X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mushihime-sama!


Svar
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 21:40, rettet 18/04-05 21:46 
Det er lidt underligt, men Play-Asia har altså Mushihime-sama klar til forudbestilling på deres hjemmeside. Udgivelsesdatoen skulle være d. 21. Juli, altså om cirka tre måneder. Ikke så underligt skulle det være fra Taito, set i lyset af at de lige har udgivet Gigawing Generations og Psikyo Shooting Collection Vol. 3.

Jeg har kun tjekket Shmups.com og Neo-geo.com, så hvis nogen andre ved noget fra et andet sted, må de gerne sige til. Det er ikke soundtracket de har forvirret det med, da det udkommer i morgen.

Hvis det er sandt, er jeg ellevild, vild og blodig og alt muligt andet. En Cave-konvertering var det sidste jeg forventede efter Arika blev mobsede.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 21:53 
Jeg har netop brugt et par timer på Mushihimesama i London for to uger siden.
Lidt for meget "bullet-fest" for min smag, men ufatteligt smukt og med et af de bedste soundtracks jeg nogensinde har hørt i en shooter.

Den kommer til PS2. Jeg troede også først det var en april-snar, men den er vist god nok.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 22:05 
Ja, men hvorfra ved vi det, udover PA? Det plejer jo lissom at blive annonceret andre steder, og det er ligegodt underligt at det bliver konverteret så forholdsvist hurtigt, både efter det er udkommet i arcadehallerne og Arika blev sure...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 22:38, rettet 18/04-05 23:05 
Det ER godt nok sparsomt med oplysninger på nettet.

Caves hjemmeside nævner ordet Consumer version i en pdf for aktiviteter i 2005 under et billede af Mushihimesama, men det kan næppe bruges som bevis.

Jeg har skrevet til dem, så må vi se hvad der sker.
NaieraNaieraSkrevet 18/04-05 23:06 
Der er mange der har skrevet til dem ;) Men vi må se hvad der sker. Play-Asia gør det vist ikke i at sætte spil op til forudbestilling, uden de er sikre på den er god nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 19/04-05 09:58, rettet 19/04-05 10:41 
Den skulle nu være aldeles officiel. (WEEEEEEEE!)

Det bliver bare ikke bedre. Jo, måske hvis de udgav et FF-spil i den klassiske stil...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 19/04-05 11:29 
Fantastisk! NU køber jeg så den PS2....;)
Michael_Michael_Skrevet 30/04-05 10:45 
Så kan LE udgaven også forudbestilles.

Mushihime-sama LE preorder
NaieraNaieraSkrevet 30/04-05 11:09 
Ja, det' sgu ikk' så ring endda, men siden den kom op har jeg ikke kunnet finde en virkende kupon på nettet, så jeg har ikke lige fået forudbestilt den ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 30/04-05 11:18 
Nu læser jeg så at der en del historie til de personer/figurer man spiller med. Ikke at det betyder så meget, men det kunne være rart at fatte bare en smule af handlingen i kugleregnen.

Nogen US udgivelse på vej, eller måske der er gemt en engelsk oversættelse et sted i spillet?
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Le RoofLe RoofSkrevet 30/04-05 11:30, rettet 30/04-05 11:39 
Per S>
Nogen US udgivelse på vej, eller måske der er gemt en engelsk oversættelse et sted i spillet?

Glem det ;)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 30/04-05 11:34 
Ja, enhver form for konvertering kan man godt skyde en hvid pind efter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 30/04-05 11:41, rettet 30/04-05 11:43 
Tjah. Jeg havde heller aldrig forventet at ESP Galuda ville udkomme i US.

Men det er selvfølgelig også lidt tidligt at forvente nogen afklaring på sådan et spørgsmål. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
NaieraNaieraSkrevet 03/05-05 13:01 
Nu snakker de også om Ketsui. Vi er stadig på ønsketænkningsstadiet med rygter osv., men man ved jo aldrig...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 03/05-05 18:14 
Det er vist mere ønsketænkning;)

Har egentlig aldrig helt forstået hvorfor det kom så vidt mellem Cave og Arika.
Var det ikke noget så banalt som en spiltester der, uden tilladelse, kom til at "videresende" en test-udgave af DDP?
NaieraNaieraSkrevet 03/05-05 18:22 
Det var vist noget med Ketsui super-play DVD'en.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 03/05-05 19:03 
Du har ret. Spiltesteren der testede en "special-version" af Ketsui, havde lovet ikke at bruge dette til egen vinding, hvorefter han gik ud og vandt Arcadia-turneringen.

Japansk business er benhårdt, men i dette tilfælde straffer de jo reelt kun køberne, vil jeg tro.
NaieraNaieraSkrevet 04/08-05 21:53 
Nå, nu er vi jo nogle stykker her der har fået spillet. Hvad synes man så?

Mit førstehåndsindtryk var ikke synderligt positivt, men som jeg fik spillet noget mere i dag blev jeg lidt gladere for spillet. Hvis ikke andet, så fordi det virker som en udfordring, da jeg får tæsk og skal kæmpe for overhovedet at komme på min egen topscorerliste ;) Det er også fedt, at der er så mange forskellige modes i Arcade. De forskellige Powers føles også forskellige, selvom jeg ikke helt endnu har fundet ud af, hvad der gør dem forskellige ;) Arrange virker ikke voldsomt fed denne gang. Maniac/Ultra i Arcade har ligesom taget Arrange-modes plads.

Det er bare ærgerligt, at der ikke er rigtig Tate. I ESPGaluda havde de både Tate og Tatehosei. Hvorfor ikke her? Det er fint med hosei-halløjet til folk der skal bruge normale fjernsyn, men vi andre kunne måske godt tænke os noget Tate der kan fylde hele skærmen... Ærgerligt, Taito.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 13:37 
Nu har jeg haft det i et par uger, og kan godt følge dig i førstehåndsindtrykket.
Lidt skuffende, lidt "tomt" sammenlignet med Arikas to konverteringer.

Dette er jeg dog kommet mig over, og er p.t. helt vild med spillet.
Ja, der er ikke mange "Extras", men da jeg var meget tæt på at give 20 gange så meget for PCB´et, som også er uden nogen form for ekstrating, er det helt i orden med mig.

Jeg eksperimenterer i disse dage med de forskellige "Biller" og hvordan de virker med hhv. Trace og Formation, hvilket ikke er synderligt vel forklaret nogen steder. Favorit lige nu er Type-S (blå) med Formation.

Bevægelseshastigheden af "Billen" er efter min mening lidt for sløv, men jeg tror den er meget tro mod originalen. Virker bare meget langsomt hvis man lige har spillet DDP DOJ el. ESPGaluda inden.

Original mode er sværere end jeg havde forventet.

Yoko er meget gnidret i forhold til især DOJ. Det vænner man sig til. Tate er OK, men jeg får ondt i nakken af at ligge på siden i længere tid;)
Er Tatehosei i ESPGaluda egentlig ikke også lidt kikset?

Jeg synes Taito er sluppet godt fra det. Hvis man ikke havde Arikas to CAVE shootere at sammenligne med, ville Mushihimesama uden tvivl være den bedste og flotteste "manic" shooter for mig.

Musikken på Level 1 og 4 er ekstremt god, dog ikke så god som Level 1 DOJ.
NaieraNaieraSkrevet 05/08-05 13:45 
Palmer Eldritch>
Er Tatehosei i ESPGaluda egentlig ikke også lidt kikset?

Jo, men der er jo også normal Tate i ESPGaluda.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 14:30 
Jep.
Mht Yoko er både ESPGaluda og DOJ bedre i dette format end Mushihimesama.
NaieraNaieraSkrevet 05/08-05 14:43 
Palmer Eldritch>
Bevægelseshastigheden af "Billen" er efter min mening lidt for sløv, men jeg tror den er meget tro mod originalen. Virker bare meget langsomt hvis man lige har spillet DDP DOJ el. ESPGaluda inden.

Så langt er jeg slet ikke kommet endnu. Jeg prøver stadigvæk bare at komme til bane 3...

Hvorfor er der forresten kun et tydeligt scoringssystem i Manic og Ultra? Jeg ser aldrig den der counter i Normal.

Jeg er i øvrigt glad for, at Caves næste projekter er Ibara 2 og ESPGaluda 2. Sidstnævnte skal nok blive sejt. Jeg foretrækker helt sikkert ESP-scoringssystemer, fremfor bare "ram så mange du kan uden afbrydelser"-systemerne fra Donpachi'erne og Mushihime-sama.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 05/08-05 20:54 
Eneste problem er bare, at CAVE nu er "inficeret" af såvel Raizing som Psykio folk, hvilket åbenbart allerede kan ses i IBARA.
NaieraNaieraSkrevet 05/08-05 23:16, rettet 05/08-05 23:19 
Det er der jo mange der mener, er et plus (ikke mig!). Så vidt jeg ved var det jo også meningen med Ibara, at der skulle være noget Raizing over det. Jeg tror ikke, at de lader et par nye ansatte forstyrre deres "rigtige" Cave-titler og lave dem voldsomt anderledes. Der må være en eller anden chef-person, der ved hvordan shooters skal laves, og ikke vil acceptere noget andet end det han ka' li' ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 07:58 
Arrange mode er ikke så skidt endda. Nåede netop Stage 4 på den ene credit.
NaieraNaieraSkrevet 06/08-05 11:34 
Jeg synes bare, at det er mega fjollet, at den SKAL smide bomber for dig. Så bliver det lidt børnehaveagtigt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 14:55 
Lidt enig, men det kommer så samtidig med at sværhedsgraden stiger ca. 400%, så det KAN være kærkomment.
NaieraNaieraSkrevet 06/08-05 15:07 
Sjovt nok er det jo ikke så svært endda. Man starter jo med alle seks, eller hvor mange det nu er, droner. Jeg kommer snildt til level 4 på arrange, men får stadigvæk tæsk i varierende mængder (alt efter hvilken bille jeg har valgt) på level 3 i Original. Ikke fordi jeg regner med det bliver et problem at komme videre med lidt træning, men Arrange er altså nemmere for folk der er uerfarne med Mushihime-sama.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Michael_Michael_Skrevet 06/08-05 15:40 
Samme hér. Stage 3 på original på 1 credit, normal.
Har klaret spillet på samme med mellem 5 og 7 continues.

Er der egentlig en måde hvorpå man selv kan skifte mellem Trace og Formation eller skifter det alt efter hvilke pods man samler op?
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 14:55 
Per S>
Nu læser jeg så at der en del historie til de personer/figurer man spiller med. Ikke at det betyder så meget, men det kunne være rart at fatte bare en smule af handlingen i kugleregnen.

Nogen US udgivelse på vej, eller måske der er gemt en engelsk oversættelse et sted i spillet?

Til ære for bl.a. Per S kommer her en grov-oversættelse af historien fra manualen af Mushihimesama. Dodonpachi DOJ, ESPGaluda og Trizeal følger snarest.
Der er et par steder hvor sætningerne ikke giver helt mening. Jeg har prøvet at tilpasse til dansk så godt som muligt.

En anden tid.
På et sted hvor der engang var mere ørken end nu, og hvor kæmpestore skjoldbærende leddyr trivedes.
Menneskene levede i skyggen af disse dyr, kaldte dem ”koujuu” og tilbedte dem som skovens guder.
Skoven var fuld af landsbyer hvori menneskene levede. Hvert 200. år krævede ”koujuu” et 15-årigt menneske som offer. På denne måde tillod de menneskene at leve i skoven.
Landsbyen/Kongeriget Starfall Village har fået navnet efter offernatten, hvorpå en masse stjerneskud blev set. Kongeriget havde en glad prinsesse ved navn Reko.

Dette er hendes historie (indsat af oversætteren for klarheds skyld)

Engang da Reko var lille fór hun vild i skoven (”Shinjugamori”) hvor ”koujuu” levede. ” Jeg tror jeg mødte en dreng…Han havde et smukt stenarmbånd på. Han så overrasket ud da jeg sagde det var pænt. Han smilede til mig og gav mig armbåndet. Det er fantastisk. Når jeg har armbåndet på kan jeg forstå ”koujuu”.

Efter dette gik hun ofte ind I skoven for at lege, de steder som alle andre I landsbyen ikke turde komme. Landsbyboerne blev meget overraskede da de så hendes armbånd. Det armbånd bliver kun givet til de der er udset som offer.
”Hvorfor bærer prinsessen armbåndet? Er det hendes tur næste gang?”
Men ingen i landsbyen turde sige det til Prinsesse Reko. Der var også de som var misundelige og gerne ville have armbåndet selv.

Det år hvor Prinsesse Reko fyldte 15, ramte en epidemi landsbyen. En efter en blev landsbyboerne syge. Kun Prinsesse Reko forblev rask. Landsbysladderen begyndte. “Kalder “koujuu” på Prinsessen?” Året hvor Prinsesse Reko blev voksen. Armbåndet. Epidemien.
Traditionen med hvert 200. år gælder stadig.
””Koujuu” vil have prinsessen.”
”Enig.”
”Vi bliver nødt til at give hende til dem”…for landsbyens skyld”

Kongen kunne ikke sidde landsbyboernes bekymringer overhørig. Med Rystende stemme sagde han til Prinsesse Reko
”…Shinjugamori, hvor Koujuu lever. Vil du tage af sted?”
Prinsesse Reko accepterede uden tøven. ”Landsbyboerne vil blive raske!”
Hun satte sig på ryggen af en gylden ”Koujuu” med navnet ”Mori de Tomodachi ni natte” (Kisoiro i manualen), og da hun kiggede på armbåndet kom hun i tanke om, at have hørt noget om en tidligere epidemi. Dengang da offeret kom for sent.
Jeg har det!
Prinsesse Reko skyndte sig ind I skoven. “Gad vide hvordan gud ser ud. Jeg håber Gud er den dreng.”


Hovedpersonerne fra manualen:

Reko (15 år gammel prinsesse)
Kisoiri (den gyldne "koujuu")
Aki (drengen, Gud?)
Per SPer SSkrevet 07/08-05 16:52 
Åh tak. ;)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 07/08-05 18:22 
Og her er Trizeal (lidt lettere ser jeg nu;))

The Story...Lies in you;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig