X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Light Gun-spil?


Svar
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 21:55 
Jeg overvejer at købe et par lyspistoler til kassen, men hvilke spil findes der ud over House of the Dead?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KTCKTCSkrevet 03/03-05 22:18 
Silent Scope Complete og Starsky & Hutch er de eneste jeg kender, hvis man har med en "ren" Xbox at gøre :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Per SPer SSkrevet 03/03-05 22:28 
KTC kom mig i forkøbet, men jeg vil også slå et slag for Silent Scope Complete, der er den bedste udgave af den serie.

Indeholder alle 3 arcadespil og er den eneste konsoludgave hvor man kan spille samtlige udgaver med lyspistol.

Og så findes der endda en Xbox only snipergun der passer til spillet.

Såvidt vides ingen danske anmeldelser.

Silent Scope Complete
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 23:09 
Det ser faktisk meget lovende ud. Man kan vel også spille det med normale pistoler?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 03/03-05 23:17 
Slet ikke noget problem.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 03/03-05 23:19 
(RJK's negative syn ;p)

Hele pointen med Silent Scope-serien er jo at man har scope-sigtet i geværet. Uanset hvor godt det er konverteret, så har man jo ikke dette, som er hele spillets koncept.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 03/03-05 23:42 
Ja, det kan du af indlysende årsager mene, men det er unægteligt bedre at kunne spille det med lyspistol end kun med joypad. Silent Scope 1-2 manglede jo helt lyspistol funktionen til både PS2 (1-2) og DC (1).

Som >konsol<konvertering er Xbox versionen dermed den bedste.

Zoom funktionen fungerer uden problemer, uanset at arcadeversionen med påsat sniperriffel, er den mest "korrekte".
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 03/03-05 23:45 
Mon ikke man kan sige, at hvis man køber to pistoler, så er man næsten nødt til at købe Silent Scope, når det åbenbart er det eneste pistol-spil udover House of the Dead - optimalt eller ej.

For Starsky & Hutch er ikke et rent pistol-spil er det? Jeg mindes at have prøvet det til sidste træf og husker det som et bilspil...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 03/03-05 23:52, rettet 03/03-05 23:53 
S&H er rendyrket raceraction og har kun lyspistolen med som ekstra gimmick - ikke som et traditionelt lyspistolspil.

Det ser desuden ud til at du kan finde Silent Scope Complete til en billig pris hos Boomtown.

Jeg støvede lige min gamle PS2 anmeldelse op af Silent Scope 2, anmeldt uden mulighed for lyspistol - og udgivet til fuldpris i sin tid.

Silent Scope 2 til PS2
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 04/03-05 00:03 


Her kan man se Sniperen
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 04/03-05 00:14 
Per S>
Ja, det kan du af indlysende årsager mene, men det er unægteligt bedre at kunne spille det med lyspistol end kun med joypad.

Jaeh. Og det er også bedre at spille det med joypad end keyboad. Det er stadig ikke "the real deal".

Silent Scope 1-2 manglede jo helt lyspistol funktionen til både PS2 (1-2) og DC (1).

Det vidste jeg ikke (afslører det, hvor meget jeg har spillet det? ;)). Det er jo rent til grin.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/03-05 06:29 
Mener at kan huske jeg brugte mus til SC på DC, noget bedre end at bruge joypad :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 04/03-05 08:17 
Per S>
S&H er rendyrket raceraction og har kun lyspistolen med som ekstra gimmick - ikke som et traditionelt lyspistolspil.
Nej, nu må du lige styre dine tastefingre!
Starsky & Hutch kan spilles på i single og multi, hvor den mest interessante er 2 player multi med pistol til den ene og rat og pedal til den anden. Her er det vigtigt, at man arbejder godt sammen, for den ene kan køre over powerups til den anden, som samtidig kan skyde powerups til den første. Hvordan kan du kalde det en gimmick? Tværtimod synes jeg det er noget af det mest kreative jeg har set pistolen brugt til endnu.
Man kan i single også vælge at styre både bil og sigte, hvilket er noget af en udfordring, men faktisk godt kan lade sig gøre.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Per SPer SSkrevet 04/03-05 10:14, rettet 04/03-05 11:25 
Til KTC:

Nu svarede jeg så udfra at S&H netop ikke var et traditionelt skydespil, som jeg må gå udfra der blev spurgt om.

Mest kreative brug af lyspistol kan også diskuteres. Starsky & Hutch er ganske rigtigt sjovere (men efter min mening ikke bedre) med kombinationen af joypad og lyspistol i multiplayer, men i rendyrkede lyspistolspil er der mere fornyelse i Capcoms Dino Stalker, hvor man i flere baner kan bevæge sig frit rundt 360 grader, ved hjælp af D-padden bag på G-Con. Samme gør sig gældende for Resident Evil: Dead Aim hvor det er gjort til en hovedfunktion. Hvad man så end måtte mene om kvaliteten.

Men til Xbox er der jo ikke så meget at vælge imellem og så må man af mangel på bedre, nøjes med de 3 nævnte eksempler. Silent Scope Complete, House of the Dead III og så Starsky & Hutch. Selvom man reelt får 3 komplette titler i Silent Scope og 2 i House of the Dead med inkluderingen af 2eren. Så 6 titler ialt med lidt god vilje.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
WehnerWehnerSkrevet 04/03-05 11:13 
Det er paradoksalt at der er produceret mindst lige så mange forskellige pistoler/rifler, som der er spil...mon det kan løbe rundt?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Per SPer SSkrevet 04/03-05 11:24, rettet 04/03-05 11:25 
Jeg låner altid en af de første (fra Mad Catz) hver gang der skal spilles på Xbox. Jeg synes ikke rigtig at kvaliteten og modellerne endnu er så spændende til Xbox. Måske lige bortset fra den Sniper ting til Silent Scope. :)

Hvis der er nogen der har prøvet forskellige modeller og ved hvad de taler om, så må de meget gerne komme med en anbefaling på en Xbox lyspistol.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 04/03-05 13:31, rettet 04/03-05 13:32 
KTC>
Tværtimod synes jeg det er noget af det mest kreative jeg har set pistolen brugt til endnu.

Er det ikke bare et ripoff af Lucky & Wild? (som vel i første omgang var inspireret af Starsky & Hutch-serien?)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KTCKTCSkrevet 04/03-05 15:41 
Jeg kender desværre ikke "Lucky & Wild", så det kan jeg ikke fortælle dig...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig