X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SEGA konverteringer - tips søges


Svar
TurricanTurricanSkrevet 18/04-05 20:25 
Hejsa

Jeg har alle dage syntes at sega's arcadespil var noget af det fedeste der fandtes. Derfor ønsker jeg nu at udvide samlingen med de fedeste konverteringer der er lavet. Jeg har en del til MD, men har aldrig rigtig undersøgt hvad der er tilgængeligt til de andre platforme. Det er mest saturn og nedefter jeg er interesseret i, og specielt om der findes de samme spil som er konverteret til MD i andre, og måske federe konverteringer. Thunderblade er f.eks. et af de spil jeg rigtig godt gad eje i en federe version end det er på MD.

Jeg ved godt at jeg sikkert kunne finde en del på google, men andre havde måske samme interesse så derfor skriver jeg her.

Så hvis du bare kender til den fede SEGA konvertering, så sig endelig til :-)

Hygge
The Gods pause for a moment...
JAAJAASkrevet 18/04-05 20:47 
Saturn:

Sega Rally Championship
Virtua Fighter 2

Dem har du sikkert allerede, men hvis ikke, så må der gøres noget ved det .. nu.
TurricanTurricanSkrevet 18/04-05 20:52, rettet 18/04-05 20:52 
Jeg har SRC og Virtua Fighter Kids(Men det duer ikke rigtig...). 2'eren må jeg jo så hellere få købt :-)

Det er også mere de jamma baserede(Hvis man da kan bruge den betegnelse), og system16 spillene jeg er interesserede i. Før 3D tiden om man vil...
The Gods pause for a moment...
Per SPer SSkrevet 18/04-05 21:06, rettet 18/04-05 23:09 
Athlete Kings
Daytona USA
Die Hard Arcade
Fighting Vipers
Galaxy Force II
Golden Axe: The Duel
The House of the Dead
Last Bronx
Manx TT Superbike
Power Drift
Sega Ages Vol. 1: Afterburner, Outrun og Space Harrier
Sega Rally Championship
Sega Touring Car Championship
Sky Target
Virtua Racing
Virtua Fighter Kids
Virtua Fighter Remix
Virtua Fighter 2
Virtua Cop
Virtua Cop 2
Virtual On: Cyber Troopers
Winter Heat

De er bestemt ikke lige gode allesammen: Sky Target, Virtua Racing og Touring Car. Yrk.

Tillæg:
Sega Ages: ROUKANIICHIDANTOA-RU
Sega Ages: Fantasy Zone
Gale Racer = Rad Mobile
Sega Ages: Up'N Down, Pengo
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JAAJAASkrevet 18/04-05 21:09 
Turrican>
Jeg har SRC og Virtua Fighter Kids(Men det duer ikke rigtig...). 2'eren må jeg jo så hellere få købt :-)

Jeg synes faktisk, at Kids er federe end VF2.
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 21:16, rettet 18/04-05 21:17 
Per nappede næsten hele min liste og gjorde den fuldstændigt overflødig.
Her er de sørgelige rester (som ganske rigtigt ikke er System 16 og ja, de er 3D):


Daytona CCE

EDIT: Fjerner også lige Daytona USA;)
CoreCoreSkrevet 18/04-05 21:43 
New Zealand Story...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 21:55 
..fra Taito.
CoreCoreSkrevet 18/04-05 22:16 
GOD DAMN IT! Nåmen det er udgivet til en Sega-maskine...og det styrer...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Per SPer SSkrevet 18/04-05 22:50, rettet 18/04-05 22:51 
Daytona CCE har godt nok (meget) bedre grafik end Daytona USA, men arcadefornemmelsen er nu bedst på Daytona USA. Kønt er det dog ikke.

- og for stortset alle PAL spillene gælder det om at have en indbygget 60Hz switch. Spild af tid uden.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 18/04-05 22:56 
Ja, jeg kan også langt bedre lide Daytona USA. Faktisk er det stadig én af de bedre konsol-arcaderacere overhovedet.
Fantastisk fornemmelse (som du også siger).
Per SPer SSkrevet 18/04-05 23:11 
Sammenlignet med arcadeorignalen er det mere craptastic end fantastisk. Fantastisk har jeg aldrig sagt at det var. :)
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 18/04-05 23:25 
Generelt er der vel ingen Sega Model 2/3-spil konverteret til Saturn der tåler nogen som helst sammenligning hermed... Det gælder i hvert fald i særdeles høj grad for Daytona (Sega Rally kan jeg meget godt lide, men...).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 18/04-05 23:41 
RJK>(Sega Rally kan jeg meget godt lide, men...).

Blasfemi.
RJKRJKSkrevet 18/04-05 23:59 
Har du set arcadeudgaven af Sega Rally for nyligt? Så kan man vist ikke bagefter se på Saturn-udgaven og kalde den noget nær arcadeperfekt ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 19/04-05 00:12 
Det er selvfølgelig ikke grafisk på niveau med arcadeversionen, men det er stadig et gedigent stykke arbejde, og gameplayet er noget nær perfekt. Det samme kan desværre ikke siges om Sega Rally 2 til Dreamcast. Ak, ak, ak.
RJKRJKSkrevet 19/04-05 00:16 
(og hastigheden er heller ikke)

Men vi er vist enige, og har vist også været der før ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 19/04-05 00:31 
Personligt mener jeg at Winter Heat og Athlete Kings er de bedste Sega arcade til Saturn konverteringer.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 19/04-05 00:32 
Alle ST-V-konverteringerne er vel "spot on", fordi hardwaren er tæt på identitisk med Saturn.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Michael_Michael_Skrevet 19/04-05 08:45 
RJK>
Generelt er der vel ingen Sega Model 2/3-spil konverteret til Saturn der tåler nogen som helst sammenligning hermed...

Selvom det langtfra er en af mine favoritter, har jeg ladet mig fortælle at VF2 er MEGET tæt på originalen.
Michael_Michael_Skrevet 19/04-05 08:50 
Per S>
Sammenlignet med arcadeorignalen er det mere craptastic end fantastisk. Fantastisk har jeg aldrig sagt at det var. :)

Fornemmelsen på Saturn-udgaven er fantastisk. Samme gælder for Sega Rally.
Jeg sammenligner på ingen måde med originalerne, hvilket for begges vedkommende ville være ganske urealistisk.

I det hele taget er det vel meget få arcadekonverteringer fra 32/64-bit perioden som lever op til originalerne, grafisk og lydmæssigt. Muligvis kommer en del af dem tæt på mht gameplay.
Per SPer SSkrevet 19/04-05 11:16 
Jeg kan godt gå med til at kalde Sega Rally for fantastisk. Det holder stadigvæk.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig