X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Film, hvilke, og hvorhenne?


Svar
KajikaKajikaSkrevet 26/10-05 22:53, rettet 26/10-05 22:56 
Ja, efter vi er begyndt at abonnere på CanalDigital skete der noget fantastisk, en dag tændte jeg for fjernsynet, og slog over på random filmkanal (Canal+ tror jeg). Her viste de en fransk film (til min utrolig store ærgelse fik jeg ikke fat i titelen) den var utrolig fængende.
Handlingen foregik ved at du så en middelaldrende fransk junkie's liv, bagfra, men ikke bagfra som når man spoler en film tilbage. Man så bl.a. hvordan hans kæreste døde af en OD, og hvordan han genvandt sin livsglæde...

Den dag idag er jeg stadig i tvivl om jeg har forstået handlingen/historien, og vil ufattelig gerne se den igen, så hvis en af jer P:R brugere kender titlen vil jeg blive utrolig glad, det var en kortfilm på ca. 30-50 min

Hvad jeg egentlig ville nå frem til med denne tråd er: jeg vil gerne udvide min DVDsamling, og jeg har opbygget en forkærlighed for film med et trist indhold, som har et godt budskab/lykkelig slutning (eks. Schindlers Liste, The Empire, Life Is Beautiful osv.) og så tænkte jeg at jeg ville spørge jer herinde, da jeg efterhånden har fået det indtryk at der er en del filmelskere (fanatikere :P), hvilke film kan i anbefale i denne genre? (meget gerne suppleret med et link til onlineshop) pt. ligger jeg inde med en månedsløn på 1000 dkkr (det er ikke meget, men jeg elsker mit job, og det er en løn i sig selv) + det løse, så hvis filmene var i prisklassen 100-180 dkkr ville det bare være super.

På forhånd tak, Rasmus
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
JAAJAASkrevet 27/10-05 00:21, rettet 27/10-05 00:41 
Jeg anbefaler i så fald på det varmeste følgende film:

...ing - Korea
Ima, Ai ni Yukimasu (Be With You) - Japan
The Floating Landscape - HK
The Miracle Box - HK

Og mange flere, men dér er lidt at gå i gang med :P

Disse er alle romantisk anlagte film, men passer perfekt på definitionen om det sørgelige indhold, der alligevel på den ene eller anden måde ender med at virke livsbekræftende.

Edit, fandt links til dem alle sammen.

...ing: http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003871471/code-k/version-all/section-videos/did-165/
$27, gratis forsendelse.

The Floating Landscape:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-7l-70-3g1.html
$11 med porto

Ima, Ai ni Yukimasu:
http://www.sensasian.com/view/product.cgi/EN/V11094-D
$16 + porto

The Miracle Box:
http://us.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1003314448/code-c/section-videos/
$7 + porto
NaieraNaieraSkrevet 27/10-05 09:34 
Pas på med de film fra Yes Asia. De sælger kopier.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 27/10-05 16:38 
Really??? Jeg har købt MANGE film gennem YesAsia og INGEN af dem er kopier. Det er til gengæld ALLE filmene jeg har fået gennem hkdvdstore.com så dem har jeg droppet.
BaggyBaggySkrevet 27/10-05 17:51, rettet 27/10-05 18:10 
Hvor længe er det siden? Har selv den store canal+ pakke, så vil lige kigge efter det... Men de eneste franske film, der kører pt, er vist Natalie og så den med Eric Cantona.. ( ex man utd. spilleren... og kæft hvor er han blevet FED, mave altså ;) ...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
KajikaKajikaSkrevet 27/10-05 19:05 
1-2 måneder siden :/ men ellers syntes jeg da at Canal+ har skaffet nogle gode titler til sig, har bl.a. set Pianisten (et par gange faktisk :P) og Thirteen, dog kunne jeg godt undvære at de viser den dokumentar om hende seriemorderen "over there" syntes den er på et par gange om dagen...
Spiller nu: Final Fantasy XI: The V..., World Of Warcraft [Coll...
BaggyBaggySkrevet 27/10-05 19:36 
Thirteen kommer jo konstant, og så er den ikke engang så god igen... Pianisten, har jeg også set.. generelt ser jeg vel en 7-8 film om ugen på canal+..
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 27/10-05 19:38 
Er vild med de australske / new zealanske der kommer once in a while.. masser af godt derfra.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig