X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Reparation af MCD II


Svar
seebergseebergSkrevet 03/09-06 20:55 
Jeg har anskaffet en defekt MegaCD II nærmest gratis. Jeg har prøvet at bakse med den selv, men den er stendød. Nogen tips til hvad der kan gøres? Der kommer ikke engang lys i lampen, så den kunne godt være gal med strømmen...
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/09-06 21:41 
Jeg prøvede for et stykke tid siden at rode lidt i Kobsies MCD2, som havde det samme problem, men jeg havde ikke meget held med det. Jeg vil nok have bedre chancer om en 3-4 år, når jeg er færdiguddannet som elektronikfagteknikker, men så lang tid gider du sikkert ikke vente ;)

P.S. Er din tagline ikke ramt lidt ved siden af? Eller er det bare en variant, jeg ikke har set før?

Genesis Does
AV Intelligent Terminal
seebergseebergSkrevet 03/09-06 21:55, rettet 03/09-06 23:45 
Har fået den til at virke :D

Søgte lidt på google og fandt ud af, at det er en 'fuse' i MCD'en som går død. Alt man skal gøre er at lavet en bro henover denne fuse, så den ikke bruges længere... Ved så bare ikke om hele lortet kan brænde sammen, når der ikke længere er nogen sikring.

http://www.penguinwired.org/?page_id=3
http://www.mrvfone.com.au/sega/fuse.htm
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KTCKTCSkrevet 04/09-06 00:28 
Det er lidt farligt at kortslutte en sikring, da man ved overspænding eller lignende, skal til at udskifte dyrere komponenter og i værste fald hele skidtet i stedet for en sikring til en femmer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
WonderboyWonderboySkrevet 04/09-06 11:25, rettet 04/09-06 11:26 
Hvorfor ikke bare skifte sikring ud med en ny, det vil da være mere sikret?.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/09-06 19:24 
kobsie>
Kiler Bean 2, jeg vil have min MegaCD 2 tilbage igen!!! :P.

Du kan godt få de sørgelige rester, hvis du vil have dem ;)

Wonderboy>
Hvorfor ikke bare skifte sikring ud med en ny, det vil da være mere sikret?.

En nulohmsmodstand kan også bruges som sikring.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig