X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Mega Drive cartridge


Svar
NaidNaidSkrevet 15/05-05 23:22 
Hey.
Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der er 2 forskellige typer cartridge til mega drive?. Altså jeg har de "normale" og så har jeg de der høje smalle med det der gule kapsel ude i siden. Hvad er forskellen?. Har hørt at der i de sidste nævnte er et batteri til savegame, er det rigtigt?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-05 23:24, rettet 15/05-05 23:25 
Er det ikke bare fordi, det er EA spil?

Codemasters' ser også lidt anderledes ud.

BTW: Der er så vidt jeg husker intet bag den gule plastik ting.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 15/05-05 23:54 
Jo, det er vist mest EA's spil. Så vidt jeg husker er de lavet uden licens til Sega, da nogen (var det Activision?) fandt en måde at bryde Segas kode på, så andre kunne lave MegaDrive-spil uden at betale licensfee'et.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-05 00:08 
Er/var det så lovligt at smide et originalt Mega Drive logo på kassetten?

Link...
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/05-05 00:12 
Nu gætter jeg lidt :) men måske var det noget i retning med, at EA brugte det faktum, at de kunne lave deres egne cartridges, til at forhandle licens-priserne ned, hvormed der så vedblev med at være et fornuftigt forhold mellem EA og Sega.

Det kan også være, at jeg blander en Atari 2600/Activision-sag ind i det her, men jeg mener nu at det skete begge steder.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/05-05 00:18 
Ok. Men havde det været for at 100% slippe for licensfee'et så var det vel bundulovligt at smide andres logoer på. Ik?
Spiller nu: Phantasy Star IV
RJKRJKSkrevet 16/05-05 00:33 
Det skulle man vel mene.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaidNaidSkrevet 16/05-05 00:53 
Alle de spil jeg har med gul kapsel er fra EA så den er vel go nok:). Men så fandt jeg da ud af hvorfor, takker for det.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/05-05 14:09 
Konsolkongen>
Codemasters' ser også lidt anderledes ud.

Nogen af Codemasters´ kort havde også indbygede kontrol-porte som tillod 4-player spil, uden brug af multi-tab.

SEGA selv lavde også nogen afvigelser fra deres normale kort. "Sonic & knuckles" og "Virtua Racing" kan jeg huske. Var der ander?
silverstarsilverstarSkrevet 16/05-05 18:22, rettet 16/05-05 18:23 
Jeps, jeg har Desert Strike (EA) til megadrive, og det er den specielle type cartridge med den gule plasticplade.
Jeg har også Micro Machines 2 (Codemasters), som er en anden type end Desert strike cart'et (har ikke den gule plade, udformet anderledes), men stadig speciel ift. almindelige megadrive spil. MM2 har netop som nævnt to indbyggede controller-porte, som tillader 4 spillere uden brug af multi-tab.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WehnerWehnerSkrevet 17/05-05 00:19 
Netop det cartridge havde Bede, Gaku og jeg megen morskab med i vores spæde ungdom. Genial ide.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GreaseballGreaseballSkrevet 17/05-05 08:40 
Kan huske jeg havde MM2 med til det sidste Kbh. træf. Det var rigtig sjovt at spille 4-player.
Man kan fatisk spille 8-player ved at dele joypadet.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig