X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Elite Beat Agents tråden!


Reply
3of193of19Skrevet 23/11-06 15:32 
Så kom endelig langt om længe Elite Beat Agents fra DVDBoxoffice. Jeg er færdig med den forhandler, over 2 uger før det kom, sendt via New Zealand! Urg!

Anyway, har lige gennemført spillet på hvad der svarer til Ouendans 2. sværhedsgrad og jeg må sige at det er sværere end Ouendan. Jeg havde ellers frygtet at de ville dumme det lidt ned til vestlige spillere, men det er snarere omvendt. Musikken er ofte mere spøjs i rytmerne og mønstrene man skal ramme mere komplekse.
Selvfølgelig skal man lige lære sangene at kende før det virker, men jeg mindes ikke at have haft så mange probs da jeg startede med Ouendan, og det var tilmed et helt nyt spil.

Der er nogle forbedringer i spillet, bla.a. er agenternes animationer mere flydende (men dans er jo også mere flydende end Ouen :)) og man kan nu skippe helt frem til hvor den egentlige sang starter istedet for bare at kunne skippe noget af introen. Det var ret irriterende i Ouendans sidste bane, som havde en ca 30 sekunders instrumental intro før man fik lov til at spille (og dernæst dø i løbet af 10-15 sekunder de første par gange :) )
Man kan også gemme et replay per bane (dog kun et, selvom der er mindst 4 sværhedsgrader). De kan også uploades til andre spillere så de kan se hvor meget man rykker.
Derudover kan efter at have fejlet en bane se hvor man klokkede i det (man ser så det sidste bane segment op til man dør).
Scenearierne og musikken er jo selvfølgelig meget anderledes. Men de er ligeså gakkede som i Ouendan.
Den sidste bane er især at rose, storslået og lidt Space Chnannel 5 agtigt, og så siger jeg ikke mere :)
Musikken passer godt til banerne, at se de to Paris/Nicole parodier hoppe rundt på en øde ø til et cover af Material Girl er for sjovt.
Mange scenarier minder lidt om ditto i Ouendan, specielt "You're the Inspiration" banen som læner sig tæt op af den fremragende "Over the Distance" bane fra Ouendan inklusiv andre mere nedtonede lydeffekter. Den er måske en anelse for hektisk men historien er rørende ;-(...

Nogen andre der har det?
WikzoWikzoSkrevet 23/11-06 16:45 
Jeg modtog det for en uges tid siden fra Axelmusic.com.
Rigtig sjovt spil!

Har kun lige prøvet den japanske udgave kort, og jeg bestemte mig for ikke at købe det, før det udkom på engelsk.

Spillet indeholder nogenlunde gode sange og historier, og så er multiplayer rigtig sjovt :D
Alf81Alf81Skrevet 23/11-06 16:54 
LTWW>
Har kun lige prøvet den japanske udgave kort, og jeg bestemte mig for ikke at købe det, før det udkom på engelsk.

Men er musikken ikke meget bedre i den japanske version? Det er lidt af et dilemma, hvis gameplay'et er en tand stærkere i den vestlige version.
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 23/11-06 16:55 
Nu er gameplayet i Ouendan jo sådan set ens og uden problemer spilbart selv hvis man ikke forstår et kvæk japansk.
Flere sange er altid godt :)
KTCKTCSkrevet 23/11-06 17:04, rettet 23/11-06 17:08 
Jeps, og jeg kan varmt anbefale det.
Som de fleste rytme/musik spil, anbefales det at starte på den lette sværhedsgrad, men det er først i slutningen af denne, at spillet får lov at vise sin charme. Det er nemlig når spillets tempo begynder at øges, at man føler at man spiller musik.

Stilen i spillet er ret speciel, og kan beskrives som en blanding af Men in Black og Thunderbirds. Og hver mission består af sit eget musikstykke og en slags musikvideo, som fortæller historier. Humoren er typisk japansk, men både figurer og historier er af mere vestlig karakter.

Jeg synes de fleste af sangene er ret gode, og selv om det er ikke er de originale kunstnere, så gør de det ret godt. Spillets japanske storebror indeholder helt andre sange, og jeg vil til enhver tid foretrække dens vestlige efterfølger. Og det er ellers ikke fordi jeg normalt ikke bryder mig om musikken i japanske spil (jeg elsker mit Taiko No Tatsujin Portable)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Alf81Alf81Skrevet 23/11-06 17:04 
Nå, men så må det bare stå og falde på, hvad jeg snubler over først :)
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 23/11-06 17:10 
Alf81>
LTWW>
Har kun lige prøvet den japanske udgave kort, og jeg bestemte mig for ikke at købe det, før det udkom på engelsk.

Men er musikken ikke meget bedre i den japanske version? Det er lidt af et dilemma, hvis gameplay'et er en tand stærkere i den vestlige version.

Bare køb begge :)
Begge udgaver holder. De ekstra tilføjelser i US udgaven er virkelig småting i forhold til resten. Og tro mig, den japanske udgave er også svært nok. Når du spiller på Cheergirls og prøver ting som Shanghai Honey eller Ready Steady Go! får du travlt :)
Der er jo heller ikke nogle gengangere som f.eks. i Dance Dance Revolution spil.
Har du kun råd til en version kommer det an på din musiksmag. Hvis du er helt pjattet med J-pop skal du helt sikkert først have Ouendan.
WikzoWikzoSkrevet 23/11-06 17:25 
Men til gengæld indeholder den amerikanske version en multiplayer- og co-op del :)

Medmindre man er japaner-freak, tror jeg, at det engelsk sprog er at foretrække.
Alf81Alf81Skrevet 23/11-06 17:29 
3of19>
Hvis du er helt pjattet med J-pop skal du helt sikkert først have Ouendan.

Det var her jeg ville henad... Sales-hook nok for mig ;)
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 23/11-06 17:31 
LTWW>
Men til gengæld indeholder den amerikanske version en multiplayer- og co-op del :)

Medmindre man er japaner-freak, tror jeg, at det engelsk sprog er at foretrække.

Jp udgaven har også multiplayer. Kræver bare at alle har spillet. US udgaven har vistnok et mindre antal sange som download play, hvor man i JP udgaven kun kan sende tutorialet -> gaaaab.
WikzoWikzoSkrevet 23/11-06 17:36 
Nåja, glemte jeg. I JPN skal alle have spillet, mens du i US både kan spille med og uden spillet ... for op til fire personer.

Man kan også være sammen om at gennemføre en bane, hvis begge har spillet.

Forresten mangler Elite Beat Agents i P:R's spilarkiv.
RooneyRooneySkrevet 16/03-07 21:21 
Hvornår hulen udkommer Elite Beat Agents herhjemme??

Alternativt - hvor kan jeg købe det i udlandet? Axel Music fører det åbenbart slet ikke.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
WikzoWikzoSkrevet 17/03-07 10:20 
Kommer sandsynligvis ikke herhjemme pga. licenser osv. AxelMusic sælger det desværre ikke mere i Danmark, nej, men du kan altid prøve fx CD-Wow.dk [:
RooneyRooneySkrevet 17/03-07 20:54 
http://shop.gameplay.co.uk/webstore/productpage.asp?productcode=DS0132&title=elite_beat_agents

Det udkommer da vist herhjemme alligevel, siden det kommer til England. Jeg skal ihvertfald ha' det.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Login for at besvare
Username
Password
Remember me