X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil 4 til Wii


Svar
RooneyRooneySkrevet 05/04-07 10:18 
Killer app på vej!

Yikes!!
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
200 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
EchoEchoSkrevet 07/04-07 11:31 
Skal vi ikke lige huske, at de to konsoller har forskellig ydeevne.
Jeg mener, at denne diskution er fuldstændig meningsløs.
Core mener, at Zelda er grimt, hvorfor ved jeg ikke, men det hans mening, og den lader til at være utrolig svær at rokke på.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 11:31 
Core >

Kommer det som en overraskelse, at launch spil på hardware der er noget kraftigere end andet hardware, er flottere på det kraftigere hardware? Eller - spillene på det kraftigere hardware kan sagtens være teknisk flottere (måske), men artistisk, så var 360'erens launchspil ikke noget at råbe hurra for. Selv Kameo som virkede pænt lækkert et stykke hen ad vejen, gik lidt overbord i dets sugarcoated grafik (PDZ ditto).

Du nævnte nogle 360 spil; De ER flotte, men ting som tearing, slowdown, monotone miljøer, ditto farvevalg, trækker ned i min bog. GoW er en synder her, og hvor megen afveksling var der egentligt i Rainbow Six's miljøer? Nada.

Ærlig talt, så lugter det lidt (meget) af, at du hurtigt lader dig forblænde af noget (ved første øjekast) prangende HD grafik.

Jeg har ikke selv spillet Zelda: TP; Alle skriverierne om det fortæller, at der er langt mere afveksling i miljøerne og dermed også grafikken, end de gængse spil. Sådan noget kan jeg godt li', for så får jeg afveksling i spillet, og mere motivation for at fortsætte med at spille det. Sådan nogle ting er også nærmest en nødvendighed, når spillet ikke kan gennemføres på 6 timer.

Får sgu helt lyst til at gå ud og købe en Wii i dag, og så få spillet noget Zelda :-O
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
ChronoChronoSkrevet 07/04-07 11:33 
Jeg kan ikke genkende det med akvarel-grafik - sådan synes jeg ikke det ser ud overhovedet. I må have dårlige øjne alle sammen :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 07/04-07 12:04, rettet 07/04-07 12:08 
Rooney>
Kommer det som en overraskelse, at launch spil på hardware der er noget kraftigere end andet hardware, er flottere på det kraftigere hardware?

Overhovedet ikke, det var sådan set dig selv, der spurgte efter 360-spil der var flottere end Zelda. Det er ikke en sammenligning jeg selv har bragt på bane. Jeg er udemærket klar over Hardware-forskellene, og forventer derfor heller ikke 360'er-grafik på Wii'en, men flottere grafik end på Gamecube syntes jeg ikke er for meget at forlange.

Hvor meget Vegas har DU spillet? Der er da god variation i banedesignet deri.

Det er muligt at jeg lader mig forblænde af HD-grafik, men jeg er da i det mindste klar over hvad det er, og mine holdninger er baseret på egne erfaringer, ikke andres skriverier.

Hvorfor svarer jeg overhovedet på det her? Din mening tages slet ikke seriøst, så længe du ikke selv har prøvet Zelda.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 12:13 
Som jeg vist ikke har lagt skjul på, så er det skam ikke eksklusivt min mening ang. Zelda du skal lytte til. Selv synes jeg bare at det er noget vrøvl, når du skriver om TP som du gør; Nej - jeg kan ikke tage det seriøst, kan jeg ligeså godt skrive.

Og jeg er udemærket klar over hvad HD grafik er, tak.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 07/04-07 12:23 
Core>
Selv flere af 360'erens Launch-spil er jo langt over Zeldas standard.

Well, duh. Vi snakker også om to maskiner, hvor den ene er mere end 10 gange kraftigere end den anden. Selvfølgelig er det pænere. Hvis det ikke var det, ville jeg fandeme have pengene tilbage.

Core>
Jeg er udemærket klar over Hardware-forskellene, og forventer derfor heller ikke 360'er-grafik på Wii'en, men flottere grafik end på Gamecube syntes jeg ikke er for meget at forlange.

Men du burde stadig måle mere efter GameCube-standard, da det er der spillets rødder egentlig er. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 07/04-07 12:41 
Jeg deler som også tidligere nævnt Core skuffelse over, at Wii ikke bare ligger lige en tand over Xbox 1 og GameCube rent grafik.

Jeg er ved sidste tempel i Zelda TP just nu, og man kan sagtens argumentere for, at spillet ikke er specielt pænt, at vandet ligner noget mærkeligt noget, og at alting er gnidret, så snart det ligger en smule ude i distancen. Samtidig kan man også argumentere for, at det er en spændende og eventyrlig verden med et visuelt særpræg.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 12:53 
Wii ligger selvfølgelig over GameCube, rent grafisk.

Lad der nu lige udkomme nogle flere spil til maskinen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 07/04-07 12:56, rettet 07/04-07 13:41 
Lad dig nu lige få prøvet skidtet, inden du kaster stivnakket teorier ud til alle sider...

Rooney>
Selv synes jeg bare at det er noget vrøvl, når du skriver om TP som du gør

Hvad ved du om det, du har jo ikke prøvet spillet.

Rooney>
Nej - jeg kan ikke tage det seriøst, kan jeg ligeså godt skrive.

Jeg har spillet det, du har ikke. Hvilken baggrund appelerer mest til at blive taget seriøst?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 07/04-07 13:00 
Jeg mener skam også, at det burde være en selvfølge, men det er det altså ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 07/04-07 13:09, rettet 07/04-07 13:34 
Faktisk er der jo forskel på Wii-spillene, hvilket også står på coveret.

Red Steel, Super Monkey Ball, Sports, Play og Excite Truck understøtter alle sammen HDTV. Zelda gør ikke. Nintendo har virkelig forstand på at optimere deres flagskib :p

Jeg fatter ikke hvorfor de ikke bare forsøger at følge med tiden, det er jo ikke fordi at det ikke er dem muligt, de har bare ikke gidet. De porter deres mest ventede titel til et Wii-spil, men tilsyneladende mener de at det eneste det indebærer, er at implementere brugen af Wii-mote. HDTV-kompatibiliteten har man ikke gidet at beskæftige sig med.

Når det er sådan de selv ser på, så burde bare have lavet Wiimoten som en Hardware-add-on til cuben. Så havde de i hvert fald, fået langt færre bitre miner herfra.

EDIT:...og et mindre behov for at genudgive RE4 (bare lige for topics skyld ;))
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 14:13 
Core>
Jeg har spillet det, du har ikke. Hvilken baggrund appelerer mest til at blive taget seriøst?

Gamespot:

The Wii was designed with relatively modest graphical capabilities, at least from a technical perspective. So if you spend a lot of time trying to pick apart the visuals of Twilight Princess, you'd notice plenty of low-res textures and jagged edges. But that would be missing the point. Twilight Princess is an excellent-looking game due to some terrific art design. Much has already been said about the art style reverting back to a more mature or realistic look after Wind Waker took the series in a decidedly cartoonlike direction. While there's nothing terribly "mature" about this T-rated game, it looks absolutely great from an artistic perspective. The world itself offers the sort of variety you'd naturally expect from a fantasy game, with everything from lakes to deserts to dungeons, but it's when you start seeing the twilight realm that the game really takes off, visually.

IGN:

Twilight Princess is a GameCube port and therefore not wholly indicative of what we can expect visually from truly ground-up Wii titles. It also happens to be a very pretty GCN effort that is made all the prettier on Wii because in addition to supporting a progressive-scan mode it also outputs an exclusive 16:9 widescreen display. The game world is vast and beautifully designed. Nintendo's artists have worked overtime to model the characters and locations that make up Hyrule and it shows. Link features more detail than ever before and many of the enemies that looked quasi-silly in previous Zelda titles are now genuinely spooky. Take, for instance, the Poes -- ghosts which now feature designs that resemble the grim reaper.

There are definitely visual standouts. The shimmering, realistic water in the game is gorgeous and looking at it we can't believe this was originally a GameCube effort. The Twilight Realm's bloomy art style is equally impressive. And the particle and lighting effects that highlight everything from flowing lava to fights with enemies are second to none. The whole game runs smoothly at 30 frames despite the fact that it spits out the biggest world in Zelda history and by a large margin.

Then again, this was originally a GCN title and that truth is visible, too. Some of the textures, particularly those skinning the admittedly immense Hyrule Field, are blurry and even ugly. Nintendo also has an unfortunate tendency to frame cinematics with blurry structures and other objects in the background, which detracts from the presentation. Beyond the low-resolution make-up of some characters and locations, though, we honestly don't have too many complaints, which is quite the feat given that we're self-proclaimed graphics junkies.

Gamespy:

Twilight Princess is a great-looking game. On one hand, it has its graphical problems stemming from the GameCube development cycle (blurry textures, comparatively low-res characters, etc.), but the artistic direction more than makes up for these issues. I ended up playing through about 75 percent of the game using the standard composite cables that ship with the Wii, until I managed to snag some component cables towards the end. The difference in quality, clarity and imagery between the quite frankly subpar composite signal and the sexy 480p component signal was night and day. A sharper, more vibrant image enhanced the game experience significantly, so if you have the means, I highly recommend using component input.

Eurogamer:

One thing that's being hotly debated about Twilight Princess is whether it really cuts it technically in the modern next gen age. Arguably it's a GameCube game in essence, so perhaps it's not really fair to even think of it as a true example of what the Wii can do. But even with that taken into account, it's an undeniably beautiful game that outshines most games purely through the levels of artistry on show. Fair enough, the texture detail's not great, and the 480p resolutions ensure that jaggies are in evidence - especially for the big screen owners among us, but you'll stop noticing the more nitpicky technical elements after about an hour. After that, it serves as a reminder that it's the quality of the gameplay and the overall experience of the game that's by far the most pertinent part of playing a videogame - and in that respect it's a game that ticks pretty much every box going.

Bemærk Gamespy's kommentar omk. component vs. composite, og få dig så et ordentligt TV, eller tag dit nuværende til rep.

Jeg ved godt at du helst vil klamre dig til det faktum, at jeg ikke har spillet TP, og at det derfor pludselig kun er min mening der tæller, mht. spillet, men mon ikke Gamespot, IGN, Gamespy og Eurogamer har lidt at skulle have sagt, i denne sammenhæng.

Og så er der vist ikke meget mere at debattere om det her; Tråden handlede vist også oprindeligt om Resident Evil 4 til Wii.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-07 14:35, rettet 07/04-07 14:37 
Core>
Faktisk er der jo forskel på Wii-spillene, hvilket også står på coveret.

Red Steel, Super Monkey Ball, Sports, Play og Excite Truck understøtter alle sammen HDTV. Zelda gør ikke.

Har det overhovedet noget at sige? Alle de Wii spil jeg har prøvet har kørt i 480p, hverken mere eller mindre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
CoreCoreSkrevet 07/04-07 14:41, rettet 07/04-07 14:42 
Excite Truck og Sports/Play er i hvert fald mindre mudret at se på...

WOW Rooney!

Du kan læse...det kan stadig ikke bruges til en hat, når du forsøger på at blande dig i en debat om spil du ikke har prøvet.

Er dit syn på spil baseret på hvad andre syntes?

Det syntes jeg bare er sørgeligt...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/04-07 14:44 
Core>
Excite Truck og Sports/Play er i hvert fald mindre mudret at se på...

Det er også sådan jeg umildbart husker det. Men det kunne jo også skyldes at Zelda bare er grimt ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/04-07 15:13 
Man kunne jo konkludere at Rooney syntes at Twilligt Princess er flot set ud fra en artistisk og designmæssig synsvinkel (hvilket jeg sådan set er enig i), mens Core ser på det rent tekniske, hvilket jeg også selv mener gør spillet til en grim affærer (farver der flyder sammen, lavt opløselige teksturer osv.)

Der er vel ingen pointe i at fortsætte diskussionen - specielt ikke i en tråd om Resident Evil 4 til Wii?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
ChronoChronoSkrevet 07/04-07 19:39 
Core>
Red Steel, Super Monkey Ball, Sports, Play og Excite Truck understøtter alle sammen HDTV. Zelda gør ikke.

Du understreger flot at du ikke aner hvad du taler om. Så er der heldigvis ingen grund til at komme med modargumenter. Tilbage til RE4 :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 07/04-07 20:24, rettet 07/04-07 20:30 
Hmmm hvor tit kigger du på dine covers?

Det står på dem med ikoner, ved siden af det ikon der indikerer 1 eller flere spillere...

Det er da vist ikke mig, der blev understreget noget om...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 20:50 
Core>
Du kan læse...det kan stadig ikke bruges til en hat, når du forsøger på at blande dig i en debat om spil du ikke har prøvet.

Er dit syn på spil baseret på hvad andre syntes?

Det syntes jeg bare er sørgeligt...

Handler det om at debattere eller provokere? Det er dårlig stil at du ignorerer valide svar, imens du selv kommer med ubrugelige ditto.

Ang. RE 4 i Wii versionen, kunne det være interessant at genoptage diskussionen når spillet er udkommet, og så få konstateret om det er en GC port - og kun en port - eller et spil som faktisk indeholder så meget nyt og anderledes, at det bør købes og spilles igen...og igen.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 07/04-07 20:58, rettet 07/04-07 20:58 
Der er ikke noget validt ved udtalelser om et spil som du ikke selv har prøvet.

Dine anmeldelse-quotes har været spild af tid, for jeg adapterer ikke andres holdninger, og har derfor ikke læst dem.

Jeg har mine holdninger fra hvad jeg selv har set, prøvet og oplevet, mens du tilsyneladende påtager dig andres meninger. Så er der ikke så meget at sige til, at dine skizofrene meningsskift om spils kvaliteter og mangel på samme, opstår så ofte.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 07/04-07 21:13, rettet 07/04-07 21:14 
Jeg påtager mig ikke andres meninger om spil - hvad snakker du om?? Zelda har jeg ikke spillet og det skriver jeg, men jeg har stadig øjne i hovedet og kan se hvornår et spil er grimt kontra flot. Alle andre spil jeg skriver om oplevelser med, har jeg spillet, MED MINDRE jeg skriver andet. Har du overhovedet læst de sidste mange indlæg jeg har skrevet? NFS: Carbon tråden, og snart et utal af PS3 impressions.

Zelda har jeg ikke spillet, og så diskvalificerer du pr. automatik både Gamespot, IGN, Gamespy og Eurogamers holdninger. Disse sites er faktisk også helt normale mennesker med holdninger til de spil de spiller, men de tæller pludseligt ikke; Det er jo logik....i bizarro world.

Iøvrigt; Du skriver selv anmeldelser. Skulle folk bare ignorere dem, fordi der er jo ingen grund til at adaptere til dine holdninger..?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 07/04-07 23:40, rettet 07/04-07 23:42 
Se, her kunne jeg jo bruge en hel aften og flere sider på at quote, og skære ud i pap for dig, hvad det er jeg har prøvet at forklare dig de sidste mange indlæg, og at de fleste mennesker bliver informeret af anmeldelser i stedet for hjernevasket, samt at andres holdninger og informationer kan være oplysende, men aldrig mere rammende end egne erfaringer, og at anmeldelser af et spil jeg i forvejen har stående ikke gør noget for mig, da jeg jo selv frit kan prøve det. Men da det tilsyneladende er usigeligt lidt, der trænger ind hos dig, referer jeg i stedet bare til min tidligere kommentar:

Der er intet, _INTET_ der kan komme fra dine tanker, via dit tastatur og ud på Playright omhandlende Zelda: TTP, jeg på nogen måde bare vil overveje at tage seriøst, før du selv har prøvet det spil du gerne vil snakke om, det kan da for f..... ikke være for meget at forlange. Når du får gjort det, så tager jeg den gerne forfra, dog i en tråd hvor det hører hjemme. Til den tid, siger du bare til, og hyg dig indtil da...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Zzap!Zzap!Skrevet 08/04-07 02:27, rettet 08/04-07 09:15 
Konsolkongen>
Det er jo slet ikke det jeg skriver... Spillet er grimt fordi det ser ud som det gør på en helt ny konsol. Jeg har tidligere i tråden skrevet at jeg er helt oppe og køre over grafikken i mange Saturn spil.

Så det er fordi det er en ny konsol nu? Så hvis der går et par år så vil det være flot alligevel?
Jeg håber du selv kan se, at det er en tåbelig argumentation.
Jeg tror at du blander din benovelse over hvad Saturnen kan, med hvor pænt spillet rent faktisk er.
Ikke at de to ting ikke skal forenes, for mediet og budskabet er uløseligt forbundet, men det ændrer ikke ved at Z:TP er et meget smukt spil i mange henseender.
Hvis nu du ikke skal ryste den, men bare tippe den bagover, hvorefter den kommer med en tilfredstillende "reload lyd"?

Det er stadig en gang gimmick fis og den slags gider jeg ikke.

Det samme kunne siges om knapper hvis bevægelses sensorer havde været normen.
Det kommer helt an på om det virker og hvor godt. Utroligt meget af fornøjelsen ved at spille et spil hænger på om kontrollen føles tilfredsstillende, og jeg vil vove a påstå at hvis der er lavet rigtigt, så er det mere tilfredsstillende at reloade ved at udføre en bevægelse, end ved bare at trykke på en knap. Men det afhænger selvfølgelig så af, om bevægelsen føles rigtig og om den bliver ledsaget af en eller anden form for feedback.

Core>
Zzap!>
Dvs. spil som du engang beundrede som flotte, pludselig ikke er det mere?!
Jeg kan komme i tanke om C64 spil som stadig er flotte.

Er det med vilje du misforstår alting?

KK er om nogen tilhænger af retrospil og nyder af gammel-men-stadig-lækker grafik.

Ville du mene at de samme C64-spil, udgivet stand-alone til fuld pris, til en ny maskine stadig tilfredstillede dine grafikkrav?

Der er vel en grund til at vi ikke stadig sidder og spiller pong.

Ja, fordi de muligheder der var i Pong grafikken og hardwaren meget hurtigt blev udtømt. Wii hardwarens muligheder er langt fra udtømt.

Ja, jeg ville med glæde betale fuld pris for et C64 spil, hvis det var tydeligt, at der var lagt sved og tårer i det og hvis udviklings omkostningerne ikke var indtjent for længst og firmaet gået ned.

Men det er med værdi af spil, er som med værdi på mange andre ting, det er din lyst til at det der afgør hvor meget det er værd for dig personligt.

Core, problemet med at diskutere med dig er, som Rooney også har måttet sande, at du er en retorisk fedtspiller. I stedet for at klart og tydeligt at lukke posen op og sige præcist hvad det er du har at sige, så lukker du små bidder ud af gangen så du har mulighed for digte hen ad vejen og finde på mere, for at styre diskussionen og for få det til at se ud som om, at det er os der ikke forstår dig.
Eller det er i hvert fald sådan det virker, når man læser dine indlæg i en sammenhæng.
At du så bruger en unødig nedladende tone gør det ikke bedre.

SeventhSun>
Folk der synes Zelda: TP er flot er skøre.

Det er lavet efter den klassiske 3D skabelon, hvor antallet af polygoner og kvaliteten af textures betyder noget.
Og det er ikke særlig pænt. Lissom Ocarina of Time ikke er særlig pænt.

Men det er ikke maskinens skyld som sådan, og det gør det ikke til et dårligt spil.

Så du siger at grafikken lægger op til mere end den kan give?
Jeg kunne ikke være mere uenig. Grafikken er jo netop afstemt nøje efter ”grafik budgettet” (der er forskel på at køre RE4 og Z:TP) og den valgte stil.
F.eks. er der er nusset om de fleste textures så de arbejder med, og ikke imod den opløsning de nu er i.
Core>
Andre spil kan godt få BÅDE gameplay og acceptabel grafik. Hvorfor skulle man så nøjes med den ene del?

Hvad er acceptabel grafik?
Herold>
Men det kan ikke leve op til kvaliteten et spil som fx. Kameo har.

Designmæssigt er Z:TP langt foran Kameo.

Core>
Og så er vi tilbage ved: Er der så nogen grund til en Wii-version, når nu originalen kører perfekt på selv Wii-konsollen?

Hvis kontrollen bliver bedre, hvorfor i alverden så ikke?

Beano>
At klaske et Wii logo på et gammelt GC spil er bare for usselt.

Ikke mere usselt end andre typer genudgivelser.
Born to kill space
HeroldHeroldSkrevet 08/04-07 07:03 
"Designmæssigt er Z:TP langt foran Kameo."

Ja, det synes jeg egentlig også. :) Kameo er rent teknisk set flottere, fordi det har flere muskler at lege med, men Zelda har langt mere sjæl, hvilket gør det til et flottere spil, rent kunstnerisk og designmæssigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ChronoChronoSkrevet 08/04-07 07:51, rettet 08/04-07 07:56 
Core>
Red Steel, Super Monkey Ball, Sports, Play og Excite Truck understøtter alle sammen HDTV. Zelda gør ikke.

Jeg troede jeg havde quotet dig i går, men så gør jeg det i dag. Her understreger du fint at du ikke aner hvad du taler om, og så der er ingen grund til at diskutere yderligere. Jeg tror bare vi må sande, at du er hensiden almindelig sund fornuft.

EDIT: Og i øvrigt, at Rooney indsætter citater fra forskellige udenlandske anmeldelser bidrager langt mere til tråden end din stædige og usaglige fastholdelse af personlige meninger. De viser tydeligt at du er helt galt på den.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 08/04-07 08:07, rettet 08/04-07 08:07 
Zzap!>
Ikke mere usselt end andre typer genudgivelser.

Jow, når man genudgiver et spil på samme platform for at score nogle hurtige penge på Wii-hypen. Hvis spillet ikke allerede var ude på GC ville jeg være enig.
Zzap!Zzap!Skrevet 08/04-07 09:23 
Miyamoto sagde for nogle tid siden at de havde tænkt på at genudgive gamle GC spil, som ville kunne drage fordel af Wiimoten.
Så det er altså højst sandsynligt ikke nogen pludselig grisk beslutning, men noget de har tænkt på længe.
F.eks. kunne jeg da godt tænke mig at se Pikmin med wiimote control.

Igen, der er ingen der siger at du skal købe det, men hvis man ikke har spillet det før, eller kan lide spillet så meget så man godt kunne tænke at prøve det med en anden kontrol metode, så er det vil kun at regne for en god nyhed at RE4 bliver genudgivet.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 08/04-07 09:31, rettet 08/04-07 09:32 
Zzap!>
Igen, der er ingen der siger at du skal købe det...

Og igen (bøjet i neon): Man kan også kigge ud over sin egen lille næsetip og håbe at platformen ikke bare bliver en losseplads for billige genudgivelser. Næppe grunden til folk har købt en Wii - af spille gamle GC titler med gimmick styring. Ihvertfald ikke min motivering til investeringen.

Hvis Miyamoto har luftet lignende ideer er det ikke mindre skræmmende for mit vedkommende. Det er uopfindsomt, uambitiøst og grådigt uanset hvem der gør det.

Det skulle lige være Sony eller Microsoft der gjorde det...
CoreCoreSkrevet 08/04-07 10:40, rettet 08/04-07 11:19 
Zzap!>
Ja, jeg ville med glæde betale fuld pris for et C64 spil, hvis det var tydeligt, at der var lagt sved og tårer i det og hvis udviklings omkostningerne ikke var indtjent for længst og firmaet gået ned.

Så du mener altså at det er fordi at udviklingsomkostningerne endnu ikke er tjent ind, at Capcom bruger penge på at genudgive RE4, og det derfor er i orden?

Zzap!>
Core, problemet med at diskutere med dig er.

Den anden vej: Problemet med at diskutere med dig, er at du er totalt blottet for evnen til at se objektivt på tingene når det er Nintendo der er på tale. Uanset hvor dumme deres beslutninger er, eller hvor forældet deres spritnye konsol forekommer, så er det bare SWELLLLLL i din verden, mens alle der tillader sig at se kritisk på det, bare har misforstået det...

Zzap!>
I stedet for at klart og tydeligt at lukke posen op og sige præcist hvad det er du har at sige, så lukker du små bidder ud af gangen så du har mulighed for digte hen ad vejen og finde på mere, for at styre diskussionen og for få det til at se ud som om, at det er os der ikke forstår dig.
Eller det er i hvert fald sådan det virker, når man læser dine indlæg i en sammenhæng.
At du så bruger en unødig nedladende tone gør det ikke bedre.

Styr dig lige hva'. Nu skal du få det hele på én gang, så kan det være at det trænger igennem Nintendo-force-field'et i din pande:

Jeg syntes at Zelda: TTP langt fra er særlig pænt; RETTELSE: Zelda: TTP er direkte grimt og en hån mod alle der har indkøbt en ny konsol, i håb om at spille nye spil på den, mens de i stedet bliver spist af med et Gamecube-spil der på ingen måde kræver nyt hardware, og bare har fået en upræcis pegepind som controller.

Det er muligt i andre ser flotte lokationer, arkitektur og design, men når både maskine og spil er reduceret til forældet gengivelse af billederne, er det udfra maskinen og tidens standard direkte pinligt, at det hele er et stort mareridt af sammenflydende farver, uskarpe kanter og dansende pixels. Som sagt: Et godt fotograferet billede af Grand Canyon kan heller ikke bruges til noget, hvis det er uskarpt.

Det er sådan set hvad jeg har sagt hele tiden, og der er ikke blevet opdigtet noget som helst, til det samme udsagn siden. Stort set alle andre indlæg, er udsprunget af jeres andres trang til at sammenligne med retro-spil og formater, samt at udspørge "Hvilke Gamecube-spil syntes du er flottere", "hvilke 360-spil er da flottere" og "hvorfor". Allerede på forrige side, fik Echelon VI reduceret hele debatten ned til 3 en halv linie, som jeg egentlig finder meget rammende.

Zzap!>
Hvad er acceptabel grafik?

Noget der i det mindste ikke allerede er blevet overgået, på konsollens forgænger.

Zzap!>
Hvis kontrollen bliver bedre, hvorfor i alverden så ikke?

Men det har jo ikke været tilfældet endnu, i stedet har der bare været udgivet grafisk forældede spil, der bør blive i forrige generation, hvilket jo er hvad vi er bage for er ved ske med RE4.

Chrono>
Jeg troede jeg havde quotet dig i går, men så gør jeg det i dag.

Chrono; dit indlæg er bare dumt.

1. Fordi at både citat og svar derpå, står på forrige side.

2. Fordi at den sætning du så fint har quotet, kommer fra at jeg fortæller om det ikon der er illustreret på coveret, der viser hvilke features spillene understøtter, lige ved siden antallet af spillere finder du det. De nævnte titler har det omtalte HDTV/EDTV-ikon. Zelda har ikke.

Hvis du ikke engang magter at finde dine egne indlæg, så tør jeg slet ikke tænke på hvad du overser af andres, og så har du ret. Så har du ingen grund til at diskutere yderligere.

Chrono>
EDIT: Og i øvrigt, at Rooney indsætter citater fra forskellige udenlandske anmeldelser bidrager langt mere til tråden end din stædige og usaglige fastholdelse af personlige meninger. De viser tydeligt at du er helt galt på den.

Så forblændede fanboys, folk der læser om, i stedet for at spille spillene, og folk der ikke magter at kigge på deres egne covers før de irettesætter et indlæg, der omhandler dem, er altså mere sagligt? Det var sært, der var en gang hvor man herinde efterlyste objektive syn på tingene, samt at man rent faktisk havde en eller flere erfaringer med de spil man talte om...

EDIT: Det på sin vis (i bedste Tears For Fears/Gary Jules-formulering) både sjovt og sørgeligt, at det er hver gang Zeldas mangelfulde grafik kommer på tale, så springer de samme to Nintendo-entutiaster ind med de tunge skyts og råber op om at det er alle andre end dem, der ikke forstår det. Det sker selvom der rent faktisk er mange, der udtrykker deres skepsis overfor grafikken, og i flere tilfælde folk der rent faktisk godt kan lide spillet alligevel. Jeg er tydeligvis ikke den eneste der er slemt skuffet over Zeldas grafik, mens Chrono og Zapp umiddelbart ser ud til at være de eneste to der ikke er, kun supporteret af Rooney der slet ikke har prøvet spillet. Så hvad er problemet? Zelda er ikke særlig kønt, I kan lide det alligevel, det kan flere andre også, men ret mange holder på trods af deres fascination fast i at grafikken langt fra er optimal. Er I virkelig så usikre på spillets andre kvaliteter, at I ryger direkte i det røde felt, hver gang grafikken kommer på tale?

I det ene indlæg råber I op om at det er fantastisk flot, mens I i de efterfølgende siger "Nu skal I lige huske at tænke på...hardware...kunstnerisk udtryk...Reelt set et Gamecube-spil...ligesom retro-spil også kan være flotte...Nintendo er ufejlbarlige.

Jeg syntes det er grimt, og kommer af samme grund nok aldrig til at stifte nærmere bekendtskab med gameplayet. Regner I med, at hvis I bare råber højt og længe nok, at jeg ændrer holdning m.h.t. grafikken? Så tager I fejl.

Jeg syntes det er åndsvagt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RooneyRooneySkrevet 08/04-07 12:46 
Core>
Zelda: TTP er direkte grimt og en hån mod alle der har indkøbt en ny konsol

Husk at sige til, når du opdager at det kun er dig selv som efterhånden har den mening. Du gad jo ikke læse artiklerne hos Gamespot, IGN, Eurogamer og Gamespy, men vil hellere sidde og fedte rundt i dine pinlige gentagelser.

Du puster dig op, og prøver febrilsk at finde noget at hænge dine udgydelser op på; Du vil hele tiden ha' at det skal være fakta at Zelda er grimt, og kikser i forsøget på at overrule bl.a hvad jeg har prøvet at fortælle dig = Jeg har ikke SPILLET spillet, men jeg har SET spillet. Jeg har SET nok af spillet til at SE at det IKKE er grimt. Ordet "grimt" mht. Zelda er et vrøvle-ord, og det er så tydeligt på dine indlæg, at du kun bruger det, fordi det ikke er pænt på dit eget HD TV. Så få dig et ordentligt TV, kalibrer det ordentligt, eller send det til reperation. For er det egentligt ikke sjovt, at jeg måske har SET Zelda under mere optimale forhold end dig, når jeg - og alle gaming sites + de fleste herinde - er enige om, at det for f..... ikke er grimt at se på. "Jamen I er bare Nintendo fanboys, med Nintendo skyklapper på". Come the f... on!

Det er rigtigt som Zzap skriver; Du er en fedtspiller. Nothing more, nothing less. Passer det ikke først ind i dine kasser, så presser du bare endnu mere på, indtil trekanten kan være i hullet; Den giver sig jo nok, på et eller andet tidspunkt. NEJ, den gør ikke.

Jeg syntes det er åndsvagt.

Jeg synes d. - nej vent - den er for nem og alt for oplagt.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
CoreCoreSkrevet 08/04-07 12:51, rettet 08/04-07 13:27 
Core>
Der er intet, _INTET_ der kan komme fra dine tanker, via dit tastatur og ud på Playright omhandlende Zelda: TTP, jeg på nogen måde bare vil overveje at tage seriøst, før du selv har prøvet det spil du gerne vil snakke om

...og mens vi venter, udbeder jeg mig også lige en pointering på at du har fået helt styr på HD-begrebet, før dine udtalelser om andres skærme og om hvor vidt de er "ordentlige", kan tages til efterretning.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ChronoChronoSkrevet 08/04-07 13:27, rettet 08/04-07 13:28 
Core>
Chrono; dit indlæg er bare dumt.

1. Fordi at både citat og svar derpå, står på forrige side.

2. Fordi at den sætning du så fint har quotet, kommer fra at jeg fortæller om det ikon der er illustreret på coveret, der viser hvilke features spillene understøtter, lige ved siden antallet af spillere finder du det. De nævnte titler har det omtalte HDTV/EDTV-ikon. Zelda har ikke.

Jeg undskylder for nummer 1 - jeg er overbevist om at indlægget ikke var der tidligere i dag :(

2. Hvad mener du da den ikon betyder? Jeg har kun set den på ét af mine spil, nemlig Red Steel, og det spil synes jeg ikke er særligt flot. Teknisk er det ikke så godt som Zelda: TP (der endda er lavet til GameCube), og selve den kunstneriske stil er jeg heller ikke så glad for.

Og så kunne jeg godt lige tænke mig at høre om der virkelig ikke er andre end Zzap!, Rooney og jeg som synes Core tager helt fejl når han kalder Zelda: TP for "direkte grimt og en hån mod..."?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
CoreCoreSkrevet 08/04-07 13:33, rettet 08/04-07 13:33 
Chrono>
2. Hvad mener du da den ikon betyder? Jeg har kun set den på ét af mine spil, nemlig Red Steel, og det spil synes jeg ikke er særligt flot.

Indlægget var jo bare en hentydning til ikonets eksistens. Som konsolkongen var inde på, så kan det betvivles om det reelt set har noget at sige, men som sagt så ser Excite Truck mindre mudret ud end Zelda.

Grimt design og dårlig grafik-udvikling kan vel også stadig vises i høj opløsning, uden at opløsningen ligefrem gør spillet pænere. Jeg syntes nemlig heller ikke at Red Steel er specielt kønt på nogen måder, og netop i RS's tilfælde er det meget tydeligt at der er pyntet gevaldigt, på screenshots og videoer rundt omkring på nettet, hvilket vel også understreger vigtigheden af at se tingene i virkeligheden, fremfor alle andre steder.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JinkJinkSkrevet 08/04-07 13:39 
For mig, er det et af de flotteste spil jeg har set på konsol. Teknisk er der dog steder hvor det ikke ser alt for godt ud.

Men der er vel ikke meget mere at sige end at core, lægger en del mere vægt i den tekniske grafik end jer andre og at han derfor nok heller ikke vil komme til at kunne lide Wii på samme måde som jer andre.
RJKRJKSkrevet 08/04-07 13:52, rettet 08/04-07 14:44 
Chrono>
Og så kunne jeg godt lige tænke mig at høre om der virkelig ikke er andre end Zzap!, Rooney og jeg som synes Core tager helt fejl når han kalder Zelda: TP for "direkte grimt og en hån mod..."?

Er det ikke ret åbenlyst? ;)

Det er vel forresten ikke så unormalt at et SD-spil med analog overførsel ligner noget der er løgn på et HDTV (ja, derfor har jeg ikke et HDTV).

Så har Core mon spillet og sammenlignet LOZ:TP på en normal SD CRT-skærm med tilsvarende spil? :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 08/04-07 14:28, rettet 08/04-07 14:29 
RJK>
Så har Core mon spillet og sammenlignet LOZ:TP på en normal SD CRT-skærm med tilsvarende spil? :)

Nope, det har jeg ikke. Min skift af TV, falder sammen med Nintendo-konsollerne generationsskifte, hvilket nok også er en af grundstenene i min tidligere nævnte harme over at Nintendo tilsyneladende nægter at følge med tiden.

Som nævnt ville mit syn også have været meget anderledes, hvis spillet var udkommet til Cube, en rum tid før Wii'en kom ind i billedet, og så havde sammenligningsgrundlaget også været et helt andet. Nu hvor alle andre kommer ind i HD-kampen, HD-TV støt rykker ind i rigtig mange hjem og Nintendo selv (langt fra godt nok, men alligevel) bevæger sig op i de højere opløsninger og endda selv producerer component-kabler til at understøtte det med, så virker det for mig tåbeligt at man udgiver et spil, der tydeligvis skulle have været set på en anden skærm, en anden konsol og i en anden tid.

Hvis vi skal gå og tage højde for at vores Next-gen-spil, kan være forsinkede udgivelser af prev-gen-produkter, så kunne de ligeså godt smide et ikon med et billedrørs-TV på coveret og kalde det et systemkrav.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/04-07 15:12 
Zzap!>
Så det er fordi det er en ny konsol nu? Så hvis der går et par år så vil det være flot alligevel?
Jeg håber du selv kan se, at det er en tåbelig argumentation.

Læs nu hvad jeg skriver for fanden Zapp. Det kan da ikke være så svært.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/04-07 16:07 
Chrono>
Og så kunne jeg godt lige tænke mig at høre om der virkelig ikke er andre end Zzap!, Rooney og jeg som synes Core tager helt fejl når han kalder Zelda: TP for "direkte grimt og en hån mod..."?

Syntes ikke TP er teknisk flot overhovedet - grimme textures, brune farver, lavt antal polygoner, mudret indtryk, osv. (også på et alm. TV). Langt fra fra hvad jeg havde ventet af et stor titel på en helt ny konsol. MEN der hvor spillet tilgengæld imponerer, er i design, "artistisk" stil og charme. Så selv om spillet er "teknisk grimt", imponeredes jeg alligevel mange gange i løbet af de mange timer jeg spillede det.

Så lidt ret vil jeg gerne give Core selvom jeg ikke opfattede spillet som en hån ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 08/04-07 16:11 
Som jeg altid har ment, så er Wii prissat alt, alt for højt i forhold til, hvad man egentlig får. Fair nok, at Nintendo ikke satser på grafisk power - men der er vel heller ingen grund til at gøre det så eftertrykkeligt, som de gør. Jeg mener ikke, at et ønske om pænere grafik på en ny konsol gør en til grafik-luder uden forståelse for æstetiske elementer mv.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 08/04-07 16:17 
Stille!

Wii er billig... BILLIG... sig det... "BILLIG"!
CoreCoreSkrevet 08/04-07 16:26, rettet 08/04-07 16:39 
Hmphhhh....Biii......MIDPRICE! Arj PIS! Jeg kunne ikke :p

Lige en tilføjelse til de ikoner der. Play/Sports har dem heller ikke, det var en svipser, de andre har dog, hvilket gav mig en idé.

Det kan være ikonet kan bruges som guideline for hvilke spil der rent faktisk er udviklet til Wii'en, og hvilke der bare er porteringer. De af mine spil der har det er som sagt Red Steel, Super Monkey Ball og Excite Truck, mens dem uden er Zelda og Cars (og så de to "små" selvfølgelig).

Det giver da mening ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PalleJensenPalleJensenSkrevet 08/04-07 17:21 
Jeg har ikke spillet spillet, men da det åbenbart ikke afholder folk fra at udtale sig om det - vil jeg også bare sige, at jeg synes det er pissegrimt.

;)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 08/04-07 17:37 


Jaså..
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SonicSonicSkrevet 08/04-07 18:41 
Chrono>
Og så kunne jeg godt lige tænke mig at høre om der virkelig ikke er andre end Zzap!, Rooney og jeg som synes Core tager helt fejl når han kalder Zelda: TP for "direkte grimt og en hån mod..."?

Jeg kunne ikke være mere enig i, at han tager grueligt fejl. Jeg har selv gennemført spillet, og syntes der er mange ting i det som gør det ganske fantastisk. At han syntes det er møg-grimt må han jo selv om, hvad skræmmer mig mere er, at mange danske anmeldere desværre er lavet af samme stof. Måske derfor jeg ikke giver så meget for dem ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
ElgenElgenSkrevet 09/04-07 13:45 
Jeg synes også at Zelda TP er fedt både grafisk, storyline, lyd osv.
- og så er jeg iøvrigt efterhånden ligeglad med hvad alle andre mener om Zelda eller Wii for den sags skyld.
Er efterhånden kommet til den konklusion, at det er et spørgsmål om smag, målgruppe osv.
- og det er noget man aldrig kan nå til enighed om IMO.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
dRxLdRxLSkrevet 09/04-07 14:26 
Elgen>
Er efterhånden kommet til den konklusion, at det er et spørgsmål om smag, målgruppe osv.
- og det er noget man aldrig kan nå til enighed om IMO.

Selvfølgelig kan man det! Alle de fladpandede idioter med en anden holdning end mig skal jo bare rette ind!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dpldplSkrevet 09/04-07 14:42 
Nok ikke det bedste at bedømme ud fra. Men en eller andet har prøvet med 3 screens fra hver version.

PS2 vs GC vs Wii RE4!
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/04-07 15:13 
Er der nogen forskel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 09/04-07 15:26 
Ikke nok til at man kan kalde det en grafisk opdatering, i hvert fald.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KalicolaKalicolaSkrevet 09/04-07 15:39 
Ja jeg kan ikke se nogen forskel. Men på den anden side kan wii styringen gi meget til spillet hvis det bliver gjort ordentligt... ligesom jeg lige har opdaget hvad rat og pedaler kan gøre ved et bil spil, og det kan helt klart gøre at man meget gerne vil spille spillene igen, med den ny styring.
For The Love Of The Game
200 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig