X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kvalitet på 360'eren?


Svar
scavengerscavengerSkrevet 12/02-07 21:33 
Nu vil jeg starte med at være helt ærlig og sige at jeg ikke har fulgt så meget med omkring 360'eren, da jeg meget sjældent er med på de helt nye konsoller. Men når jeg læser indlæggene i Greaseballs tråd, kan jeg se, at mange har oplevet at den pludselig låser og går ned, hvorefter den skal til reparation.

Er det virkelig så udbredt et problem som det ser ud? For mig ligner det den samme mangel på kvalitet som Dell havde med deres Optiplex GX270 serie. Tør man regne med at Microsoft får rettet de fejl i dem de producerer fremover, eller bør man gå helt udenom 360'eren? Hvad er folks generelle anbefaling?
Nemo me impune lacessit
HeroldHeroldSkrevet 12/02-07 21:39 
Selvfølgelig retter de fejl, og du er som forbruger ret godt dækket ind, hvis produktet er fejlbehæftet, så jeg kan ikke se nogen grund til at gå uden om en konsol.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RooneyRooneySkrevet 13/02-07 02:14 
Kom til at tænke på, at går ens 360'er i stykker, og man får den ombyttet i butikken, at så får man samtidigt en ny garanti-periode på produktet = 2 års reklamations-ret.

Går den næste 360'er osse i stykker, og man også får den byttet til en ny i butikken, så får man igen en ny garanti-periode på den nye maskine.

En win / win situation.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
KTCKTCSkrevet 13/02-07 02:39 
Det gør du altid ved en ombytning, så det kan du også sagtens forlange af Microsoft...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
scavengerscavengerSkrevet 04/07-07 20:23 
Jesg stiller lige mit oprindelig spørgsmål igen!

Hver tredje Xbox 360 har fejl
Nemo me impune lacessit
RooneyRooneySkrevet 04/07-07 20:41 
Og sådan bliver det ved med at være, indtil Microsoft griber til lommerne, og bruger nogle penge på at udvikle hardwaren i en positiv retning.

Men det kommer sikkert ikke til at ske, jvf. deres "elite" model.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 20:51 
Xbox360 må vist gå over i historien som den konsol med den ringeste kvalitet, ikke så lidt en bedrift når man tænker på alt det skrammel som ellers er sendt på gaden i tidens løb.
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/07-07 21:29, rettet 04/07-07 21:36 
Det er ganske enkelt for dårligt, men mon ikke prisen for det værste skrammel går til en af disse to herligheder:

http://www.youtube.com/watch?v=ow9SHsnFG2U

EDIT: Link rettet.

POP Station
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/07-07 21:46 
scavenger>
Jesg stiller lige mit oprindelig spørgsmål igen!

For at svare på dit spørgsmål: Ja, X360 har en højere fejlrate end de fleste andre konsoller og nej, du bør ikke gå udenom den af den grund. Du går glip af flere gode spiloplevelser ved at lade være.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 21:54 
PalleJensen>
For at svare på dit spørgsmål: Ja, X360 har en højere fejlrate end de fleste andre konsoller og nej, du bør ikke gå udenom den af den grund. Du går glip af flere gode spiloplevelser ved at lade være.



Mener du ikke man som forbruger bør reagere kritisk når MS i den grad sjofler kunderne med en hardware der er så elendig eller skal man bare finde sig ialt?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
dRxLdRxLSkrevet 04/07-07 22:26 
Du kan jo bare lade være med at købe den, og hvis du ville skåne os andre lidt, så undlod du også at kommentere på den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 22:42 
Hvad med at forholde dig til det problemstillingen eller er det for svært?
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
Zzap!Zzap!Skrevet 04/07-07 22:43, rettet 04/07-07 22:43 
dRxL>
Du kan jo bare lade være med at købe den, og hvis du ville skåne os andre lidt, så undlod du også at kommentere på den.

Hvorfor i alverden dog det? Det burde da blæses ud i alle medier så alle kan se det. Det er den eneste måde at tvinge microsoft til at tage stilling og indrømme problemet.

Da Sony havde problemer med laseren i nogle af de tidlige PS2 modeller, var der ingen der lagde fingre imellem og ingen der klagede over det.
Born to kill space
dRxLdRxLSkrevet 04/07-07 22:55 
Det du skriver ville være konstruktivt og rigtig at gøre Helge, får du det ikke lige ordnet?

Det problem jeg der fik mig til at poste her i tråden, er at ingen af de to adjektiver kan jeg forbinde med Jacko.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Jack_DJack_DSkrevet 04/07-07 23:05, rettet 04/07-07 23:07 
Det var ikke meget der skulle til at få afsporet denne tråd og gå efter manden end bolden, tak for det kegle..
Spiller nu: World Of Warcraft: The ...
RooneyRooneySkrevet 04/07-07 23:25 
dRxL>
Du kan jo bare lade være med at købe den, og hvis du ville skåne os andre lidt, så undlod du også at kommentere på den.

En ganske fjollet kommentar.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
dchangdchangSkrevet 04/07-07 23:54 
Jeg syntes godt nok at der er meget forskel rundt omkring om hvad man hører om defekte maskiner. Jeg har selv haft maskinen siden launch og der har intet været. Derudover har jeg 9 kollegaer på jobbet (vi har en lille klub) som heller ikke har sendt deres ind.

Så ingen klager over kvaliteten herfra. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
JAAJAASkrevet 05/07-07 05:27, rettet 05/07-07 13:42 
Paa Neogaf har de lige lavet en statistik over ca. 700 unikke brugere (gamertags bekraeftede o.s.v.). 21% havde sendt deres 360 til reparation mindst en gang. For at undgaa at taelle samme 360 flere gange, hvis den gik i stykker igen, kunne hver bruger kun rapportere et styk sammenbrud. Tallet kan derfor godt vaere lidt hoejere. 700 er dog et ret godt statistisk grundlag. 21% er ikke 33%, men det er da stadig HELT galt. Jeg har det simpelthen daarligt med at stoette et saadant foretagende. Saerligt naar man saa ogsaa ved, at den larmer som en mejetaersker.

Desvaerre er Blue Dragon og Lost Odyssey paa vej, og saa er der ingen vej udenom :(
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/07-07 10:44, rettet 05/07-07 10:44 
Det er lige netop spillene der gør det umuligt at ignorere platformen, på trods af den højre fejlrate, hvilket vel bare beviser at spil betyder alt for en platforms succes. Jeg venter på syvende uge, på min Xbox 360 :S
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JesperJesperSkrevet 05/07-07 10:46 
Tja, men andre fora (recordere.dk) har lignende undersøgelser (okay, der er ikke nær så mange besvarelser), hvor de viser det stik modsatte... :)
JAAJAASkrevet 05/07-07 13:44, rettet 05/07-07 13:44 
Du har altsaa ikke det indtryk, at Xbox 360 har en helt unormalt hoej fejlrate?
NaieraNaieraSkrevet 05/07-07 14:48 
På recordere.dk kan man også stemme flere gange i omtalte afstemning. Den er helt ubrugelig, sammenlignet med den JAA refererer til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 05/07-07 23:13, rettet 05/07-07 23:44 
Microsoft tager ifølge dem selv ansvaret for deres produkter og har derfor valgt at forlænge garantien på alle maskiner, der bliver udsat for tre røde lys til tre år:

http://www.gaming-age.com/news/2007/7/5-14

Skulle man have betalt for en 360 reperation fordi den gamle garanti var udløbet, vil pengene blive refunderet.

http://gamerscoreblog.com/team/archive/2007/07/05/warrantynews.aspx?CommentPosted=true#commentmessage

http://majornelson.com/archive/2007/07/05/Show-_2300_233-The-one-with-Peter-Moore-on-the-Xbox-360-enhanced-warranty-.aspx
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/07-07 23:50 
Det er så lækkert! Yes!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 05/07-07 23:57 
JAA>
Desvaerre er Blue Dragon og Lost Odyssey paa vej, og saa er der ingen vej udenom :(

Må vi egentlig linke til en side med Scans? Jeg så nemlig nogle ret lækre LO screens fra et Japansk blad. Det er virkelig et smukt spil.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
Bede-xBede-xSkrevet 06/07-07 00:01 
Du må i hvertfald meget gerne sende dem til mig i en PM :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-07 14:36 
Blændende journalistik:

Fejl på 11,6 millioner Xboxe!
BeanoBeanoSkrevet 06/07-07 14:42 
Dvs. en failurerate på 100%... ja det er flot skrevet ;)
KLTKLTSkrevet 06/07-07 19:33 
Journalistik under alt kritik, synes i øvrigt OFTE der er kritik at fremføre når de danske mainstream medier skriver om spilbranchen hviket er sørgeligt.
9/11 Was An Inside Job
BeanoBeanoSkrevet 06/07-07 20:28 
GamePolitics forsøger at regne ud hvad 360 failureraten er udfra den milliard dollars som MS har sat af til reparationer:

Now, math is not especially GP’s strong suit, but if each repair (Y) costs MS $100, that translates to a staggering failure rate of 86%.

At $200, the failure rate is 43%. At $300 it’s 29%. At $400, it’s 22%

At the high end, the $400 repair cost on a 22% failure rate is very unlikely. Since that is the current system’s MSRP, why bother to repair? They could just send you a new 360 to replace your dead one.

Som de også skriver, er der sikkert andre relaterede udgifter som vi aldrig får at vide, men der kan sikkert fixes rigtigt mange konsoller for den milliard.

"Xbox 360 Failure Rate? Do the Math"
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/07-07 20:50 
De udregninger lyder i tråd med de øvrige failure rates reports på de ca. 30% (jeg kan i hvert fald godt forestille mig, at hver reparation ender mellem 200 og 300 dollars = failure rate 29-43%).
WehnerWehnerSkrevet 06/07-07 23:21 
Bede-x>
Microsoft tager ifølge dem selv ansvaret for deres produkter og har derfor valgt at forlænge garantien på alle maskiner, der bliver udsat for tre røde lys til tre år:

Skulle man have betalt for en 360 reperation fordi den gamle garanti var udløbet, vil pengene blive refunderet.

Sådan skal det være - og det var dæleme også på tide. Det er rart at se, at de trods alt putter handling bag ord.

Nu glæder jeg mig bare til at høre, om den europæiske Elite også bliver støjsvag(ere) :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JesperJesperSkrevet 06/07-07 23:33 
JAA>
Du har altsaa ikke det indtryk, at Xbox 360 har en helt unormalt hoej fejlrate?

Ud fra min egen erfaring nej. Men jeg kan som alle andre også godt læse, at der er mange der har problemer med deres maskiner. Prøver bare at belyse at det er forskelligt hvordan folk oplever det (nogle har haft problemer andre har aldrig hørt om det)
JesperJesperSkrevet 06/07-07 23:35 
Naiera>
På recordere.dk kan man også stemme flere gange i omtalte afstemning. Den er helt ubrugelig, sammenlignet med den JAA refererer til.

Ubrugelig mener jeg nu ikke den er. Kan godt se at den test JAA refererer til lyder mere veldokumenteret, men det betyder jo ikke at andre ikke kan give et billede også?

Mener stadig der er stor forskel på hvordan folk oplever det her problem. Der er forskel på at man hører om at der er mange problemer og at man selv oplever det.
Bede-xBede-xSkrevet 07/07-07 06:10 
Beano>
Som de også skriver, er der sikkert andre relaterede udgifter som vi aldrig får at vide, men der kan sikkert fixes rigtigt mange konsoller for den milliard.

Ja, det her bliver en dyr omgang for dem. Derfor må man også håbe, at de har fået styr på problemet i de nyeste maskiner. Eller kan de godt begynde at finde en milliard mere frem :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 07/07-07 11:24 
Jesper>
Ubrugelig mener jeg nu ikke den er. Kan godt se at den test JAA refererer til lyder mere veldokumenteret, men det betyder jo ikke at andre ikke kan give et billede også?

Når resultatet kan manipuleres så nemt som ovre på recordere.dk, så ér afstemningen altså ubrugelig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/07-07 13:03 
Sikke noget vrøvl Naiera, nævn f.eks. bare én eneste person der er barnlig/ensporet nok til at ville kæmpe hårdnakket for at nedtone sin foretrukne platforms svagheder og fremhæve dens styrker!

...nå nej, bare glem det :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JesperJesperSkrevet 07/07-07 20:22 
Naiera>
Jesper>
Ubrugelig mener jeg nu ikke den er. Kan godt se at den test JAA refererer til lyder mere veldokumenteret, men det betyder jo ikke at andre ikke kan give et billede også?

Når resultatet kan manipuleres så nemt som ovre på recordere.dk, så ér afstemningen altså ubrugelig.

Det er så din mening - som sagt mener jeg ikke det er ubrugeligt.
WehnerWehnerSkrevet 07/07-07 20:52 
Den er ubrugelig i seriøs/akademisk/statistisk sammenhæng. Hvad der så er tilbage, man kan bruge den til...tjah.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 07/07-07 21:52 
Vi kan da lige ordne næste folketingsvalg med det voting-interface recordere.dk bruger, ik'?
scavengerscavengerSkrevet 16/07-07 20:10, rettet 16/07-07 20:11 
Så er den gal igen!

Xbox 360 beskyldes for at ødelægge spil
Nemo me impune lacessit
PlaykidPlaykidSkrevet 16/07-07 20:14 
Det er vel egenligt ikke noget nyt, jeg husker i hvert fald tons vis af tråde om netop det problem.
Spiller nu: Halo 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/07-07 01:38 
Emnet er gammelt, og så vidt jeg husker blev det ret hurtigt klart at der var tale om relativt få mennesker der oplevede denne fejl, og at den som regel var selvforskyldt (ikke smart at vende konsollen, mens discen læses). Der er uden tvivl problemer Xbox 360 hardwaren, men lige præcis denne fejl mener jeg er en fis i en lygte.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RooneyRooneySkrevet 17/07-07 11:25 
Tip til at forlænge levetiden på sin 360'er:

Lad den ligge ned, istedetfor at stå op; På den måde, kommer den af med sin varme på en ordentlig måde.

Læste det på Eurogamer, i artiklen om Elite modellen.

En af mine venner har en velfungerende launch maskine stående (læs: liggende), og den har der aldrig været problemer med. Den har heller aldrig været koblet op til Xbox Live. Kører ligeså godt som da han købte den, tilbage i slutningen af 2005.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 17/07-07 11:33 
Min launch maskine kører også stadig (min første defekte maskine var på selve launch dagen) og den ligger ned inde i et rack. Dog med masser af luft omkring.
WehnerWehnerSkrevet 17/07-07 11:34 
Min launchmodel, der har stået vertikalt siden launchen, har været koblet uendelig meget op på Live og spillet virkelig, virkelig mange timer. Den kører stadig ligeså upåklageligt som i 2005.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig