X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nedgradering af PSP firmware?


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/04-06 17:06 
Jeg kører med firmware 2.60 på min PSP - er det muligt at nedgradere firmwaren til f.eks. 1.50 (eller hvad den hed den som maskinen blev leveret med), for igen senere at opgradere til 2.60??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JAAJAASkrevet 23/04-06 17:28, rettet 23/04-06 17:31 
Nej. Umuligt på nuværende tidspunkt. Du kan nedgradere fra 2.0, men ikke fra noget derover. Der sker dog langsomt fremskridt med diverse emulatorer og homebrew, der kan køre på 2.60. Jeg holder min på 1.50, indtil de får det til at køre en hel del bedre.
KTCKTCSkrevet 23/04-06 20:00 
Jeg kan bekræfte dette. Alt over 2.00 er point of no return som det ser ud nu. Det homebrew man kan køre på 2.60 kan loades fra GTA: Liberty City Stories, som kan bruges som launcher ved at hacke et savegame. Der er dog stadig en del begrænsninger, og en stor del af specielt ældre homebrew fungerer ikke her.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 24/04-06 20:15 
Ligner PSP spil på et normalt stort TV ikke prut?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
HeroldHeroldSkrevet 24/04-06 20:49, rettet 24/04-06 20:50 
Er det ikke lidt ude af kontekst? :) For ikke at tale om umuligt?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KTCKTCSkrevet 24/04-06 21:06 
Jo, sådan et spørgsmål burde have sin egen tråd... Men det er ikke umuligt. Der er faktisk to løsninger.

"PSP on TV" ser således ud og består af et lille kamera i en kasse og en composite udgang: http://image.lik-sang.com/images//large/psptv-gtech3.jpg

"PSP2TV" kræver modificering af PSPens hardware, tillader PS2 controller-tilslutning og skulle efter sigende understøtte RGB, composite og svhs. Den ser således ud: http://img.engadget.com/common/images/3060000000050100.JPG

Førstnævnte har naturligvis ikke et optimalt billede, men ved selvsyn må jeg konkludere, at det faktisk godt kan bruges i de fleste tilfælde.

Sidstnævnte kræver en del arbejde at få installeret og involverer visse risici, men så har man også et "rigtigt" video-signal fra PSPen, hvilket efter sigende skulle give et skarpt og godt billede. Tilslutningen af PS2-controller virker også ret lækker.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 24/04-06 21:18, rettet 24/04-06 21:43 
KTC>
Tilslutningen af PS2-controller virker også ret lækker.

Ja, pludselig har man en konsol man kan spille på uden at éns fingre begynder at bløde og falder af :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 24/04-06 21:25 
Hehe, det var nu mere, at PSPen automatisk bliver mere uhandy, når der kommer sådan et aggregat på den. Specielt første løsning var lidt "sjov" at holde på, når det var monteret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 19:04 
Medmindre man er 100% homebrew-fikseret ser jeg ingen grund til at nedgradere (fra 2.0). Bedre firmware kan altid betale sig, da det jo retter op på tidligere fejl, og kan give flere funktioner. Det er også muligt at batteriets levetid forlænges igennem firmwareopgraderinger. Ved ikke med PSP, men det er i hvert fald tilfældet med min mobil.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
JAAJAASkrevet 30/04-06 20:39, rettet 30/04-06 20:40 
Det er korrekt at der ikke er ret meget, man mister ved at bruge 2.0. Primært mister man muligheden for at overføre til og køre PSP spil fra memory stick. Men det er da også en ret fed bonus. Jeg mener selvfølgelig originaler man ejer.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig