X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

C&C på PSP


Svar
BeanoBeanoSkrevet 30/03-05 18:19 
Ser ud til at Command & Conquer og C&C: Red Alert er på vej til PSP!

Der er nok nogle control issues der skal løses, men det kunne være lækkert med noget RTS på "den lille sorte" :)

http://gamesradar.msn.co.uk/news/default.asp?pagetypeid=2&articleid=35097&subsectionid=1585
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-05 21:07 
Ville nu virker meget bedre på DS ville jeg umiddelbart mene... :/
BeanoBeanoSkrevet 30/03-05 21:17 
Ja, stylus'en vil være en stor fordel, men PSP har den store skærm og større opløsning :)
RuneSPRuneSPSkrevet 30/03-05 21:42, rettet 30/03-05 21:43 
Jepper... hvis nu PSP'ens skærm havde været touch screen, så ville den faktisk have været noget nær perfekt...

Men der er jo allerede i hvert fald et RTS på vej til DS, Shogun, som umiddelbart ser udmærket ud, så lad os se hvordan det udarter sig... ;)
KeenKeenSkrevet 30/03-05 22:52 
Det var da er rigtig god nyhed! endnu et plus til psp, det er et tæt løb :)
jaesjaesSkrevet 30/03-05 23:20 
Beano>
Ja, stylus'en vil være en stor fordel, men PSP har den store skærm og større opløsning :)

DS'ens to skærme er jo tilsammen større end PSP'ens skærm, så udnyttes de to skærme ordentligt, kunne jeg godt forestille mig et strategispil, hvor det aktive spilareal ville være sammenligneligt med et tilsvarende på PSP'en, uden at det ville gå udover helhedsoplevelsen :)
BeanoBeanoSkrevet 31/03-05 00:39 
jaes>
DS'ens to skærme er jo tilsammen større end PSP'ens skærm...

Men kun den nederste er touch følsom, så helt det samme er det nu ikke.
jaesjaesSkrevet 31/03-05 00:52, rettet 31/03-05 03:40 
EDIT: Jeg havde nok til en vis grad misforstået dit indlæg, så jeg prøver igen...

Ja, det er ikke helt det samme, men det er tæt på IMO.

Hvis den øverste skærm fx bruges til interface m.m. og den nederste til at kontrollere enheder, konstruere bygninger osv., så gør det mindre, at det kun er den ene skærm, som er trykfølsom. Og selve arealet hvor man kontrollerer enheder og bygger, ville så være mere eller mindre identisk med det tilsvarende areal på PSP.
BeanoBeanoSkrevet 31/03-05 09:05 
Ja måske - med lidt snilde skal man nu nok kunne få noget fornuftigt ud af begge maskiner :)

Ihvertfald spændende at se - RTS på håndholdte konsoller (eller bare konsoller) er der ikke ligefrem mange af :(
HankyHankySkrevet 31/03-05 09:57 
Det bliver også spændene at se Age of Empires, når det
engang kommer til DS'en :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
RuneSPRuneSPSkrevet 31/03-05 15:26 
Hanky>
Det bliver også spændene at se Age of Empires, når det
engang kommer til DS'en :)

Jepper, men helt RTS bliver det jo ikke, bliver det ikke turbaseret? Selvfølgelig er det ikke dermed afskrevet at det kan blive et godt spil, men pt vil jeg nu hellere se et rigtigt RTS som tager ordentlig brug af touch screen'en til at styre enheder etc, med... bl. a. også derfor jeg tidligere nævnte Shogun, som også ser ganske pænt ud grafisk.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig