X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario 64 - Hjælp!


Svar
Michael_Michael_Skrevet 02/01-06 19:07 
I 1998 læste jeg en artikel i EGM (den med deres Top 100) hvori der indgik et tip til Super Mario 64, som efter sigende skulle virke.
Efter at have prøvet forgæves i ca. 7 år nu, bliver jeg nødt til at høre om andre har kunnet få det til at virke.

Sagen i en nøddeskal:

Når man har alle 120 stjerner, kan man skyde sig selv op på taget og møde Yoshi, som giver én 99 liv samt et "triple-jump".

Tippet:
Efter sigende skal ovenstående kunne lade sig gøre uden at samle en eneste stjerne, ved at gå hen på højre side af slottet (set udefra) og hoppe op af den V-formede bakke i hjørnet indtil man når toppen, hvorefter man kan hoppe op på slottet.
Flere hjemmesider har siden rapporteret noget lignende, så jeg går ud fra det ikke er en and.

Den første der beskriver det idiotsikkert i ord og vendinger så jeg rent faktisk kan få det til at virke, modtager som tak et eksemplar af Nintendo-biografien Game Over som den så ud på forsiden af magasinet Arcade.
BeanoBeanoSkrevet 02/01-06 19:22, rettet 02/01-06 19:48 
Har du kigget her?

http://www.gamefaqs.com/console/n64/game/198848.html
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 02/01-06 19:23, rettet 02/01-06 19:26 
Jeg så en film af én, der kunne det i DS-versionen. Og var også selv flere gange tæt på at gøre det, selvom det kræver sindsygt meget koncentration.
Du skal som sagt hoppe fra væg til væg ved at lave et slide ned ad væggen og så hoppe over på den anden side. Det svære er, at væggene ikke står lige overfor hinanden, men står i en vinkel, så du skal hoppe skråt. Jo mere tid, du bruger på hoppene gør det svære, da du derved glider længere ud fra væggene og til sidst falder ned igen. Altså skal det gøres hurtigt og nøjagtigt.

Håber det hjalp lidt, i hvert fald til at du kan give det et forsøg :) Skal se om jeg kan finde filmen fra DS-spillet.

EDIT: Fandt en video, dog med en _anden_ vej end den, jeg har hørt om.

Google Video er min ven ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-06 19:23 
Prøv evt. at læse denne her:
http://db.gamefaqs.com/portable/ds/file/super_mario_64_ds_castle_top.txt
Den er godtnok til 64 DS, men mon ikke det er det samme? Du bør nok kigge under "ALL CHARACTERS METHODS".

Jeg mener at jeg engang har set en film eller nogle screenshots der viste hvordan man fik Luigi derop, den har jeg ikke lige kunne finde. Desuden var det også i venstre side af slottet...

Håber det kunne bruges.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Michael_Michael_Skrevet 06/01-06 09:40 
Desværre intet held. Jeg tror der er forskel på N64 og DS versionen. Det ser ud til at slotsmuren og den grønne bakke er meget tættere på hinanden i DS versionen, og metoden fra DS virker derfor ikke hensigtsmæssigt på N64.

Andre tips? Er der overhovedet nogen på P:R der har gjort det. Selv. Personligt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig