X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Oscars!


Svar
nerosnerosSkrevet 26/02-07 09:21, rettet 26/02-07 15:08 
Jeg er sgu glad for Forest Whitaker vandt en Oscar det fortjener han.

Link...
Bashful Neophyte
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 26/02-07 18:06 
Helt sikkert. Jeg er desuden glad for at det blev The Departed og ikke Babel, der blev aftenens store vinder, da Babel efter min mening var næsten lige så prætentiøs som sidste års ufortjente vinder, Crash. Det var nu også godt endelig at se Scorsese stå på scenen :)

Jeg kunne også unde De Andres Liv sejren over det danske bidrag - rigtig god film! - selvom også Pans Labyrint ville have været en fortjent vinder. I det hele taget et ret internationalt Oscar; ikke siden Livet er Smukt erindrer jeg en udenlandsk film med så mange nomineringer.
元気ですか。
NaieraNaieraSkrevet 26/02-07 19:12, rettet 26/02-07 19:19 
Jeg er glad for at Scorsese vandt, men The Departed synes jeg egentlig ikke er en videre fantastisk film. Den er, IMO, ikke helt så god som Infernal Affairs, som jeg gav 8/10 på IMDb. Hvis The Departed er den bedste af de nominerede i den kategori, så har jeg ikke vanvittigt travlt, med at få resten at se...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 26/02-07 19:33 
En sympati-oscar skal der jo til en gang imellem. Tænk hvis Scorsese stillede skoene før han nåede at modtage en Oscar. Det ville være en katastrofe, nu hvor han er en af USA's mest indflydelsesrige og vigtigste instruktører. (ja, jeg er lidt af en Scorsese-fan)

Al pacino fik jo også en sympati-oscar for Scent of a Woman, efter at være overhalet ca. 5 gange (lige siden Godfather).

Men Scorsese burde måske have vundet sin Oscar på Gangs of New York. Departed er ikke han bedste værk, især taget Infernal Affairs oplæget i betragning. Men han formår alligevel at tilføje plottet noget helt unik.
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 26/02-07 22:43 
millennium>
En sympati-oscar skal der jo til en gang imellem. Tænk hvis Scorsese stillede skoene før han nåede at modtage en Oscar. Det ville være en katastrofe, nu hvor han er en af USA's mest indflydelsesrige og vigtigste instruktører. (ja, jeg er lidt af en Scorsese-fan)

Kan kun være enig. Jeg har godt nok ikke set The Departed, men har hørt det skulle være en rigtig god film og så er den jo med Jack Nicholson.

Scorseses Gangs of new york holdes kun oppe på grund af det fremragende skuspil fra Daniel Day-Lewis så den fortjente ikke en Oscar den gang. Scorsese har lavet mange andre mesterværker som fortjener en meget højere status.
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 27/02-07 00:52, rettet 27/02-07 00:57 
Tja, det har været et lidt tyndt år mht. de helt store filmoplevelser.
Jeg synes det er helt fortjent at Forest Whitaker fik bedste mandlige hovedrolle, og det passer mig fint at Babel ikke blev den store vinder (jeg var noget skuffet over den, synes den var blæst op til mere end den leverede).
The Departed var en udmærket film, men igen ikke det mesterværk som nogle anmeldere har givet udtryk for.

Jeg synes Eastwoods Flags of Our Fathers var noget juks langt under hans normale høje standard, men jeg glæder mig til at se Letters from Iwo Jima.

Fedt at Pan's Labyrinth fik opmærksomhed.
Jeg synes egentlig godt at Apocalypto kunnet have vundet lidt mere, men jeg kan godt se at den måske ikke fortjener nogle af de "store" oscars som bedste hovedroller, film, o.s.v. Jeg synes dog det var en af de mere interessante film i året.

Hov, glemte lige at nævne at Jet Li's Fearless var en af de store positive overraskelser for mig i år. Jeg er ikke stor fan af Jet Li, så mine forventninger var ikke så høje, men de blev sandelig mere end indfriet. Filmen kan anbefales hvis man blot har en anelse interesse i genren.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig