X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PSP på ebay


Svar
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/03-05 17:03, rettet 09/03-05 17:04 
Jeg lurer lidt på at købe en PSP på auktion på ebay. Prisen er $310 for en value pack samt Ridge Racers. Dertil kommer så $40 i porto - altså $350 i alt. Er det er godt køb? Hos lik-sang står en value pack i sig selv jo til $330!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 09/03-05 17:42 
Det kan ikke betale sig, når man tænker på risikoen ved at købe den brugt. Desuden er der jo kun to uger til, at du kan få en amerikansk value pack til 250$, så du skal være ret kold overfor dine finanser for at give den pris for en brugt nu.

Om to uger vil du altså for de 310$ kunne få en ny value pack og et spil inklusiv fragt.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/03-05 18:19, rettet 09/03-05 18:23 
Der er ikke tale om en brugt maskine, både spil og PSP er ny!
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 09/03-05 18:26 
Nåja, men det ændrer jo ikke ved, at det ikke kan betale sig. PSP'er sælges til overpris på Ebay, fordi sælgerne ved, at folk ikke kan få maskinerne i vesten endnu.

Til den pris er den eneste fordel ved et Ebay-køb, at fortoldningsrisikoen er mindre end ved et køb fra en netforretning.

Sælgeren har forhåbentlig masser af positiv feedback, ikke?

Har du i øvrigt tænkt dig at købe UMD-film? I så fald skal du også tænke på, at udvalget i US sikkert bliver større og billigere end herhjemme. Med en japansk kan du kun bruge de japanske og (sandsynligvis) europæiske filmudgivelser. Medmindre der kommer et crack, man kan køre på memorystick.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/03-05 18:40, rettet 09/03-05 18:41 
Jmog>
Til den pris er den eneste fordel ved et Ebay-køb, at fortoldningsrisikoen er mindre end ved et køb fra en netforretning.

Du mener vel at der IKKE er NOGEN risiko for at blive snuppet? Varen er jo købt af en privat person og ikke i en forretning...

Sælgeren har forhåbentlig masser af positiv feedback, ikke?

Jep, jeg kan se på hans feedback at han har solgt adskillige PSP-maskiner...

Har du i øvrigt tænkt dig at købe UMD-film?

Nej. Jeg var godt klar over at film bliver regionsbestemte, men jeg kunne heller aldrig drømme om at købe en film, der kun kan ses på PSP'en...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 09/03-05 18:49, rettet 09/03-05 18:50 
dynamitedavo>
Du mener vel at der IKKE er NOGEN risiko for at blive snuppet? Varen er jo købt af en privat person og ikke i en forretning...

Risikoen er der jo altid. Køb/salg mellem private er ikke told- og momsfrit. I praksis vil den dog næppe blive nuppet, da toldvæsenet oftere åbner pakker med firmaer som afsender. Desuden angiver afsender sikkert et indhold/en værdi, der er forkert, når det er mellem private.

Men det lyder som om du allerede har besluttet dig for at købe den, så hvad er pointen med dit spørgsmål? Det er ikke billigere end at købe den i en forretning, så det eneste du skal spørge dig selv om, er hvorvidt du vil vente to uger eller købe den nu.

Hvad slags fragt inkluderer de 40$ forresten?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 09/03-05 18:59 
Jamen det var egentlig heller ikke fordi jeg ledte efter hvor jeg kunne få fat i en PSP billigst - måske mere hvor jeg kunne købe en med mindst risiko for at blive snuppet i tolden. Da jeg så faldt over denne PSP på ebay ville jeg sådan set bare lige høre en andens mening, og derfor spurgte jeg herinde.

Fra auktionen:
"Ship method - EMS
(Global Express Mail by Japan Post & USPS)
(Speed: 3-8 days)"
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 09/03-05 19:17 
dynamitedavo>
måske mere hvor jeg kunne købe en med mindst risiko for at blive snuppet i tolden. Da jeg så faldt over denne PSP på ebay ville jeg sådan set bare lige høre en andens mening, og derfor spurgte jeg herinde.

Ahh, jeg troede kun det handlede om, hvorvidt selve prisen var billig. Nå men når det drejer sig om chancen for at blive nuppet i tolden, så er Ebay klart det bedste. Eneste alternativ ville være en europæisk baseret forretning, som solgte maskinen. Der er skam nogen, men de tager alle sammen overpris. Det billigste jeg har set er 220£.

Fra auktionen:
"Ship method - EMS
(Global Express Mail by Japan Post & USPS)
(Speed: 3-8 days)"

Glimrende, så kan du i hvert fald få den tidligere end hvis du importede US-maskinen.

Held og lykke med den.
NeonodeNeonodeSkrevet 09/03-05 22:19 
EMS pakker bliver ALTID snuppet i told, for det er det samme system forretninger bruger i udlandet. Min PSP blev snuppe og jeg kender flere hvor der er sket det samme og alle var sendt med EMS. Det er nærmest en fast standart når de sender fra østen.. Finder heller en sælger fra USA, så er dine chancer for at slippe for told meget mindre..!
JmogJmogSkrevet 09/03-05 23:06 
Hvorfor skulle risikoen være mindre fra USA? De kan jo også sende med EMS.

Den eneste forsendelsestype jeg kender, hvor der skulle være en mindre risiko end andre typer, er DHL.

Hvis en DHL-pakke bliver nuppet, skal man dog også af med et fortoldningsgebyr, der er større end normalt. Med EMS er der kun det normale gebyr på 55 kroner.

Det sikreste er og bliver dog deklareringen. Hvis værdien er angivet til under 80 kroner, eller hvis der står noget, der overbeviser toldvæsenet om, at det ikke er et køb, så ryger det igennem. "Gift" kan dog ikke bruges til en flyvende fis. Det er en myte, at det hjælper. "Used computer parts" ville have en meget større chance. Selv hvis den bliver fortoldet som et køb, så vil du kun skulle betale moms og ikke told, da EDB-udstyr er toldfrit.

Det er ikke engang løgn at kalde en PSP for EDB-udstyr. Den kan bruges som lagerenhed for computerdata :-)
NaieraNaieraSkrevet 09/03-05 23:32, rettet 09/03-05 23:32 
Neonode>
EMS pakker bliver ALTID snuppet i told (...)

Nej, det gør de ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 09/03-05 23:49 
Hvem er det der sælger?
Hvad sker der?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/03-05 11:14 


Klik mig
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
la0sla0sSkrevet 10/03-05 17:14 
Okay. Ja jeg ville bare tjekke om det var ham jeg købte min igennem. Han var hurtig og sendte den som gave, men det er det jo så ikke.
Hvad sker der?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/03-05 19:06 
Slap du for told?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
SephirothSephirothSkrevet 10/03-05 19:35 
Jeg slap for told og kom vist af med 2000,- i alt - og det er to måneder siden, så det burde kunne gøres billigere nu.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 10/03-05 20:04 
2000 for hvad?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NeonodeNeonodeSkrevet 11/03-05 09:11, rettet 11/03-05 09:41 
dynamitedavo>
2000 for hvad?

En PSP, er jeg ganske sikker på!!

Forøvrigt fandt jeg lige en psp på ebay som også er ganske billig: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=62054&item=8176456093&rd=1&ssPageName=WDVW
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/03-05 11:17 
Neonode>
dynamitedavo>
2000 for hvad?

En PSP, er jeg ganske sikker på!!

Tak for hjælpen, Karl Smart.
Var det en standard pack - value pack? Nogen spil med i prisen?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JimPPJimPPSkrevet 11/03-05 11:36 
Har bestilt min fra vg+

Value Pack + MGS: Acid + DHL fragt = 1957,-

Udregnet via valutakurser.dk
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
NaieraNaieraSkrevet 11/03-05 13:27 
Du skal bruge den kurs du betaler i din bank. Det er ikke den de har på Valutakurser.dk...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 11/03-05 15:47 
Mon der er SÅ stor forskel?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 11/03-05 15:51 
Sikkert nok til at få hans pris på den negative side af 2000,-. Det gør jo en forskel når vi er oppe omkring 2k og mere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/03-05 08:39 
Så er jeg i en mindre krise. Jeg købte PSP'en i den førnævnte auktion i onsdags - d.9. - men siden da har jeg intet hørt fra sælgeren. Jeg aner ærligt talt ikke hvad jeg skal stille op. Jeg har flere mails, men der sker bare ikke noget. eBay's kunderservice kan vel ikke gøre noget - det er vel ikke deres ansvar om alt går som det skal når auktionen er endt? Nogle gode råd? $350 er mange penge :(
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
ComradeComradeSkrevet 14/03-05 14:43 
Har jeg også tit oplevet, men så lige pludselig (ca. en uge efter jeg bestilte) dukkede varen op :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
NeonodeNeonodeSkrevet 14/03-05 14:58 
Ja du kan ikke altid regne med svar... Har tit betalt og modtaget varen, uden at have vækslet et ord med sælgeren..!
NaieraNaieraSkrevet 14/03-05 15:01 
Sådan er det desværre med mange sælgere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 14/03-05 17:04 
Okay, så er jeg da lidt mere rolig. Jeg venter lidt og se hvad der sker...
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/03-05 11:26, rettet 19/03-05 11:27 
Jeg følger nu min PSP's tur fra Osaka til Danmark via EMS Track & Trace. Pakken er i København nu, men jeg kan ikke helt gennemskue om den er blevet snuppet i tolden eller ej. Nogen der kan det?

EMS Trace
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 19/03-05 11:49 
Det er jo ikke til at vide.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/03-05 12:09 
Er det ikke? Har "Customs clearance" og "Reason for retention by customs" ikke noget med det at gøre?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 19/03-05 12:14 
Jo, det er de felter der bliver fyldt ud hvis pakken bliver snuppet i tolden...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/03-05 12:31 
Ja netop, men når de nu ikke er blevet udfyldt må det vel betyde at den ikke er blevet snuppet?
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
NaieraNaieraSkrevet 19/03-05 12:37 
Det ser vel ud som om den ikke er blevet snuppet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/03-05 15:14 
Tillykke, den er ikke blevet snuppet.

Hvis du bruger "Find din pakke"-funktionen på post.dk, kan du se en mere overskuelig opstilling af, hvad din pakke har været igennem. Det næste punkt der kommer på, er indleveringen til dit lokale omdelingscenter og derefter "leveret til modtager". Det plejer at ske den samme dag, så den kommer sikkert på mandag.
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 19/03-05 19:47 
Herligt! Det bliver en god påskeferie ;)
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 21/03-05 11:33 
Den kom ganske rigtigt i dag. Nu er jeg en glad mand.
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
JmogJmogSkrevet 21/03-05 12:55 
Tillykke med det

Nu vil jeg så tillade mig at være drønmisundelig, indtil min egen kommer i næste uge :-)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig