X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA: Shining Force hjælp!


Svar
Alf81Alf81Skrevet 24/10-05 15:17, rettet 25/10-05 12:13 
Har spillet det nogle timer(chapter 3.) og finder det en smule frustrerende at mine mænd(ikke hovedpersonen), engang imellem dør. Så skal de jo' leves op igen.

Hvor stor indflydelse har det på spillet, hvis man gennemføre missioner uden alle sine mænd kommer ud på den anden side med livet i behold?

Synes jeg har været meget tålmodig men orker det næsten ikke mere...
Ting om dét og pis.
3of193of19Skrevet 25/10-05 00:57, rettet 25/10-05 13:49 
I Shining Force kan du bare genoplive dine characters efter kampen i kirken. De mister ikke noget ud over de XP de kunne have fået i resten af kampen. SF er ikke Fire Emblem på det område.
Det eneste SF spil hvor man reelt mister noget når ikke-mains dør er SF tre, hvor figurernes friendship level med hinanden går ned hvis de dør.
I nogle spil kan man på en figurs stats se hvor mange gange de er døde, og så ærgre sig over det (SF2 og 3, måske også Mega CD udgaven).
Men hvis du er på første gennemspilning burde du ikke dø så ofte. Men IIRC få er der den der kamp mod Laser Eye i chapter tre og ja, den er et meget stort hop i sværhedsgrad.
Alf81Alf81Skrevet 25/10-05 12:28 
Tak for svaret.

Det ville bare pine mig hvis man efter en gennem-spilning, pludselig får en masse stats. Så man kan se hvor mange gange man har nosset op i det...

Kender det jo' fra andre titler.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig