X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DDR RAM - bagudkompatible?


Svar
jaesjaesSkrevet 30/03-06 20:34 
I butik 1 fortæller de mig, at DDR RAM clocker ned til det bundkortet nu understøtter, og i butik 2 får jeg at vide, at bundkortet kan brænde af, hvis man sætter forkerte DDR RAM i. Hvad er korrekt?

Det drejer sig om en gammel Fujitsu pc, der muligvis har modelnummer 3100. Der er sokler til både SD RAM og DDR RAM og processoren er en Celeron 500 Mhz. Andet ved jeg ikke nu og her.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/03-06 21:32, rettet 30/03-06 21:32 
Så vidt jeg ved, er det dét første der er rigtigt.

Hvis du forsøger at overclocke dine ram til at køre hurtigere end bundkortet tillader, vil der selvfølgelig være fare for at det brænder af.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
dRxLdRxLSkrevet 30/03-06 21:50 
Så vidt jeg ved ved handler Mhz på RAM om hvor mange de kan klare minimum. En slags garanti fra producenten.

Der er så vidt jeg ved ikke noget problem i at underclocke RAM. Har selv gjort det masser af gange.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 31/03-06 01:03 
Jeg kan tilslutte mig de andre svar i tråden og tilføje, at så længe du holder dig til det rigtige antal pins, futter du ikke noget af. Det værste du risikerer er, at maskinen ikke vil starte med den RAM du prøver med.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
jaesjaesSkrevet 31/03-06 01:16 
Tak. Men det er nu også slemt nok, hvis maskinen ikke vil starte, for åbnet RAM kan næppe byttes :)
KTCKTCSkrevet 31/03-06 01:52 
Du bør nok også være opmærksom på, at du ikke kan blande SD RAM og DDR RAM på langt de fleste bundkort.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ReinholdJJReinholdJJSkrevet 31/03-06 15:10 
Er der overhovedet nogle bundkort man kan blande sd og ddr på?...
jeg har set masser af bundkort med begge ram-typer , men har vist aldrig hørt om nogen der understøtter begge ram-typer samtidig...
"If Microsoft is the solution, I want my problem back." ;-)
jaesjaesSkrevet 20/04-06 22:34 
Grrr, Kingston Value Ram SD 168 pins 133 MHz, duer åbenbart ikke på alle bundkort, som understøtter 100 MHz. Det vidste ekspedienten åbenbart ikke. Kender nogen enten til 133 MHz-ram som med garanti er bagudkompatible med 100 MHz motherboards, eller 100 MHz Ram som er til at betale (på edbpriser.dk er 514 kr. for 256 MB det billigste)?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig