X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES-spørgsmål


Svar
CoreCoreSkrevet 07/08-05 22:12, rettet 07/08-05 22:19 
Jeg er stadig lidt grøn på de gamle Nintendo maskiner. Så jeg håber lidt på at der er en venlig NES-entutiast, der kan hjælpe mig.

Er der regionsforskelle på en NES?
Kan de omgåes?

Jeg har en PAL-maskine, og har lige fået fat i en masse NES-spil. På de fem af dem slutter "serienummeret" med USA. Jeg har prøvet at starte dem op, men med de tre af dem står skærmen bare og blinker hvidt, som hvis der slet ikke havde siddet noget spil i. De to andre står også og blinker, men når lige at vise en kort startskærm, der kun består af tekst på sort baggrund.

Lyder det som et typisk regionsproblem, eller er spillene bare defekte?

Håber at der er nogle venlige sjæle der kan hjælpe?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 07/08-05 22:37 
Du må have søgt MEGET længe, inden du opgav og skrev for at spørge... ;p

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 07/08-05 22:53, rettet 07/08-05 22:55 
Tak og undskyld :p

Men opfører spil/maskine sig typisk sådan når man sætter et US-spil i en EU-maskine?

Det er mere fordi at jeg ikke har lyst til at rode med det, hvis "de hvide skærmblink" alligevel indikerer at spillene ikke virker.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
RJKRJKSkrevet 07/08-05 23:00 
Jeg kan faktisk ikke huske det. Det skal nok passe at den gør noget lignende det du skriver, selvom det også kan være fordi cartridgene ikke har ordentlig forbindelse. Men det er faktisk nemmere at lave moddet end at begynde at rode med det. Det er virkelig ekstremt simpelt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 07/08-05 23:04 
Fair nok, så gør jeg det. Jeg satser så på at metoden uden lodning går godt.

Tak for det.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WonderboyWonderboySkrevet 07/08-05 23:05 
Det kan måske også skyldes at din connector i din maskine skal renses eller dine spil.og hvis du ikke selv vil rode med at gøre din nes regions fri,så kan du få Starman til at gøre det og du kan også få ham til at rense din connector i din nes.har lavet et link til hans hjemmeside.

Nes bozz/starman.
I love monster land
CoreCoreSkrevet 08/08-05 00:19, rettet 08/08-05 00:20 
Impulsiv og ubetænksom som jeg er kastede jeg mig bare over det, med det samme. Hvilket resulterede i at, i min mangel på ordentligt værktøj, rev jeg hele benet ud af regionschippen. Men det virkede ;)

Nu kan jeg spille de 4 af dem, det femte er hermed erklæret for dødt.

Dog har jeg noget mærkeligt krims-krams på skærmen i de to af dem (Robocop 3 & Turtles).
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WonderboyWonderboySkrevet 08/08-05 11:12 
Du kan prøve at rense dine spil med isopropylalkohol og en vatpind,isopropylalkohol kan du købe på aboteket koster omkring en 50kr.
I love monster land
jaesjaesSkrevet 08/08-05 11:31 
Uden at vide om de fører det, så kan man sandsynligvis købe det til lidt over det halve af prisen i Matas - Apotekerne har det med at sætte deres priser meget højt...
silverstarsilverstarSkrevet 08/08-05 17:39 
Kan man egentlig bruge ganske almindelig husholdningssprit til at rense kontakterne på cartridges, eller er det et stort no no?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-05 19:35 
Jeg har altid brugt almindelig husholdningssprit, og jeg har aldrig haft problemer med det :)

Isopropylalkohol fordamper lidt hurtigere og er også en del mere giftigt/usundt. Og så lyder "isopropylalkohol" mere fancy end "husholdningssprit".

Derimod er det væsentligt mere "kemisk rent" end sprit, og det er derfor bedre at bruge til rensning af mere "fintfølende" elektronik, hvilket en NES-connector ikke ligefrem kan betegnes som ;)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 08/08-05 20:49, rettet 08/08-05 20:50 
Tak for det uddybende svar. Du har ret i at isopropylalkohol lyder en hel del smartere end husholdningssprit :) Hvis effekten er nogenlunde den samme mht. rensning af cartridge-kontakter vil jeg nok foretrække sprit. Jeg ville aldrig få brugt en hel flaske isopropylalkohol, da jeg ikke lige kan komme på andre steder, hvor jeg har brug for det end kontaktrensning. Jeg kunne selvfølgelig bare købe tilstrækkeligt mange spil... :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig