X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sato-interview (Silent Hill)


Svar
RJKRJKSkrevet 26/08-05 14:47 
Det her er et ret interessant interview med en af folkene bag de to første Silent Hill-spil, som nu er hos EA. Det handler om hans arbejde med den serie, og forskellen på japanske og amerikanske spilfirmaer. Alene forklaringen på hvordan han - ene mand - kom til at lave de imponerede CG-sekvenser fra det første Silent Hill gør den værd at læse.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 26/08-05 18:41, rettet 26/08-05 18:57 
Haha, jeg var lige på vej herind for at oprette det samme link :D

Men god artikel - selv om jeg ikke har spillet Silent Hill 1 og 2 (skammer mig ja...), så er jeg da ret imponeret over hvad han ene mand har udrettet. Det lyder dog som om han er skiftet til det forkerte firma - alt det ansvar han fik tilegnet sig hos Konami er han slet ikke i nærheden af at have hos EA. Et underligt valg han har truffet.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
dRxLdRxLSkrevet 26/08-05 19:21 
Excellent!

We had over 150 computers or something like that, and at the time we were using the Unix operating system. So after everyone’s gone home, I can operate all of these computers to render my stuff. Yeah…I couldn’t go home.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 26/08-05 19:33 
Det er bemærkelsesværdigt at han primært har arbejdet på CG'en til SH1 og historien samt de psykologiske elementer af SH2. For det første fordi det er to ret forskellige elementer og samtidig fordi det er to af de mest bemærkelsesværdige aspekter (udover lydsiden) ved de to spil. Man kunne godt fristes til at drage den konklusion, at det er hans medvirken der har manglet i 3'eren og 4'eren, der jo ellers har bevaret mange af de andre kvaliteter.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 27/08-05 00:16 
Ja, på bonus-DVDen til Silent Hill 2 er der også en del med ham, og det er tydeligt at se, at han brændte for det han lavede der. Bare det han forklarede med ansigtsudtrykkene, som han eksperimenterede med foran spejlet. Det virker ret godt i spillene, og selv om jeg ikke finder dem super-realistiske, så udtrykker de en masse følelser og skaber en indlevelse og dybde i spillets karakterer.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig