X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til PSP hovedtelefoner ønskes


Svar
Per SPer SSkrevet 09/12-06 14:44 
Jeg er træt af at lyden er så lav, med de tilhørende hovedtelefoner, når man er ude på en længere rejse med tog eller bil.

Der sidder en indbygget begrænsing i lydniveauet, og den vil jeg gerne slippe for, i disse tilfælde.

Hvad kan der anbefales af andre hovedtelefoner og har det overhovedet nogen effekt?

Prisniveau max. 250.-
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KLTKLTSkrevet 09/12-06 16:09 
Det er helt korrekt at de medfølgende hovedtelefoner har en begrænsning, jeg mener helt konkret de højest kan spille 80 dB, og af samme årsag er de efter min mening decideret ubrugelige.

Jeg vil helt sikkert opfordre dig til at købe et par seperate hovedtelefoner, for ja det gør helt klart en forskel så det vil noget, for med et par ordentlige hovedtelefoner er PSP virkeligt velegnet som MP3 afspiller.
Personligt bruger jeg mere min Sony Ericsson W810i som MP3 afspiller til dagligt når jeg pendler, og med denne mobil medfølger et par hovedtelefoner af rigtig høj kvalitet.
Jeg vil lade det være op til andre her inde, at komme med konkrete anbefalinger omkring hovedtelefoner osv.
Dog ville jeg helt klart mene, at du for de angivne 250,- sagtens kan få købt nogle af forholdsvis høj kvalitet! :D
9/11 Was An Inside Job
RooneyRooneySkrevet 09/12-06 16:22, rettet 09/12-06 16:25 
Creative's EP-630.

De gav fantastisk lyd, på min PSP.

Gav 250,- for dem, for et års tid siden.

Efter at have hørt kvaliteten i mine Creative's, så pakkede jeg de medfølgende ear-phones - dem som følger med PSP'en - langt væk. Der var en verden til forskel, i lydkvaliteten. Plus at de medfølgende har et latterligt lavt lydniveau, pga. begrænsningen i dem.

Creative EP-630
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
jaesjaesSkrevet 09/12-06 16:38, rettet 09/12-06 16:40 
KLT>
jeg mener helt konkret de højest kan spille 80 dB, og af samme årsag er de efter min mening decideret ubrugelige.

Måske ubrugelige ved meget baggrundsstøj, men det er naturligt nok, at de har den begrænsning, da 80 dB er grænsen for risikozonen:
http://www.rexton.dk/dk/hoerevaern/04-hvornaar-er-lyd-farlig/_resources/images/SPLcolours_big.jpg

Anyway, man gør sine ører en stor tjeneste ved at benytte lukkede hovedtelefoner eller in-ear-modeller (ikke de gamle typer, men de nye der fungerer lidt som en øreprop) [EDIT: i situationer med meget baggrundsstøj]. Aktiv støjdæmpning er også en mulighed, men de giver efter sigende ikke et særlig godt forhold mellem kvalitet og pris.
KLTKLTSkrevet 09/12-06 17:53 
Jeg er udmærket klar over at 80 dB er defineret som grænsen for hvornår det bliver skadeligt for hørelsen, men som du selv påpeger skrev jeg så netop også at de var decideret ubrugelige af den grund, at der ved minimal baggrundsstøj stort set ikke kan høres noget som helst med de medfølgende hovedtelefoner.
Og vi kan vel hurtigt blive enige om, at der ikke er grund til at benytte sig af nogle hovedtelefoner hvor man ikke kan høre noget som helst! :D
9/11 Was An Inside Job
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig