X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mod-advarsel


Svar
RJKRJKSkrevet 21/07-05 02:36 
Hvis nogen kaster sig ud i at modde deres Mega Drive (2), så skal der herfra lyde en advarsel mod at bruge følgende guide:

http://users.skynet.be/DuNe/Console/md2/md2.html

Om forfatteren ikke aner hvad han laver, om der er skrevet forkert i guiden eller om min Mega Drive 2 er "omvendt" skal jeg ikke kunne sige, men jeg garanterer næsten at man får problemer, hvis man følger den, selvom det måske umiddelbart kan virke som om det virker.

Hvis nogen alligevel ikke kan stå for fristelsen, eller allerede har lavet det uheldige mod, så er her fejlen(e):

Mod-advarsel

De med rødt markerede loddepunkter er punkterne brugt til sprog-switchen ifølge guiden. Den siger at punktet til venstre er selve switch-punktet (midterste ben på normal switch). Det er forkert. Det er punktet til højre.

Derudover skulle punktet til venstre være +5V. Det er også forkert. Det er rent faktisk stel. Hvordan forfatteren får noget ud af at switche mellem stel og stel fatter jeg ikke rigtigt... Men i hvert fald er det rigtige +5V øen lige til venstre for dette punkt, så fx et af de to punkter der ligger lige under kan fint bruges.

Morale: Tro ikke på alt du læser på nettet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RJKRJKSkrevet 21/07-05 12:34 
Nej, maskinen kører fint nok nu. Det var bare et pokkers besvær hele tiden at samle den og skille den ad og checke efter at alting var lavet korrekt, når det så var guiden, der var forkert. Endda to steder...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 21/07-05 13:56, rettet 21/07-05 14:02 
Jeg havde præcis samme problem med en RGB guide til en Core Grafx. I en uge samlede jeg den og skilte den ad igen, indtil jeg fandt ud af, at den ellers meget flotte guide var forkert. Der var byttet om på nogle pins, meget a la det vi ser her. Rent helvede.

http://www.gamesx.com har nu lavet sitet om, og skriver at guiden er ny, hvilket billeder og tekst også er, så det er nok blevet rettet, men jeg vil da lige advare alligevel.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig