X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Hvad hedder tegnefilmen?


Reply
PapandPapandSkrevet 09/05-07 19:33 
Så er jeg igen gået i retro-mode og jeg søger navnet på en tegnefilm jeg, så vidt jeg husker, så i DR1's fredagsbio.

Den starter som en rigtig film på et børneværelse, hvor en dreng virvler gennem en portal sammen med en rød bil. Herefter skiftes der til en tegnefilm.

De kommer gennem mange scenarier, blandt andet nogle klæbrige monstre i en mørk sump, hvor bilen vistnok kører fast. Scenen jeg husker bedst, er dog kampen mellem to troldmænd. Den ene favoriserer tal og den anden bogstaver. De sændes en del om hvad der er vigtigst.

Jeg vil skyde på, at det er 10-15 år siden filmen var i fjernsynet og originalsproget er højst sandsynligt engelsk.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CoreCoreSkrevet 09/05-07 20:27 
Et vildt skud fra hoften...The Pagemaster.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 09/05-07 20:48 
Det lyder rigtigt nok - den starter vist med Macauley Culkin "live" og skifter derefter til tegnefilm.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PapandPapandSkrevet 09/05-07 21:01 
Jeg takker for svaret, men nej, det er ikke "The Pagemaster". Jeg tror filmen jeg leder efter, er væsentlig ældre og ikke nær så "børnevenlig".
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
nerosnerosSkrevet 09/05-07 21:54 
Jeg mener også at have set den film for meget længe siden, men jeg har forsøgt at google det lidt men uden held.

Ellers er dette et godt sted at starte sin søgning.

Jeg er for træt til at lede nu ;-)!


www.80scartoon.net
Bashful Neophyte
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 09/05-07 22:08 
The Pagemaster var også den første jeg kom til at tænke på, men kunne det så være The Phantom Tollbooth?


IMDB
元気ですか。
nerosnerosSkrevet 09/05-07 22:21 
Jo det er vist den. Det er ihvertfald den jeg husker og har set. Faktisk så er den jo helt tilbage fra 70'erne.


Clip fra Youtube
Bashful Neophyte
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 09/05-07 22:48 
Hmmm... Jeg har også en tegnefilms serie jeg ikke kan huske hvad hedder.
Jeg mener jeg så den på SuperChannel i sin tid.
Here Goes.
I første afsnit møder vi et forskerhold der graver dybt ned i en vulkan. Forskerne har dragter på og i powerrangersstil er de røde, blå, grønne mv. det ligner dog mere rumdragter.
I vulkanen kommer de til at vække nogle store uhyrer/væsner.
Det ene er et lavamonster der hedder noget med Magma, det andet jeg kan huske, er et grøn Lizzardmonster der svømmer ud og angriber først et amerikansk hangarskib og derefter et hospitalsskib, hvor det inficerer syge og sårede soldater med noget grønt stads... nogle af soldaterne dør endda, og det plejede de jo ellers ikke at gøre.
Jeg kan simpelthen ikke huske hvad serien hed, men bla. pga at der døde folk i serien gjorde den et stærkt indtryk på mig dengang i 80erne.

Mikkel
PapandPapandSkrevet 09/05-07 23:10 
Helt fantastisk OuroborosSlayer! Det er den! Tusind tak for jeres hjælp. Alle problemer kan løses på P:R! :D
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
TLTLSkrevet 10/05-07 03:08 
Det minder mig også lidt om Heart of Darkness... Der bliver han også suget ind i en anden verden.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Username
Password
Remember me