X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Optisk udgang død


Svar
JmogJmogSkrevet 10/01-06 04:02 
Subject siger det hele. Min optiske udgang virker ikke længere. Det er hverken kablet, receiveren eller indstillinger der er problemet. Der kommer simpelthen ingen lyd ud af den. De karakteristiske røde lys, når man vipper den åben er der heller ikke længere.

Nu er mit spørgsmål så, om nogen kender til, hvad der specifikt kan være galt, og om det kan betale sig at åbne maskinen? Vil en løs forbindelse af en slags forårsage sådan noget her, eller er det noget, der er brændt sammen og derfor dødt for tid og evighed?
KTCKTCSkrevet 10/01-06 18:43 
Teoretisk set kan det være dioden, der er stået af. Dette burde være ret simpelt at skifte. Jeg har dog ingen praktisk erfaring med præcis optiske porte.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 10/01-06 19:42 
Jeg ved ikke om du har misforstået mig, men en optisk udgang munder ud i en diode som transmitterer signalet via blinkende lys. Det er denne diode jeg henviser til, ikke hele signalkonverteren..l
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 17/01-06 03:23 
Det gik så mere end ualmindeligt galt, og det bliver sidste gang, jeg åbner en konsol, medmindre den allerede er helt død. Sony er _meget_ økonomisk med pladsen i maskinen og det lykkedes mig faktisk at rive et par kabler op og en lille dims, som nogen af dem skulle sidde i. Den optiske udgang røg også af, men jeg kan ikke gennemsku om jeg har knækket en pin som den var forbundet til motherboardet med, eller om den var limet fast på en eller anden måde.

Nu kan maskinen tænde og outputte et billede, men drevet kan ikke køre ud, den blå "on"-knap blinker konstant og blæseren kører ikke.

Juhu.

De kabler der er røget af er ikke sådan at sætte ind igen, da de åbenbart er loddet på. Proprietære lort.

Nogen der er interesseret i at give et par hundrede for en PS2 til reservedele? Så kan jeg retfærdiggøre min indre trang til en slimlinemodel. Hvis du har teknisk snilde kan du sikkert reparere den og få den til at køre perfekt igen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig