X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

UMD ved at dø


Svar
ChronoChronoSkrevet 31/03-06 11:06 
Reuters rapporterer at førende filmstudier er skuffede over salget af UMD-film. Flere har er helt stoppet med at udgive UMD-film.

Universal:
"It's awful. Sales are near zilch. It's another Sony bomb -- like Blu-ray."

Og Blu-ray skal lide samme skæbne? Det lyder jo ikke godt for det format. Ærgerligt at ét fejlslagent format kan risikere at medføre døden for et andet. Men det er jo nok forbrugerne og ikke Universal der afgør den sag...

Reuters
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HulleHulleSkrevet 31/03-06 12:05 
Det var lidt hvad jeg forventede af UMD.

Det er også noget pjat at vi i fremtiden skal ha' endnu en VHS/Betamax kamp, når nu HD-DVD og Blu-ray kommer på markedet. Hader at indrømme det, men når vi snakker film medier, så ser jeg gerne et monopol.

Jeg gidder ikke stå med en Blu-ray maskine og ikke kunne købe bestemte film fordi de kun er udgivet på HD-DVD, og omvendt. Det tror jeg bestemt heller ikke at andre forbrugere gør.

Det er forbrugerne der afgør valget af fremtidens medie, men jeg tror nu at de vælger at fortsætte køb af almindelige DVD'er mange år ude i fremtiden. Markedet virker slet ikke klar til at skifte ud endnu, og da slet ikke på denne måde.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
NaieraNaieraSkrevet 31/03-06 12:13, rettet 31/03-06 12:57 
Universal er i HD-DVD lejren; selvfølgelig mener de at både UMD og Blu-Ray er døde eller ved at dø. At formulere svaret som ham den navneløse Universal gut gør, er direkte uproffessionelt.

I øvrigt er det jo lidt sjovt, at folk ser Blu-Ray som lig med Sony, når de jo kun er et af flere firmaer der bakker formatet op.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 31/03-06 12:56 
UMD film har da også været helt til grin fra starten af.

Ja, jeg vil gerne betale mere for den samme film uden ekstra materiale i lavere kvalitet som jeg kun kan se på min PSP.

/sarkasme
NaieraNaieraSkrevet 31/03-06 12:59, rettet 31/03-06 13:00 
"Full Metal Panic: The Second Raid" DVD-udgivelserne kommer i Japan sammen med en UMD der også indeholder afsnittene. SÅDAN skal man udgive UMD :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 31/03-06 17:51 
Som Naiera siger er Universal på HD-DVD. Faktisk er de det eneste filmselskab, der er eksklusivt på HD-DVD. Alle de andre er enten på Blu-Ray, eller på begge to (er ikke helt sikker på New Line, men eftersom de ejes af Time Warner, går jeg ud fra at de følger dem). Så det skal nok ikke tages så seriøst, hvad de mener. Jeg er ret sikker på at Sony/Columbia/TriStar tilsvarende vil udtale at HD-DVD vil floppe ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Zzap!Zzap!Skrevet 31/03-06 20:50 
Zzap!(sidste år)>Jeg har kraftigt på fornemmelsen at det bare er mens det stadig har nyhedsværdi at der er populært. Giv det et halvt år, så tror jeg at markedet for UMD film er kølet ned til frysepunktet.

Hvad sagde jeg! :D
Born to kill space
JAAJAASkrevet 31/03-06 21:07 
Den største overraskelse for mig er, at det kan komme som en overraskelse for nogen, at man ikke gider betale for en film, man kun kan se på en PSP.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/04-06 14:54 
Det har efter min mening været latterligt med UMD fra day one.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RitesRitesSkrevet 02/04-06 08:04 
Det kan jo ikke rigtig undre nogen, men jeg syntes at det er godt gået med alle de film titler der er blevet spyttet ud.
Men de skal bare være så meget billigere end en DVD, ellers er det jo latterligt.
» a winner is you «
Krans.KKrans.KSkrevet 04/04-06 14:22 
Jeg er fuldstændigt enig... som Naiera sagde, så mener jeg også, at for at UMD film skal kunne have nogen som helst værdi, er udgiverne nok nødt til f.eks. at smide dem i særlige bundles med DVD-versionen af filmen - hvor man så kan købe begge film samtidig (f.eks. i samme cover) for en pris, der eventuelt ligger på HØJST en halvtredser over hvad dvd'en koster alene. Salgsmæssigt tror jeg også det vil fungere, fordi distributørerne på den måde vil være sikre på at få en rimelig skilling i kassen for hver UMD de sælger, og man kunne vel også tænke sig, at en bestemt film vil kunne få et større salg på dvd-formatet, hvis kunderne samtidig lokkes med også at få en UMD-version med for et par få basseører ekstra?
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig