X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SFII Pads og Xbox-adapterstik


Svar
WehnerWehnerSkrevet 02/05-05 18:22 
Da jeg var i London sidste uge købte jeg to specielle PS2 Street Fighter II controllers officielt udgivet i anledning af spillets 15 års jubilæum:

SFII Pads og Xbox-adapterstik

Det er Ryu og Chun Li versionerne, jeg købte. De fungerer fremragende med mit Hyper Street Fighter på PS2. Lækkert endeligt at kunne spille SF ordentligt igen. De har sågar kabler i noget, der minder om Xbox-længde. Så langt så godt.

Nu har jeg så også Hyper Street Fighter til Xbox, hvortil SF III medfølger. Af den grund (og fordi controllerne må egne sig fortrinligt til 16-bit emu'erne på den moddede) købte jeg også to adapterstik, der lader folk spille med en PS2-controller på Xbox.

Det virker bare ikke. SFII-controlleren er ikke kompatibel med adapter-stikkene, der endda er to forskellige mærker (atomicplay og et, hvor navnet ikke står på).

Sagen er den, at SFII-controllerne virker fortrinligt med en PS2. Samtidig virker en original PS2-controller lige så fortrinligt på en Xbox. Men med den ene adapter giver SFII-controllerne slet intet input. Med den anden virker d-pad'et, mens knapperne stadig er helt døde. Æv.

Nogen, der kun kaste lys over, hvorfor dette er tilfældet, anbefale andre adaptere, osv.? Alt input er velkomment.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 02/05-05 18:28 
Dreamboxen, som Lik Sang sælger, virker rigtig godt med mit Namco stick.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 02/05-05 18:45 
Jeg havde engang en PS2->GCN-adaptor (Naieras, faktisk ;)) og den havde det problem, at den virkede eller ikke virkede (kan ikke huske hvilken) afhængig af om analog var slået til på PS2-controlleren. Hvorfor ved jeg ikke rigtigt, men sådan var den.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 02/05-05 23:17 
Naiera>
Dreamboxen, som Lik Sang sælger, virker rigtig godt med mit Namco stick.

Takker. Lik Sang sælger stadig både Dreambox og SFII-controllerne, så jeg tror jeg sender dem en mail og spørger om kompatibilitet. De må jo kunne finde ud af det, når begge dele er på lager.

I øvrigt så jeg lige, at de også er på vej til Xbox nu med Bison, Guile og Akuma. De er ikke lige så flotte som mine, men jeg havde nok alligevel købt dem, hvis jeg havde vidst det :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 03/05-05 00:55 
Grundet problemer med Lik Sangs mail form så jeg mig nødsaget til selv at søge. Følgende to reviews var at finde på Dreambox:

It Doesn't Work With SF Anniversary Pad
Review by: -Lux- (1) on February 28th, 2005
The product works fine with a standard PS2 and PSone dual shock: hcf, f+hcf and whatever come out smoothly. Unfortunately it doesn't work with Nubitech's SF Anniversary Pad (the "start" button is only button recognized). So Bad. Tested with SF:3rd strike


Doesn't Work With The Streetfighter Anniversary C
Review by: Bob (1) on February 28th, 2005
It has the same problem as with the Namco arcade stick. The pad and start buttons work fine, but the rest of the buttons on the controller aren't recognized.

Det er åbentbart et generelt problem så. Lader umiddelbart til, at jeg fik spildt en del penge på den konto så.

Det underlige er så, at Bob skriver, at konverteren heller ikke virker med den stik Naira bruger, hvis jeg forstår ret?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 03/05-05 06:44 
Nu har jeg jo ikke prøvet med Street Fighter, kun Capcom Vs. SNK 2: EO, så vidt jeg husker...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 25/05-05 14:55 
Det har ikke noget at gøre med hviket spil, man prøver med, så vidt jeg har kunnet læse mig til. Enten dur det til alle - ellers til ingen. Vi må lige prøve med din til næste træf?

Medmindre denne her fra Joytech virker:
http://www.play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=XBOX&title=556343

Den er så billig, at jeg bare tog chancen og bestilte en her til formiddag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 25/05-05 16:05 
Jeg har helt sikkert brugt mit 100% digitale Namco Stick på Xbox med min Dreambox. Det var så med CvS2. Mere kan jeg ikke sige :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 27/05-05 01:47 
Hvis alt andet fejler:

http://gear.ign.com/articles/618/618875p1.html

Selvfølgelig ikke den billigste løsning når du nu allerede har købt SF2 pads til PS2...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 27/05-05 15:34 
Dem har jeg godt set på lik-sang, og det ender nok også med det. De er bare meget grimme og ucharmerende sammenlignet med de lækre PS2-udgaver.

Jeg sætter min lid til Joytech...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 27/05-05 23:21 
Underligt i øvrigt at den Xbox-verison du linker til Bede, får så dårlige anmeldelser, når PS2en scorer højt:

http://gear.ign.com/articles/550/550024p2.html

Man skulle jo tro, de var identiske. Hmmm.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 28/05-05 00:11 
Måske er der noget galt med Xbox versionerne eller også er der bare tale om forskellige anmeldere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 28/05-05 00:14 
Jeg lægger aldrig mærke til deres navne, men Tyrone Rodriguez har givet PS2-versionen høj score, mens det er Chris Roper, der har givet Xbox-versionen lavt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig