X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt revolutionerende system?


Svar
KilroyKilroySkrevet 10/02-05 08:48 
Jeg ved ikke om det her er rigtigt eller ej, men hvis det er rigtigt, så kunne vi vel stå overfor lidt af en sensation.

Systemet er åbenbart udviklet af http://www.t-immersion.com/ og det kan øjensynligt blande virkelighed med spilobjekter på en måde der får EyeToy til at ligne Pac-Man.

Man kunne spekulere i at det her faktisk er et glimt af Nintendos nye maskine, idet det ikke ser ud til at joysticket er det vigtigste, selvom der er et joypad til systemet.

Video af nyt system?
Kilroy Was Here
SqafemrSqafemrSkrevet 10/02-05 11:57 
Det er fanme fedt... jeg tror ikke det ville være noget stort problem at lave nogle "virtual reality briller" og "bytte" dem ud med skærmen. Det ville ihvertfald være noget nyt i spille industrien.
ChronoChronoSkrevet 10/02-05 12:05, rettet 10/02-05 12:13 
Kan det være sådan en sensor Nintendo har i deres nye konsol? Hvis man kan bruge joypad'et på den måde som han bruger sensoren han har i hånden kunne det være lidt cool.

Det med kameraet ser dog ikke så fedt ud. Er det ikke lidt for omstændigt med sensorer rundt omkring på bordet?

EDIT: Lige et link til en t-immersion film hvor de bruger den lille sensor-dims til at kontrollere et 3d-objekt på skærmen.

Mpg...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/02-05 13:37, rettet 10/02-05 15:44 
Det er bare en tanke, men man kunne måske forestille sig at man kunne lave nogle briller med både de der sensorer, og skærme? Altså, så der hvor man kigger er "der hvor det sker".
Sjovt som jeg, i et andet indlæg, var så meget imod "VR-briller", men det her system virker ret blæret. :)

EDIT: Hov, var det ikke præcis det samme som Sqafemr skrev ?
KilroyKilroySkrevet 10/02-05 16:15 
Umiddelbart ser systemet jo spændende ud, såfremt at det ikke er en joke/fake eller andet.

Dog ser jeg visse problemer med opstillingen:
Ekspedient: "Nåh, så du vil købe det nye Sensor-O-Matic (TM) system med tilhørende Army Control og Car Drive?"

Kunde: "Jah, det er der hvor man kan styre en helikopter og tanks og biler på borde, ikke?"

Ekspedient: "Det er rigtigt. Men du er vel klar over at du for at få fuldt udbytte af produktet skal købe to legetøjsborge og en port der kan snurre rundt?"

Kunde: "Hvad!?"

Kan I se hvad jeg mener? Hvis det her system vitterligt kunne blive den del af en af fremtidens konsoller, så bliver spil jo vanskeliggjort hvis banen skal bygges manuelt? Mario bliver et helved at lægge stue til, hvem vil bo omgivet af rør, bakker og floder?

Men set fra et rent teknisk synspunkt, så er det jo ret fantastisk, og det ville være en ret imponerende måde at manipulere med ting a la EyeToy, men på en langt mere overbevisende måde. Tænk hvis teknikken endda kunne bruges til at lægge skins over en selv, således at man ligner mario, og at ens stue på skærmen omdannes til f.eks. en tennisbane. Instant Mario-Tennis.
Mulighederne er ret overvældende!
Kilroy Was Here
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 10/02-05 16:53 
Tja, man kan vel forestille sig, at systemet også selv kan generere noget terræn. Så behøver man bare et bord, og så kan man jo evt selv lave banen digitalt før man går igang.

Og hvem siger man behøver et bord? Tag en forlænger ledning med ud i haven når det bliver sommer, og udnyt græsplænen :)
RuneSPRuneSPSkrevet 10/02-05 17:18, rettet 10/02-05 17:19 
Man kunne jo sagtens sidder og spille CS med et par briller på og så en controller?

Så kigger man bare rundt ved at dreje hovedet :)? det ville da være nice...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig