X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Mega CD-II ac adaptor spørgsmål


Svar
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/10-05 12:03 
Jeg har lige fået anskaffet mig en Mega CD-II, og jeg fik ganske vist 2 ac adaptorer med til den, som er identiske. Én til selve Mega Driven, og én til Mega CD'en. Ingen af dem passer dog til Mega CD'en. Hullet i stikkene er simpelthen for små. Så mit spørgsmål er således: Bruger en Mega CD-II samme ac adaptor som en Mega Drive-II, eller har jeg fået en forkert adaptor med til min maskine? Og hvis tilfældet er, at de bruger den samme, hvorfor i alverden passer ingen af dem så i min Mega CD? Skal der så bare bruges vold til at få den til at passe? :S

På forhånd tak for svaret.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/10-05 18:19 
Så vidt jeg har forstået, kan man også bruge en Master System 1 eller en Master System 2 strømforsyning til netop den maskine.
AV Intelligent Terminal
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/10-05 00:27 
Det virkede :) Det var da spøjst, at de ikke bare har lavet det så den virker med en Megadrive strømforsyning. Men mange tak for hjælpen.
3of193of19Skrevet 11/10-05 00:56 
MD 1, MCD 1 og MCD 2 bruger den samme adapter. Hvordan det er med MD 2 ved jeg ikke sådan en har jeg aldrig haft.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-05 09:24, rettet 11/10-05 09:25 
MD2 bruger den sammen som 32X, GameGear og Nomad ;)

Men jeg begynder så småt at få en fornemmelse af, at alle konsoller fra Sega, der er ældre end Saturn´en, kan gøre brug af hinandens strømforsyninger indbyrdes, hvis blot stikket passer.

Er der nogen, som kan af- eller bekræfte den hypotese?
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-05 18:29, rettet 11/10-05 18:33 
Der er ikke nogen Sega-maskiner, som bruger en AC strømforsyning. Er du sikker på det ikke var en NES-stømforsyning, du brugte?
(mener også, det var det, du fortalte mig)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-05 19:06, rettet 11/10-05 19:12 
Hehe, det var nok det, der slog den sidste smule liv ud af den.
AC på en DC-maskine = IKKE GODT.

Men det lader også til, at man skal være lidt forsigtig med at bruge "tilfældige" Sega-strømforsyninger på forskellige maskiner :/

Er der andre, der har haft ubehagelige oplevelser med denne praksis? Personligt har jeg aldrig oplevet problemer, når jeg har byttet på kryds og tværs. Men det kan være, jeg bare har været heldig indtil videre :)
AV Intelligent Terminal
RJKRJKSkrevet 11/10-05 19:33 
Måske er det på tide at vi får lavet Den Definitive Konsol-PSU-liste (TM), så vi alle sparer en masse besvær? En liste over konsoller med ekstern PSU, hvilken spænding, strømforbrug samt polaritet de kører med, og hvilke strømforsyninger der kan byttes? Og også hvilke afvigelser der er... Jeg har lige købt en "ny" GameGear og min originale GameGear-PSU passer så ikke på den. Jeg har også to PAL NES'er hvor PSU'erne ikke er kompatible. Mht. byt af Sega PSU'er, så kører min MultiMega forresten med omvendt polaritet af de andre. Ikke at man kunne få stikket i alligevel, men...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/10-05 19:43 
Ja for hulan da, jeg havde helt glemt CDX/MultiMega´en. Den er virkelig en "od-man out" lige på det område :)
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig