X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega CD/Sega CD?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/04-07 10:01 
Er der forskel på disse to maskiner andet end designet egentligt? Jeg kan bedst lide Sega CD som vidst skulle være den amerikanske model ikke.

Et andet spørgsmål er om spillende er rigionslåste?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-07 10:14, rettet 07/04-07 10:17 
neros>
Er der forskel på disse to maskiner andet end designet egentligt?

Den påtrykte tekst og BIOS-chip'en er, så vidt jeg ved, de eneste forskelle.

Jeg kan bedst lide Sega CD som vidst skulle være den amerikanske model ikke.

Jep, SegaCD = US, MegaCD = EU og JAP :)

Et andet spørgsmål er om spillende er rigionslåste?

Desværre, ja. Men der findes selvfølgelig metoder til at komme uden om det ;)

Sega CD/Mega CD Factoid
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 07/04-07 10:29, rettet 07/04-07 10:30 
Angående regionslåsen, kan jeg oplyse, at der for nylig er en gut, som har udviklet er ganske smart multi-cart, der virker som både regions-switch og save game-lager, til MegaCD/SegaCD'en. Men den kan også kan bruges til noget ROM-halløj, så Rune flår mig nok levende, hvis jeg linker til info om den :D

Jeg har ikke selv prøvet dyret, men det skulle efter sigende virke udemærket.

Snus lidt rundt på Sega-16, så skal du nok falde over den ;)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 07/04-07 10:51, rettet 08/04-07 19:34 
Den side har da også alt :-)!

"The Model 1 Sega CD/Mega CD will only work with a Model 1 Genesis/MegaDrive due to its physical design". Øv nu har jeg lige købt en Megadrive 2, men jeg har stadig min gamle fætter 1'eren.

Jeg skal have sådan en Sega CD. Sad igår og læste reviews på siden der, mange lækre titler ;-)!

Lyder spændene med det multi-cart!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/04-07 02:14 
Ville det bedste køb af maskinen være Sega CD/Mega CD, altså den amerikanske eller Japanske NTSC model? Efter at have læst at Pal udgaven ikke understøtter 60hz, og der vist skulle være flere af de bedre spil, som ikke findes i Pal, som f.eks Robo Aleste og Final Fight CD, eller er jeg forkert på den?
Bashful Neophyte
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/04-07 09:56, rettet 08/04-07 10:00 
Både Robo Aleste og Final Fight CD findes helt bestemt i PAL udgaver, og så vidt jeg husker kan PAL-maskinen også "snydes" til at køre i 60 Hz, da MegaCD'en blot gør, hvad den får besked på af MegaDriven. Dvs. at MegaCD'en kører altid med samme videofrekvens som den tilsluttede MegaDrive. Hvis man bruger en 50/60 Hz switch, skal man så blot vente med at skifte til 60 Hz, til man er forbi MegaCD'ens regionstjek.

Så alt ialt skulle der ikke være noget i vejen for at anskaffe dig en PAL maskine ;)

The PAL Sega Mega-CD Library
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 08/04-07 10:32 
Aha ;-)! Takker for dit svar. Så skulle der jo ikke være nogen problemer.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig