X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp mig med at sætte min 360'er til!


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/12-05 09:33 
Ja, som det sikkert er de fleste bekendt kan jeg nærmest ikke finde ud af hvad der er han- og hun-stik, så selvfølgelig har jeg et lille problem med min 360er:

Jeg ville svært gerne hooke den op til min PC (hvor jeg har et tv-kort) eller i det mindst til PC-skærmen.

Tv-kortet har kun s-video (og self noget rfu-halløj) og PC-skærmen har kun DVI.

Det medfølgende AV-kabel er enten composite rød/hvid/gul eller pseudo-scart eller component rød/grøn/blå... og ingen af delene kan jeg stikke nogen steder hen.

Såvidt jeg kan se, er det HD-kabel man kan købe ekstra, udstyret med et af de små stik med ben og ikke DVI.

Hvad er løsningen? Kan jeg gå ned i den nærmeste radio/tv-forhandler og købe et kabel som i den ene ende er rød/hvid/gul IND og i den anden ende er rød/hvid og s-video UD?
JmogJmogSkrevet 02/12-05 09:49 
King Chaos>
Såvidt jeg kan se, er det HD-kabel man kan købe ekstra, udstyret med et af de små stik med ben og ikke DVI.

Ja, VGA er noget andet end DVI. HVis det er et DVI-stik af typen DVI-I eller DVI-A (og ikke DVI-D), så kan du bruge VGA-kablet på din monitor med en VGA->DVI adapter. Tjek manualen eller producentens hjemmeside for at se hvilken type du har. Som regel er det DVI-I, når der ikke også er en VGA-indgang på skærmen.

Hvad er løsningen? Kan jeg gå ned i den nærmeste radio/tv-forhandler og købe et kabel som i den ene ende er rød/hvid/gul IND og i den anden ende er rød/hvid og s-video UD?

S-video kabler kan vist godt bære et composite signal (så, ja), men du ville få et langt bedre billede, hvis du skaffer et regulært Xbox 360 s-video kabel.
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/12-05 10:20 
Tak!

Jmog>

...hvis du skaffer et regulært Xbox 360 s-video kabel.

Hvordan?!
King ChaosKing ChaosSkrevet 02/12-05 11:21, rettet 02/12-05 11:21 
Jeg ville lige update på situationen:

Jeg ringede til Microsofts distributør Boston (ja, jeg skulle alligevel klage over nogen ubetydelige Xbox 360 spil de ikke havde leveret til tiden ;). Jeg spurgte om hvordan man kunne få et s-video-kabel når man ikke havde købt Core-pakken. Men det kan ikke lade sig gøre :(

Så da jeg ikke har tænkt mig at købe endnu en 360er besluttede jeg mig for rocker-løsningen: kabel der konverterer rød/hvid/gul til rød/hvid/s-video. Og det viste sig at det havde jeg jo liggende. Billedet bliver ikke super-smukt, men det går indtil jeg får købt LCD-TV ;)

Endnu en gang tak, Jmog...
JmogJmogSkrevet 02/12-05 12:55, rettet 02/12-05 12:56 
King Chaos>
Hvordan?!

Spøjst at de ikke udgiver et regulært s-video kabel. Så vidt jeg ved får man heller ikke s-video med Core (de har i hvert fald ikke nævnt det). Nå, men både RGB-scart og component-kablet fra Joytech har en s-videoconnector på samme kabel. Fra England kan du få det leveret for under 150,-

RGB og s-video i ét kabel
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig