X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp med bærbar køb


Svar
gammagammaSkrevet 23/01-05 20:29, rettet 23/01-05 20:31 
Jeg har fundet en bærbar hos Computercity. Men jeg ved ikke om den er god nok til prisen. Så jeg spørg her og håber at der er nogen som kan hjælpe. Eller hvis der er nogen som kender et bedre sted at købe en bærber til max 8000kr.

Her er den:

Fujitsu Siemens Amilo A1640
Sempron 2800+
512 mb ram
40 GB harddisk
Dvd brænder +rw
4-1 kortlæser, modem, lan
15,4" Xga tft
Sis m760 128 mb delt grafik kort
Lan, modem, firewire
Windows XP home
Works 7.0
CronossCronossSkrevet 24/01-05 00:37 
Lad være med at købe en bærbar til 8.000. Spar enten op til omkring 10-11.000, eller læg lidt flere penge nu.

Du får meget mere for pengene.

Personligt ville jeg f.eks. aldrig købe en bærbar som ikke har et selvstændigt grafikkort.

Hvis du blot skal have en bærbar til skolebrug og den slags, og har en god stationær, så køb istedet en Apple. En god Ibook koster omkring 8-9.000 kr, og der får du meget for pengene.
gammagammaSkrevet 24/01-05 20:41 
Jeg skal kun bruge den til skole, internet osv.

Kender du et sted hvor man kan købe dem?
jaesjaesSkrevet 24/01-05 23:37 
Du kan sagtens få en god bærbar til 8.000 kr. selvom det ikke er Apple. Zepto skulle være gode til prisen, og de holder tilmed udsalg i øjeblikket. Gå efter en M-processor, så holder batteriet længere, og støjen er som regel mindre.

http://www.zepto.dk/
http://www.pc-direct.dk/ (sælger også Zepto, og ser ud til at være lidt billigere),
gammagammaSkrevet 25/01-05 11:09 
Er der ikke andre som kender nogen hjemmesider?
dynamitedavodynamitedavoSkrevet 25/01-05 11:19 
www.apple.dk
Spiller nu: Gears Of War 2, FIFA 09, Pro Evolution Soccer 20...
la0sla0sSkrevet 25/01-05 11:28 
Jeg har både mac og pc som bærbar, og jeg vil i det mindste fraråde dig at købe 15". Jeg ved godt at det i første omgang lyder blæret med så stor en skærm, men husk hvis den skal være BÆRbar så er det ikke sagen. Småt er bedre på en laptop hvis du virkelig vil bruge den som andet end desktop replacement. Og i den prisklasse er de fleste pc bærbar rimeligt crappy hvis man ser på kvalitet. Det er de billigste ting der er sat især chassis mæssigt.
Jeg ville vælge en 12" ibook. Den er lille, enormt sexet, kører lang tid på batteri. Har et virus frit system. Og vejer ikke meget. Og jeg er ingen Mac fanboy. Har brugt pc siden 1988 da jeg var en bette knægt, men fra nu af tyer jeg til Mac når det kommer til bærbar. Man får end mere komplet maskine for pengene. Og ikke en der er stykket sammen af de allerbilligste ting.
Det er mit råd. Men held og lykke. Og køber du pc, så skaf en med Centrino.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 28/01-05 16:05, rettet 28/01-05 16:07 
Jeg stjæler lige emnet.

Hvad er det mest almindelige i moderne notebooks, når man spiller spil i en lavere opløsning end "native" - vil der være sorte kanter rundt om billedet, vil det blive strukket, eller kan man selv vælge?

I tilfælde af, at det afhænger af grafikkort/driver, så tænker jeg på et GeForce 6600 Go.
SephirothSephirothSkrevet 31/01-05 21:06, rettet 31/01-05 21:12 
Er der nogen, der ved om den HP Pavilion zv5416 de i øjeblikket har til 6999,- i Netto er noget værd?

Er fristet til at købe den op til terminsprøverne og eksamen...

billede
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
dchangdchangSkrevet 31/01-05 21:11, rettet 31/01-05 21:12 
Der er ihvertfald meget power for pengene. Jeg vil umiddelbart sige at det er et rigtigt godt køb. Men jeg tvivler på at de har ret mange af dem. Så du kan vist godt finde soveposen frem. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 31/01-05 21:13 
De er temmelig store og klodsede.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
rapsacrapsacSkrevet 31/01-05 22:03 
dchang>
Der er ihvertfald meget power for pengene. Jeg vil umiddelbart sige at det er et rigtigt godt køb. Men jeg tvivler på at de har ret mange af dem. Så du kan vist godt finde soveposen frem. :-)

Han skal da være velkommen til at sove foran min butik, der er endnu et par stykker tilbage
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
ComradeComradeSkrevet 31/01-05 22:24, rettet 31/01-05 23:11 
Ja HPs bærbare er store og klodsede! Men helt sikkert god ydelse..

Vil dog altid gå efter bærbare med Centrino og ATI Radeon kort..
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig