X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monitorkabel spørgsmål


Svar
DarkenDarkenSkrevet 12/04-05 03:10 
Hey, jeg vist dummet mig lidt, pga uvidenhed omkring xga/vga/svga monitor kabler.

Nogen der kan smide et link eller give en kort forklaring på tab/vind ved brug af de forskellige kabler?
(på en hvis-du-har-to-æbler-og-spiser-det-ene-facon)

sådan som jeg har forstået det så har det noget med at der er flere data kanaler i xga (og svga vel).

anyway, min switchbox kan ikke klare xga uden at billedet virker utydeligt, der er vel ikke rigtigt andet for end at køber andre kabler, men jeg kunne godt lige tænke mig at forstå foreskellen nu jeg er igang.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
JmogJmogSkrevet 12/04-05 13:42, rettet 12/04-05 13:43 
Som jeg har forstået det er det et spørgsmål om båndbredde. Et SVGA-kabel har en højere båndbredde end et VGA-kabel og kan derfor klare højere opløsninger.

VGA-640*480
SVGA-800*600
XGA-1024*768

Det lyder så som om du enten kører en opløsning der er højere end hvad kablet kan trække eller hvad switchboxen kan klare. Det er nok det sidste. Prøv gennem samme kabel at køre en lavere opløsning og se om det ikke hjælper.
DarkenDarkenSkrevet 12/04-05 15:19 
Tror det er boksen, 1024x768 i mine test igår og der var ikke noget ivejen når et af kablerne sad direkte fra maskine til monitor. At de 2 skærmkabler der fulgte med mine skærme virkede fint tyder også stærkt på det.

Takker for info =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
jaesjaesSkrevet 12/04-05 16:43 
Sidst jeg tjekkede (2-3 år siden), gav flere udtryk for, at switch-bokse altid forringer billedet, men det kan jo have ændret sig.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig