X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Brun Sega Master System?


Svar
NaidNaidSkrevet 18/01-06 20:07 
Jeg fik igennem en ven kontakt til en legetøjsforretning som har haft en Sega Master System på lager siden 80´erne. De havde selv brugt den til at kunderne kunne prøve den i butikken. Jeg ringede til dem for lige at spørge dem om det sædvanlige og forretningen beskrev maskinen som sort og brun. Når jeg siger brun mener jeg at området lige under cartridge indputtet er brunt i stedet for rød. Ved et tilfælde faldt jeg over seebergs profil her for nogle måneder siden, og kunne så se en Master System som passede temmelig overens med den legetøjsbutikken havde.
Jeg har så lige taget kontakt til Seeberg, og han ved heller ikke hvorfor hans maskine ser sådan ud, dog han hentyder til en mulig afblegning, og jeg tænker på en special model...?

Jeg håber at det er i orden at jeg lige linker til dine billeder seeberg? ;)

http://www.playright.dk/billeder/samlinger/seeberg_03.jpg

http://server3.uploadit.org/files/seeberg-SMS1002.jpg

http://server2.uploadit.org/files/seeberg-SMS1serial002.jpg

Nogen der kan give lys over denne sag? Er ret nysgerrig :)
Alf81Alf81Skrevet 18/01-06 20:19 
Afblegning. Kan ikke se hvad det ellers skulle være?
Ting om dét og pis.
NaidNaidSkrevet 18/01-06 20:28, rettet 18/01-06 20:30 
Muligt. Hvorfor er maskinen kun afbleget ét sted?. Jeg snakkede med killer bean 2 herinde fra, og han genkender ikke model nummeret.
HeroldHeroldSkrevet 18/01-06 20:32 
Jeg vil skyde på at noget af den har været mere udsat end resten - det kan også være at det ene er et form for klistermærke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
seebergseebergSkrevet 18/01-06 20:45 
Det er selvf. helt i orden du linker til billederne. Ville da også gerne have et svar selv :]
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
silverstarsilverstarSkrevet 18/01-06 22:29, rettet 18/01-06 22:30 
Interessant...

Jeg har set eksempler på Master System I med følgerde model numre:
3010
3005-24-B
3005-06-B
3005-10-D

Af dem jeg har mulighed for at studere nærmere har eksemplaret med nr 3010 en markant rødligere farve end f.eks. 3005-24-B, men det kan sagtens have med solblegning at gøre.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Zzap!Zzap!Skrevet 18/01-06 22:56 
Er det ikke bare den type plastik der er brugt til området omkring cartridge porten, der er specielt udsat for at falme?

OT, jeg elsker den måde de åbenbart synes det var nødvendigt at lave et diagram over hvordan systemet skal sættes sammen, på selve maskinen... måske de synes det pynter? :D
Born to kill space
Alf81Alf81Skrevet 19/01-06 12:33 
kobsie>
Jeg snakkede med killer bean 2 herinde fra, og han genkender ikke model nummeret.

Hvorfor bruge ham som pålidelig kilde, han har jo' ikke en s... forstand på MasterSystem ;p
Ting om dét og pis.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/01-06 12:56 
Master Hva-for-noget? ;)
AV Intelligent Terminal
NaidNaidSkrevet 19/01-06 16:47 
Klart :P. Havde nu ellers håbet på at det måske var en sjælden sms1 udgave som kun forhandlere kunne erhverve til eget forbrug i butikken, eller noget i den dur :( .
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig