X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RKI/Ribers = Nul job?


Svar
CutePuppyCutePuppySkrevet 31/01-05 08:47, rettet 31/01-05 12:57 
Jeg er en af de uheldige som havde en lille forbrugsfest da jeg blev 18, endte i RKI som jeg nu har været i 3 års tid.
Jeg blev så 21 og så pludselig at GAME i Fields søgte butiksassistenter (De søgte faktisk på dette forum) og jeg søgte jobbet, til trods for at jeg skulle pendle fra Kalundborg til Ørestaden så gav de mig jobbet, som skulle være hver lørdag.
Dette blev dog hurtigt til... Se hele indlægget
//Cutepuppy
55 emne(r).
« < 1 2

Svar
CutePuppyCutePuppySkrevet 10/11-05 13:57 
Bare for at få en ende på emnet.

Da fyringen var i min prøvetid mener jeg at det kan være ligegyldigt hvorfor de fyrede mig, af samme grund har jeg aldrig ladet sagen gå videre.
//Cutepuppy
SøgAArdSøgAArdSkrevet 10/11-05 15:56, rettet 10/11-05 15:58 
Bare fordi fyringen foregik under en prøveperiode, er grundlaget absolut ikke ligegyldigt.

Hvad HVIS de havde fyret dig, fordi du havde et "forkert" navn eller en anden hudfarve, var det så også okay, så længe det var indenfor "prøvetiden"?

EDIT: Dog skal det lige nævnes, at jeg intet ved om regler i forbindelse med RKI o.lign.
Home is where the hardware is..
RitesRitesSkrevet 11/11-05 12:19 
Det eneste "forkerte" ved det her er, at de ikke checkede til jobsamtalen og at du skylder for mange penge væk.

At de vælger at gøre dit problem til deres er en ting, men de burde sgu ikke gøre deres inkompetence til dit problem.

Uheldigvis kan de gøre hvad de vil i prøveperioden.

Og nej, de kan ikke fyre folk pg.a. hudfarve og lign. under prøveperioden. De kan dog fyre dem på andre grundlag og dem kan man sgu altid finde på en masse af.

Igen.. så burde 'de' dog have .. "checket hudfarve" ved jobsamtalen, hvis de har et problem med det.
» a winner is you «
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/11-05 13:52 
Ja, hvis en virksomhed virkelig vil af med en medarbejder på prøvetid er der masser af undskyldninger, der er legale. Der er jo frit valg mellem "samarbejdsvanskeligheder", "nedskæringer", "omstruktureringer i organisationen" og "effektivisering af arbejdspladsen", alle sammen undskyldninger, der er stort set umulige for den fyrede at chekke.
RitesRitesSkrevet 11/11-05 14:16 
Og at han står i RKI er i sig selv også en god nok undskyld.

Måske erstatning i en eller anden grad, eftersom deres inkompetence var skyld i at han "spildte sin tid", men.. ingen fagforening.. held og lykke.
» a winner is you «
55 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig