
Om små to timer starter Sony's pressekonference.

De behøver bare vise en lille håndfuld AAA titler, og så ejer de resten af showet i min bog.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Bede-xBede-xSkrevet 11/07-07 19:39 
Enig. Men der skal være tale om titler, vi ikke har set før. Ellers var der mængder af gode titler på MS konferencen. De var bare blevet fremvist/annonceret tidligere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 11/07-07 19:40 
Rooney>
Om små to timer starter Sony's pressekonference.

du mener vel kun 1 time? :p
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
jaesjaesSkrevet 11/07-07 19:40 
Der kommer tilsyneladende intet prisfald i Norden foreløbig.
http://ps2.boomtown.net/da_dk/articles/art.view.php?id=71303
happyEDhappyEDSkrevet 11/07-07 20:32 
lige inde start, vil jeg bare lige høre en ting.
Hvem tror der kommer ny PSP?
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
172 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig