X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Overvurderede spil


Svar
jaesjaesSkrevet 29/04-05 11:06, rettet 29/04-05 11:58 
Titlen siger det hele. Jeg håber ikke, vi har haft et lignende emne. En hurtig søgning sagde nej.

GT3 er for mig ret overvurderet. Nogle af de groveste fejl, som jeg ser det:

* Komplet ligegyldig split-screen-mode: Kun to spillere og ingen mulighed for AI-biler.

* Den berømte AI. Den var allerede irriterende i 1, men to spil og en generation senere holder det bare ikke.

* God styring og fysik, men for lidt forskel på bilerne i betragtning af, at netop styring og fysik er et af de største salgsargumenter.

* Adgangskrav til løbene: I 1 var der nogle løb, hvor der var loft mht. antal hestekræfter. Det er fjernet i både 2 og 3. Jeg forstår ikke pointen, for måden man spiller de fleste løb og løbsserier på i praksis er ved at vælge en event, finde ud af at man ikke kan blande sig i top 3, tune bilen/købe ny bil og prøve igen. Gentag evt. Er det virkelig sjovt? Bilspil i single-player-mode må da handle om køreevner ligesom i multiplayer. Og det kræver jævnbyrdige modstandere. Om det opnås vha. en god AI, gode løbsregler eller begge dele betyder teoretisk mindre. Men opgraderingsshelvedet er ikke sjovt, synes jeg. Havde spillet lagt vægten på multiplayer, så... ;)

* Manglende skadesmodel: Måske lidt mere et spørgsmål om smag, men jeg mener grundlæggende, at alle realistiske bilspil bør have en. Specielt når spillet er et af Sonys største trumfkort. Polyphonys undskyldninger om bilproducenternes modvilje holder ikke. Andre udviklere kunne jo godt finde ud af det.

Sikkert et emne, vi nok skal få et godt skænderi ud af. Men husk også lidt kærlighed, eh? :)
KalicolaKalicolaSkrevet 29/04-05 11:44 
Hørt!

GTA spillene: ja det er da meget sjovt at ligge og flække rundt i forskellige øser inde i en stor by, og blive jagtet af politiet, men så er den vidst heller ikke længere.

En af mine kammerater har gta3, vice city, og san andreas. Hvergang han har købt en ny udgave af spillet, bliver jeg hivet med over for at spille dem. forskelligen er bare, at jeg ikke sidder og jubler ligesom ham. Grafiken er grim, ja jeg mener grim, alt popper op lige 5 meter foran dig, og endnu værre når man kører i bil, styrringen er klumset, animationerne er underligt stive (ufærdige), og spillet mangler generalt gameplay, og karakter. Så syntes jeg ærligt talt at true crime er meget bedre, det holdte min interesse fanget længere end gta. Det havde måske bare mange af de ting som gta mangler, personlighed til hovedfiguren, optræning af karakter, fedt handtohand kampsystem, goodcop/badcop halløj. Og så er der selvfølgelig mercenaries, som vælter begge spil af pinden, og træder på dem bagefter.

Pointen er, at GTA ikke er noget for mig :)
For The Love Of The Game
dRxLdRxLSkrevet 29/04-05 12:28 
Og husk at den første der nævner <RPG serie leavet af Square> har tabt!
Der var en anden tråd med lignende emne som gik rigtig meget i stykker fordi det pludselig kun var det spil der blev diskuteret.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
APHAPHSkrevet 29/04-05 13:20, rettet 29/04-05 13:21 
jaes>
GT3 er for mig ret overvurderet. Nogle af de groveste fejl, som jeg ser det:

bla bla...


Jeg er fuldstændig enig i dine kritikpunkter, men hvordan kan det være at du kun nævner GT3? Fejlene/manglerne gør sig gældende i alle spil i serien.

Udover GT serien synes jeg også Halo er ekstremt overvurderet.
Bevars Halo 1 og 2 er udemærket spil, men jeg har noget svært ved at se, at spillene skulle være den store åbenbaring, som mange får spillene til at fremstå som.
Spiller nu: Civilization IV, Halo 3, Everybody's Golf: World...
RuneSPRuneSPSkrevet 29/04-05 13:40 
Paasch>
Udover GT serien synes jeg også Halo er ekstremt overvurderet.
Bevars Halo 1 og 2 er udemærket spil, men jeg har noget svært ved at se, at spillene skulle være den store åbenbaring, som mange får spillene til at fremstå som.

Helt enig!
KeenKeenSkrevet 29/04-05 14:02 
jeg tror faktisk at vi er mange der har samme mening...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/04-05 14:38 
Metroid Prime
GTA: San Andreas
Doom 3
Gran Turismo 3+4
Resident Evil (minus RE1 og RE4)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 29/04-05 14:43, rettet 29/04-05 14:45 
Jade Empire: Et fordummet mainstream-RPG. Lidt ligesom Final Fantasy uden fantasien :)

God of War: Flot er det da, og også ganske underholdende, men langt fra så beefed up som folk gerne vil have vi skal tro det er.

Edit: Begrundelser :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
fumfumSkrevet 29/04-05 14:45, rettet 29/04-05 14:48 
Riddick var jeg personlig skuffet over. Og halflife 2.
Jeg tror at det er fordi jeg er drejet væk fra fps genren. Den siger mig ikke meget mere.
Burnout 3 var heller ikke min kop the. Det blev hurtigt gentagelsernes gentagelse. Og så den horrible xboxlive integration.
(Edit: men jeg har dog givet Burnout 8 under vurder sektionen. Det kunne være man skulle omvurdere den.)
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
JAAJAASkrevet 29/04-05 15:15, rettet 29/04-05 15:15 
jaes>Bilspil i single-player-mode må da handle om køreevner ligesom i multiplayer. Og det kræver jævnbyrdige modstandere.

Jeg er enig i næsten alle dine punkter, men var særligt glad for ovenstående. Jeg har sagt det samme i årevis, men har aldrig før hørt andre sige det samme. Herligt. GT1 var en smule bedre på dette punkt, så vidt jeg husker. Måske var det ganske enkelt på grund af loftet.
Goose FrabaGoose FrabaSkrevet 29/04-05 15:17, rettet 29/04-05 15:18 
Hopper på Burnout 3 vognen med fum. Det spil er ikke i nærheden af at fortjene karakterer omkring 95%.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 29/04-05 15:36 
Jeg er heller ikke så begejstret for GTA serien

Da GTA3 udkom, købte jeg det og spillede det med stor fornøjelse. Da Vice Vity udkom, måtte jeg indse, at der ikke var sket ændringer nok til at fastholde min interesse særlig længe. Da San Andreas så udkom, prøvede jeg det hos en kammerat og måtte også her indse, at der ikke var sket nogle nævneværdige ændringer. San Andreas valgte jeg ikke at spilde penge på.

Jeg begriber ikke, hvordan de spil gang på gang får så gode anmeldelser, når der ikke er noget nyskabelse at finde i dem
BeanoBeanoSkrevet 29/04-05 15:42 
PalleJensen>
Metroid Prime
GTA: San Andreas
Doom 3
Gran Turismo 3+4
Resident Evil (minus RE1 og RE4)

Styr nu din indre... du ved hvad :)
jaesjaesSkrevet 29/04-05 19:43, rettet 29/04-05 19:48 
Paasch>
men hvordan kan det være at du kun nævner GT3? Fejlene/manglerne gør sig gældende i alle spil i serien.

1 tørrede jo mås på næsten samtlige konsolbilspil, da det udkom, så jeg mener bestemt, at det fortjente sin succes på trods af fejlene. 2 kunne godt være fremhævet, men der var trods alt smidt en del forbedringer ind i spillet i forhold til 1 (markant bedre styring og lyd etc.), og at det blev udgivet i samme generation, mener jeg også er en formildende omstændighed. 4 har jeg ikke prøvet.

EDIT: Konsolspil rettet til konsolBILspil :)
HankyHankySkrevet 29/04-05 20:00 
Midnight Club 3
GTA (Ja, hvem havde gættet det? - Især San Andreas)
Halo 2 (Meget!)
Gran Turismo 4
TimeSplitters: Future Perfect

Bemærk: Mine meninger!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
TweelTweelSkrevet 29/04-05 20:23 
Tomb Raider var meget sjovt som spil, men kun et stykke tid. Derefter kammede det lidt over i Lara Croft idolisering...
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
DarkenDarkenSkrevet 30/04-05 01:45 
I nyere tid har Halflife 2 nok skuffet mig mest, jeg troede at det ville (for mig) være en lige så stor title som 1'eren. Jeg er ikke skuffet over grafikken eller historien, spillet er bare forkort og de 2 racer sektioner fylder for meget, våben udvalget er tyndt, foruden G-gunnen og antelion-squicky-tingen er det standard issue ting (og ret få til med), (overall)level design lader også en sidde tilbage med en lidt tom fornemelse, der er den del baner der bare er for "stramme" m.m., det første spil havde mange begrænsninger pga enginen, men det virker lidt på mig som om de ikke rigtigt har prøvet at presse citronen ud over den visuelle del(som så også var fed).

Halo 2 skuffede mig også lidt (note: snakker SP only) jeg røg selvfølgelig med på hypen, men i min bog levede den ikke helt op til halo 1, og den ret korte urban del var skuffende....... kort, hvor tunnel delen bare var irreterne plat level design, liiige lovlig uinspireret kedelig (ye ved godt de vist havde nogle probs på det område).

Men hvis jeg skal være fair (øv!), så er min holdning nok mest kommet sig af jeg var revet med i stemningen før de udkom, og således havde lettere ved at blive irreteret over ting i spillene.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
TLTLSkrevet 30/04-05 16:58, rettet 30/04-05 16:58 
Hmm. Skuffende er de spil som jeg er gået tilbage til at spille igen, efter jeg har fået fat i nye udgaver... F.eks. Fifa 99. Det var bare det bedste ind til jeg gik tilbage til det her for nylig, lige efter en kamp i PES2.

Jeg er ret så skuffet over EA`s "nye spil" som jo for det meste bare er lappet sammen af andre spil de har ude på markedet... F.eks. Fifa Street. Det er jo næsten tyv stjålet fra NBA street. Det burde være en add on til NBA street i stedet for.

Af spil i min egen samling er jeg skuffet over Enter The Matrix og SplinterCell 1. Det er også de to eneste spil jeg har haft lyst til at sælge, Splintercell var for kort og Enter The Matrix er bare ikke lavet færdigt. Giv mig en patch tak.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig