X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

GP2X Handheld


Reply
nerosnerosSkrevet 05/03-06 12:56 
Faldt lige over denne lille sag da jeg surfede rundt. Lyder virkelig til at være noget jeg gerne ville have fingrene i. Er der nogen herinde som har sådan en GP2X og hvad ved i om den? Man kan vist også lave spil til den hvis man har forstand på sådanne ting.


GP2X's hjemmeside!
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/03-06 13:06, rettet 05/03-06 13:08 
Ja, jeg har en. Som med GP32 er al softwareudvikling op til homebrew-scenen, hvilket både er godt og skidt. Den har ikke været ude længe, så alt er på et meget tidligt stadie. Det betyder at noget software fungerer, men at det meste kører meget dårligt.

Nu er det et par uger siden jeg har opdateret al min software, men for daværende tidspunkt kan man groft sagt sige, at det eneste der holder hele vejen er MegaDrive-emulatoren. Den er til gengæld også tæt på perfekt, og jeg har haft meget glæde af den. Men det kunne jeg jo lige så godt spille på en Nomad.

Med den rigtige support skal det nok blive en lækker maskine at have, men for nuværende vil man som "normal" spilbruger få mest bøvl og besvær ud af den. I en sammenligning med PSP taber den i øvrigt stort på skærmen, styringen og formentligt også på batteriet. Derudover er al den indbyggede software (musik-, videoafspilning etc.) væsentligt ringere end det Sony har inkluderet. Nåh, ja, og så ingen kommercielle spil eller film...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 05/03-06 13:14 
hmm! Okay det lyder nu er ligevel som en fin maskine selvom den måske er i startfasen som du beskriver. Hvad er den nyeste model er det GPX2, og kan man bruge den sammen med en mac eller er den kun beregnet til PC brug?
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 05/03-06 13:25 
Altså hvis problemerne ikke skyldes at maskinen er i startfasen, så kan den ikke rigtigt anbefales til nogen overhovedet ;) Som sagt er der ingen kommercielle spil, homebrew-spillene er generelt enten dårlige eller kører dårligt, mens emulatorere og medieafspillere generelt ikke er brugbare. Som sagt vil det utvivlsomt blive bedre, men det ændrer ikke på at maskinen primært henvender sig til en begrænset, mere hardcore homebrew-agtig målgruppe.

Der er kun en model, og det er GP2X. Som navnet antyder er det efterfølgeren til GP32. Der kommer også en anden (kommerciel 3d-orienteret) efterfølger.

For at lægge data over på maskinen, skal du bruge et USB-kabel (samme som til PSP) eller en SD læser/skriver. Hvilket styresystem din computer bruger er irrelevant.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 06/03-06 09:04, rettet 06/03-06 12:57 
Det lyder da positivt, at jeg kan bruge min mac sammen med den så. Synes nu det lyder indbydene med MAME og NeoGeo og alt det andet som den endten kan eller vil komme til at kunne i fremtiden. Det er jo ikke meningen at den skal konkurere med PSP og det er jo ikke sådan en maskine heller.

Jeg kan ikke andet end at blive glad i hovedet over at læse dette review om den.


Link...
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 06/03-06 14:59 
Men det review lyder fuldstændig lige som dig - det er da nemt at gå i selvsving over ting maskinen teoretisk kan og måske vil kunne komme til. Det har bare ikke så meget med hvad den kan i praksis lige nu.

Jeg ved fx ikke hvordan den anmelder kunne spille Bubble Bobble via MAME, for det er et af rigtig mange spil, som ikke virker. Og jeg har prøvet nyere versioner af softwaren end der var tilgængelig, da den anmeldelse blev skrevet. Med tiden skal den da nok komme til at køre det meste, men så er der jo hastighedsspørgsmålet. Noget af det eneste jeg har fået til at køre med MAME er 1942 og 1943 (ja, jeg har originalerne af det hele), og de er da spilbare, men meget langt fra at køre perfekt. Da det jo ikke ligefrem er de mest krævende spil, kan man godt tillade sig at tvivle på, hvor meget den egentligt kan trække. I et andet eksempel er det endnu ikke lykkedes mig at finde en filmsekvens den kunne afspille - selvom de i øvrigt virker fint i MPlayer.

Så, igen: Potentiale? Bestemt. Praktisk værdi lige nu? Ikke ret meget. Og det er jo så uden at nævne hele piratproblematikken, som immervæk er størstedelen af grundlaget for maskinen.

Det skal tilføjes, at jeg er vant til at spille på konsoller og arbejde med styresystemer, hvor tingene generelt bare virker. Hvis man omvendt ikke har noget i mod at bruge lang tid på at sidde og rode med download af forskellige versioner, prøve masser af ting af for at finde noget der virker, har det fint med ting der crasher og generelt ikke fungerer efter hensigten - så vil man sikkert forholde sig mere positivt til GP2X. Jeg ville da finde det fedt at kunne tage min retrosamling med på farten, men for nuværende er der ingen konsol der tilnærmelsesvis problemfrit leverer dette, og skulle jeg vælge ville jeg hellere bakse med at få det til at fungere på min PSP end på min GP2X, da det er min klare opfattelse at det ville give det bedste resultat.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 06/03-06 17:20 
RJK>
Men det review lyder fuldstændig lige som dig - det er da nemt at gå i selvsving over ting maskinen teoretisk kan og måske vil kunne komme til. Det har bare ikke så meget med hvad den kan i praksis lige nu.


Ja vi må jo vente og se ikke. Derfor er det jo fuldstændigt lovligt at glæde sig over noget man har læst eller hørt. Jeg kan bestemt ikke se nogen steder, at jeg skulle være gået i selvsving, men det er du jo helt klart den bedste til at bedømme og da du også kan tankelæse.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 06/03-06 17:37 
Jeg kan ikke se nogen grund til at du skal blive nedladende, når jeg sidder og bruger tid på at forsøge at hjælpe dig. Det vil jeg da huske til en anden gang, du spørger efter noget... Hvis du har besluttet dig for at købe én, så gør da det, fremfor at spørge efter andres mening. Jeg fastslår bare endnu engang, at de forestillinger, jeg kan læse ud af dine indlæg, du har, næppe har meget med virkeligheden at gøre.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
nerosnerosSkrevet 06/03-06 22:59 
Jeg tror bare vi er kommet forkert ind på hinanden det kan jo ske. Det har bestemt aldrig været min mening at tale nedladene til nogen som helst. Hvorfor skulle jeg også det? Det ville da jo være en tåbelig ting at gøre når jeg bare vil spørge lidt til tingene. Jeg tror bare jeg synes det er lidt forkert når folk generalisere over folk de ikke kender. Men lad det nu ligge. Jeg undskylder hvis jeg skulle have brugt din tid.
Bashful Neophyte
RJKRJKSkrevet 06/03-06 23:59 
Lad nu det ligge - det virker bare som om du ikke læser det jeg skriver, hvilket jeg blot finder ærgerligt. Tilbage til emnet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/08-08 19:42 
Der er en ny udgave af GP2X på vej. Denne gang under navnet Wiz. Den er mindre, har touchscreen og er ret meget kraftigere. D-paddet ser denne gang ganske godt ud, men hvad hulen sker der med knapperne?

Overvejer alligevel om ikke man burde købe en når den kommer ud. Har fortrudt at jeg solgte min gamle GP2X.


Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 29/08-08 20:33 
Den er faktisk lidt fræk.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-08 04:13, rettet 16/11-08 04:14 
Så er der heldigvis blevet ændret lidt på knapperne. Desværre er datoen også blevet udskudt til næste år.

http://image1.play-asia.com/640/7p/pa.138861.14.jpg


GP2X Wiz hos Play-Asia
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Username
Password
Remember me