X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brugt wii - faldgruber?


Svar
McBrainMcBrainSkrevet 15/06-07 23:27 
Er der noget man skal passe på når man køber brugt wii?

Binder kontoen sig til konsollen så man ikke kan lave sin egen f.eks.

Hvad så med VC-spil o.l.

Alt i alt, er der noget man skal være opmærksom på?
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 16/06-07 00:00 
Jeg havde en Wii med VC-spil på, som jeg skulle sælge og der kunne jeg godt slette alt, så der ikke var nogen spor efter mig.
Hoid to colony C05 where the computer is...
WikzoWikzoSkrevet 16/06-07 00:08 
Alt data kan sagtens slettes, og der er ikke direkte nogen konto af en art.

Dog kan man oprette en PIN kode, som kan kræves ved fx at gå på internettet. Denne kode er stort set kun lavet til forældre, der vil forhindre sine børn i at gøre forskellige ting.

Inden du køber en brugt Wii, skal du huske at spørge sælgeren, om vedkommende har kode på eller ej. Hvis der er, skal du selvfølgelig have fat i den ... hvis det går helt galt, kan du dog få Nintendo til at resette den (er der et par stykker herinde fra, som har fået gjort).

Virtual Console-spil binder sig til Wii-maskinen og kan ikke flyttes. Altså ikke nogen konto, men selve maskinens ID.
DarkenDarkenSkrevet 16/06-07 01:54 
Ja sorry lidt et highjack, men har brug for at vide det.
Hvorledes tager man så backup af sine VC spil? Og hvis man nu får dem slettet (af uvis grund.. find selv på noget ;) er det så nok at det stadig er samme maskine eller skal man så til at købe skidtet igen?
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
McBrainMcBrainSkrevet 16/06-07 08:52 
Det er helt fint :)

Tak for de fine svar.
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
ElgenElgenSkrevet 16/06-07 10:18 
Darknen> For det første, kan man fra shoppen altid gen-downloade alle de vc-spil man har købt på sin konto, hvilket egentlig overflødiggør' al backup.
Men hvis du har et sd-card, kan du også tage backup af dem på det; men det skal være samme maskine som de genindlæses på; ved ikke om de kan indlæses på samme mnaskine, hvis den har være reset'et; det har jeg aldrig prøvet; alle de andre påstande, jeg prøvet på egen krop. };-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
solid snakesolid snakeSkrevet 16/06-07 11:37 
Du skal være opmærsom på at den ikke er låst med en pinkode..... Det var min det er noget værre bøvl, det oplevede jeg selv, og måtte kontakte Nintendo forat få den låst op.. Men hvis du alligevel ikke bruger nettet er det lige meget..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
DarkenDarkenSkrevet 16/06-07 12:19 
Tak Elgen
Jeg regner med at skulle have mig en WII lige så snart vi begynder at få nogle gode gamle SNES RPGs på banen.
(Så kan jeg nemlig få lidt mere plads på mit TV bord ;)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig