X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DVI og HDMI


Svar
TLTLSkrevet 26/10-06 04:38 
Jeg har et lille spørgsmål ang. signaler som jeg ikke er helt sikker på.

Nu har jeg lige købt mig en skærm med DVI port i og tænkte på om den så kan bruges til PS3 f.eks. (når den nu bliver udgivet og jeg har fået en). Altså om man kan købe et HDMI til DVI kabel og så kører det bare som det skal?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 26/10-06 08:39 
Hvis din DVI-port understøtter HDCP-beskyttelse, så burde der ingen problemer være i det. Du anskaffer enten et HDMI-til-DVI kabel eller et converter plug, som du bruger sammen med enten et DVI eller HDMI-kabel.
TLTLSkrevet 27/10-06 00:01 
Det lyder umiddelbart lidt mere problematisk end jeg troede. Men finder nok ud af det når min PS3 kommer ind af døren. :-) Tak for infoen.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/10-06 01:09 
Du kan bare genoplive tråden i marts 2007... eller bliver det maj? Eller august? :-D
TLTLSkrevet 27/10-06 03:38 
;-). Ja hvis jeg køber den ved launch, venter jo nok til den bliver sat ned...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
JmogJmogSkrevet 27/10-06 09:33 
Jeg ville ikke være bekymret medmindre det er et gammelt display. HDCP er ret udbredt når det gælder DVI på de fleste modeller fra de sidste par år.
John BJohn BSkrevet 27/10-06 11:14 
Playstation 3 vil afvikle spil i alle de opløsninger, som din skærm kan trække. Det er ligegyldigt om den er tilsluttet via component, DVI eller HDMI.

På nuværende tidspunkt er der ikke nogen Blu-ray film som har ICT (Image Constraint Token) aktiveret. ICT er den funktion som reducerer billedets opløsning, hvis afspilleren er tilsluttet analogt eller tv-apparatet ikke understøtter HDCP.

Jeg har desværre ikke noget kvalificeret gæt på hvornår eller hvorvidt film studierne begynder at aktivere ICT.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
QQSkrevet 27/10-06 12:56 
John B>
Playstation 3 vil afvikle spil i alle de opløsninger, som din skærm kan trække. Det er ligegyldigt om den er tilsluttet via component, DVI eller HDMI.

Nu ER et godt billede jo, som det er sagt så mange gange før, andet end høje opløsninger. Der er væsentlig forskel på kvaliteten af HDMI/DVI og component signaler, så om han kan benytte sin PS3 via sin DVI port (hvilket han SAGTENS kan) ville det være klart at foretrække over component.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
John BJohn BSkrevet 27/10-06 21:48 
Det har du selvfølgelig ret i Hølmkjær. Der burde ikke være nogen tvivl om at digitale tilslutninger er de analoge overlegen. De unge mennesker med gode øjne burde klart kunne se en forskel i de mere klare billeder.

Jeg forsøgt blot at forklare at Playstation 3 ikke vil diskriminere nogens tv, fordi det ikke har en given tilslutning. Selvfølgelig er der nogle tekniske begrænsninger i flere af de analoge tilslutninger, som gør at de ikke kan bære større signaler, men HDMI og HDCP er ikke direkte påkrævet.
Det blir pinligt! Det blir afslørende! Det blir John B.
TLTLSkrevet 28/10-06 01:33 
Min plan er at bruge følgende kabel, og så må PS3'en og min skærm jo snakke om hvilken type signal de har tænkt sig at sende frem til displayet...

HDMI til DVI
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig