X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Det her gør mig så sur (animal abuse)


Reply
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 01:01 
Der er nogen gange hvor jeg simpelthen bare kan blive så sur over hvad folk kan finde på.

Specielt når det er mod dyr.

http://exet.nu/html/download/video/dog_abuse.wmv

De fortjener selv at blive slået med et skateboard!

Her er hvad der skete med dem; http://www.pet-abuse.com/cases/2820/


Dyr er totalt forsvarsløse. At nogen idioter overhovdet kan tænke den tanke at gøre det mod hunde er direkte latterligt.

Føj siger jeg bare>:(
Well crucify the insincere tonight...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 22/12-04 01:19 
Indavlede små drenge...
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 01:23 
Ja. Hvad sker der!

Jeg ved ikke hvorfor men det gør mig bare ekstremt sur. En hund ligger og sover og bliver bare smadret uden grund.

Det er så forstyrende at de bare "angriber" et forsvarløst dyr sådan.


Pet-Abuse.com>
Johnson was beaten up by a group of boys at a local skate park after the video became public, he said, a reiteration of statements he made during a videotaped confession played in court.

Et eller andet sted synes jeg at det fair at han selv oplever det.
Sådan en led verden vi lever i.
Well crucify the insincere tonight...
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 03:27, rettet 22/12-04 03:30 
Hvad rager det mig at en hund bliver tævet med et skateboard, når unge mennesker herhjemme går rundt og slår hinanden ihjel, dyrker kokain, mangler læse- og skriveegenskaber pga. en sygelig interesse for mobiltelefoner i timerne, ikke har respekt for politiet, er mere interesseret i at drikke hjernen ud og overfalde sagesløse?

Hvad i alverden rager det mig at en hund dør, når landet er ledet af en regering på støtte-hjul, som ingen værdier har, ingen pondus besidder, ikke magter deres eget arbejde, snyder og bedrager osv osv, og forsøger at klamre sig til deres taburetter, ved at søsætte så mange ligegyldige projekter som overhovedet muligt, så folket TROR, at de slet ikke kan undværes ved næste valg.

En hund dør. Buu huu huu. Og. Hvad. Så.

Verden er så ødelagt efterhånden, at vi ikke engang kan få frostgrader længere, i mere end ét døgn ad gangen, pga. forureningens effekt på klimaet. Snevejr i en times tid om eftermiddagen, og tøvejr og plus-grader inden aftensmads-tid.

Vi bevæger os længere og længere hen i mod en verdenskrig, men vi har det egentligt allesammen sådan ca. meget godt; For det siger meningsmålingerne selv.

Men en hund er død, og det har jeg selv set på internettet.

Jeg græmmes.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 03:41 
Valkyrie>
Dyr er totalt forsvarsløse. At nogen idioter overhovdet kan tænke den tanke at gøre det mod hunde er direkte latterligt.

Personligt mener jeg, at regningen for henrettelsen af de to tabere, burde sendes til deres trailer-trash forældre, nede på campingpladsen.

Kan de ikke betale regningen, så kan de arbejde den af som valg-observatører i Irak, i løbet af Januar.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 22/12-04 09:12, rettet 22/12-04 09:23 
Okotta>
Hvad i alverden rager det mig at en hund dør...
En hund dør. Buu huu huu. Og. Hvad. Så.

Okotta - du er syg i hovedet... Dyremishandling er modbydeligt, kvalmende og ulækkert - hån og ligegyldighed er næsten værre...

"Det er okay at smadre vores dyr, fordi det alligevel går skidt med verdenen..." Hvad sker der med dit hoved Okotta...?? Det er jo ikke normalt - den sidste rest af respekt for dig er netop forsvundet... for good.

Mods, ban mig bare for denne kommentar, men hvis der er noget der pisser MIG af, er det den holdning som Okotta lægger for dagen og dette forum kan ikke være tjent med denne slags indlæg.

EOD
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
JimPPJimPPSkrevet 22/12-04 09:34 
Enig det er sygt, meget sygt, ville ønske jeg aldrig havde set det. Som hunde ejer selv, har jeg meget svært ved at forestille mig at mennesker kan handle sådan.

Og ja, Okotta, jeg kan heller ikke sætte mig ind i din argumentation :(

Jeg kan huske da jeg var en 7-8 år, var jeg i sommerhus sammen med mine forældre, vi var i haven, og så vores nabo kaste et askebæger i hoved på sin hund (Labrador - svjh.) fordi den gøede. Hunden hylede op, fordi den slags gør ondt! Min far begynde at skændes med vores nabo, naboen var svensker så hvad der blev sagt kan jeg ikke huske, men det resulterede i at min far kastede et æskebæger i hoved på vores nabo - der blev selvfølgelkigt en helveds ballade ud af det. Men et eller andet sted syntes jeg det var en fair handling, jeg skammende mig ihvert fald ikke over det!
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
fumfumSkrevet 22/12-04 09:37 
Jeg tror at det den gode Okotta prøver at påvise, er den proportionsforvrængning der er i det her emne.
Vi kan alle blive enige om at dyremishandling er noget idioti, men hvorfor går folk i danmark mere op i dyremishandling (nogen gange), end alle de overgreb der sker mod mennesker rundt om i verdenen?
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
RitesRitesSkrevet 22/12-04 09:44, rettet 22/12-04 11:46 
Jeg er ligeglad med at dumme børn bliver dummere og tager stoffer.

Dyr har intet med det at gøre, de er bare fanget i vores verden.

Vil hellere redde en uskyldig hund, end en eller anden idiot knægt.
» a winner is you «
JimPPJimPPSkrevet 22/12-04 10:09 
En kraftig reaktion, er ikke et bevis på at man går "mere op i dyremishandling" - end anden ligegyldigt og uforståligt vold.

Det bekymre mig hvad mennesker gør mod hinanden, grunden til at jeg bliver så oprørt er, at hvis et menneske, feks. mig selv, blev angrebet på den måde, ville jeg enten angribe tilbage eller prøve at løbe væk, det gør hunden ikke, den kryber sig sammen - som om det hjalp. Fordi den ikke ved bedre, det er det der er så ophidsende. "De" angriber noget der er meget svagere end dem selv, det er ynkeligt :(
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
KoludaKoludaSkrevet 22/12-04 10:10 
Enig, de børn har faktisk et valg...og de har selv valgt at drikke hjernen ud, tage stoffer og ikke følge med i timerne osv... deres EGEN skyld..

Dyrene har ikke det valg, ved godt det også går ud over uskyldige mennesker engang i mellem, men der er straffen så også større, han slap sky ALT!!! for billigt, havde det været en af mine hunde , havde han sku fået samme tur så snart han kom på gaden igen...
enfenenfenSkrevet 22/12-04 11:04 
Jeg er målløs efter at have set den film. Det næsten til at få tårer i øjnene af. Er der noget, jeg interesserer mig for, så er det dyrenes velfærd. Jeg ville meget gerne have 5 minutter alene med de to fjolser.

Vi har som mennesker desværre alt for meget magt i denne verden.
What is the Matrix?
DizzyDizzySkrevet 22/12-04 11:19 
Hvd med alle disse tåbelige Zoologiske haver som sætter dyrene i små burer


artikel i BT
Beer is living proof that God loves us and wants us to be happy - Benjamin Franklin
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 12:25 
PalleJensen>
Okotta - du er syg i hovedet... Dyremishandling er modbydeligt, kvalmende og ulækkert - hån og ligegyldighed er næsten værre...

Du mangler overblik, og har tydeligvis ikke læst det ordentligt, det jeg skriver - alt det jeg skriver.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 12:30, rettet 22/12-04 12:32 
fum>
Jeg tror at det den gode Okotta prøver at påvise, er den proportionsforvrængning der er i det her emne.

Just præcis.

Vi kan alle blive enige om at dyremishandling er noget idioti, men hvorfor går folk i danmark mere op i dyremishandling (nogen gange), end alle de overgreb der sker mod mennesker rundt om i verdenen?

Sikkert fordi de lige har set et hurtigt uddrag af virkeligheden - på internettet.

Der skal hele tiden lig på bordet, før folk forsøger at rejse sig fra sofaen herhjemme.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 13:11 
:/

Med den logik kunne man jo bare bruge verdens værste katestrofer som eksempel på hvor ligegyldig alle hændelser i verden er.

Det er vel ligeså kynisk som at sige - muahaha. world trade center - WHO CARES? Sammenlignet med 6 millioner jøder i WW2 er USA latterlige! De fortjener at dø! DØ DØ DØ! ned med dem allesammen... stå og græde over 4000 latterlige mennesker! Det er ingen ting.. ligegyldigt!!

Og det lyder jo også kynisk!

Hvem her i den her tråd prøver at retfærdiggøre at dyremishandling er værre end alt andet i verdenen? Det er der ikke nogen der gør. Den her film med en hund er måske heller ikke så slem som bestemte andre episoder i vores samfund igennem tiden, men derfor er det da stadig en slem gerning.

Desuden kan det ikke sammenlignes med johnny der ryger en bane coke.

De mennesker har valgt at gå den vej. En hund vælger ikke noget som helst.

Det er jo også blot for at give et eksempel på hvor meget grusomt dyremishandling der er rundt omkring i verdenen. Hvis 2 skater punks synes det her er fedt at gøre bare for sjov, så forstil jer de grusomheder og tortur agtige metoder de bruger når de slagter hunde i Kina for pels og kødet med frastødende metoder.

Såvel som eksport, bjørne-hunde kampe og alt det andet.

Et lille barn der sulter i afrika vælger heller ikke sin skæbne! Det gjorde den 18 årige pige der fik 30 knivstik før hun døde heller ikke, men det gør dyr heller ikke.

Hvorfor skal vi være kyniske blot fordi det ikke er det værste der er sket nogensinde?:(

Jeg synes stadig at det er enormt syndt for hunden.

Jeg har skam hørt om dyremishandling før og set det, men har indrømmet aldrig gjort noget. F.eks. På pet-abuse.com fortæller skaberne af sitet om at deres kat blev brændt levende af en eller anden psykopat, og det er jo også forfærdeligt.
Well crucify the insincere tonight...
JimPPJimPPSkrevet 22/12-04 13:22, rettet 22/12-04 13:23 
Er meget enig.

Okotta, af nysgerrighed, når du skriver "De" hvem mener du så?
Im rendering obsoleteSpiller nu: Battlefield Vietnam, Football Manager 2006, Hitman: Blood Money
psychomantispsychomantisSkrevet 22/12-04 13:25, rettet 22/12-04 14:29 
Valkyrie>
world trade center - WHO CARES? Sammenlignet med 6 millioner jøder i WW2 er USA latterlige!

Der sætter du den noget på spidsen, men der er faktisk noget om det. WTC episoden var uden tvivl et frygteligt angreb og en menneskelig katastrofe. Men efter min mening var reaktionen temmelig overdreven, med alt det har ført med sig. Sådan er USA, en amerikaners liv er for dem langt mere værd end andre folkeslags liv. Tænk også på Black hawk down episoden i Somalia, et par helikoptere og en håndfuld amerikanske soldaters liv går til. 1000 somaliere mister livet under den episode. Hvad fokuserede man på? Amerikanerne selvfølgelig, for der blev filmet en død amerikansk soldat der blev trukket gennem gaderne af de "vilde". Proportionsforvrængning af dimensioner.

Dyremishandling er grusomt og jeg har ikke engang lyst til at se omtalte klip. Men spørgsmålet er om ikke også der kun er lavet en tråd om det fordi det er filmet og lagt på internettet? Hvis du (Valkyrie) havde læst en kort notits om det et eller andet sted, ville du så have oprettet en tråd? Og ville der i så fald ikke være andre og mere oprørende ting at skrive om? Ikke for at forklejne den grusomme handling, men for at sætte tingene i perspektiv.
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 13:54 
JimPP>
Okotta, af nysgerrighed, når du skriver "De" hvem mener du så?

Folk generelt - Hr. og Fru Danmark.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-04 14:02, rettet 22/12-04 14:03 
Jeg er selv hundeejer og har ikke lyst til at se det omtalte klip. Det var mere end nok at se reportagen fra en grisefarm i USA, som blev vist i "Dyrevenner" tråden for noget tid siden, der var direkte kvalmende.
Det opfodrede mig til gengæld til at blive medlem i Dyrenes Beskyttelse og generelt interessere mig mere for dyrevelfærd gennem økologi o.l., så det er jeg faktisk "glad" for at jeg så.

Okottas kynisme kan jeg heller ikke sætte mig ind i, men det er jo også først og fremmest et forsøg på at være kontroversiel.
(...)
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 14:07 
Jeg hader dyremishandlere.

Forstå det nu snart.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-04 14:12, rettet 22/12-04 14:12 
Måske du fremover skulle prøve at udtrykke dig lidt mere klart så, fremfor altid at gå efter "chok-faktoren" og smarte formuleringer (også når du anmelder spil)?
(...)
KalicolaKalicolaSkrevet 22/12-04 14:25, rettet 22/12-04 14:28 
Folk er gør sådanne psykopatiske ting, burde udsættes for det samme, slås ihjæl, eller spærres inde til den dag de dør. Sådanne folk burde ikke ha lov at rende rundt blandt almindelige mennesker.

Jeg har selv været nabo til en psykopat som bla. meget andet har overfaldet min kæreste flere gange, og generet alle beboere i området. Og min hjerne kan stadig ikke fatte, at sådan en mand bor blandt alle os andre. Folk der er SÅ F.... Up, hører ikke til blandt os andre.

Og jeg er ligeglad med om det er børn eller hvad der er. Der er ingen undskyldning. Væk med lortet.
For The Love Of The Game
OkottaOkottaSkrevet 22/12-04 14:28 
Fox McCloud>
Måske du fremover skulle prøve at udtrykke dig lidt mere klart så, fremfor altid at gå efter "chok-faktoren" og smarte formuleringer (også når du anmelder spil)?

Hvilke spilanmeldelser er det?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 14:34, rettet 22/12-04 14:36 
psychomantis>
Dyremishandling er grusomt og jeg har ikke engang lyst til at se omtalte klip. Men spørgsmålet er om ikke også der kun er lavet en tråd om det fordi det er filmet og lagt på internettet? Hvis du (Valkyrie) havde læst en kort notits om det et eller andet sted, ville du så have oprettet en tråd? Og ville der i så fald ikke være andre og mere oprørende ting at skrive om? Ikke for at forklejne den grusomme handling, men for at sætte tingene i perspektiv.

Helt bestemt.

Det chokerede mig skam da meget mere og har informeret mig med ting jeg ikke vidste.

På det punkt har Okotta ret - At det måske sker foran næsen på os allesammen og nogen først reagere nu, som f.eks mig selv.

Jeg har skam siddet og set på terroristerne i Irak der skar hovedet af ham journalisten og alt det der. Det er også forfærdeligt.

Det der chokerede mig ved denne video er bare at de slår den her hund er fuldstændig ligegyldige årsager.

Det man ser i videoen er en hund der ligger og sover ved en sodamaskine(footage er fra et overvågningskamera i en pakeringsplads), også kommer der to drenge og slår hunden hårdt i hovedet med et skateboard 2 gange.

Jeg vidste at folk kunne være grusomme. Men den ligegyldighed der lå over at slå den hund, er bare ikke noget jeg har set før.

Havde det været en lille dreng i Irak der blev slået i ansigtet med et skateboard ved jeg ikke hvordan jeg ville reagere.

Det er faktisk sjovt du siger det, fordi da jeg fandt den video med hunden fandt jeg også en anden med skatere der gjorde modbydelige ting. Prøv at se; http://www.abum.com/?show_media=1260&file_type=Movies

Ja det sætter faktisk tingene i perspektiv. Hvorfor postede jeg en film med en hund da jeg også havde adgang til en hvor noget af det samme skete for en mand?

Det ved jeg ikke. Måske fordi jeg ikke kendte mandens motiver eller om han havde provokeret personerne der gjorde det imod ham.

Alt jeg ved ihvert fald med sikkerhed var bare at den hund ikke havde gjort nogen noget og bare lå og sov fredeligt og blev slammed hårdt ned, og det gjorde mig frustreret.

Når folk dør i krig, lever i elendighed, tager stoffer etc. Det er der så mange grunde til. Det er vel ikke fair af mig eller nogen andre og generalisere og bare tage tingene for sådan som de ser ud. Altså - En mand bliver slået med et skateboard - Ergo skal vi have melidenhed med ham, når vi måske ikke kender motivet. Måske var han racist, prøvede at voldtage en anden person eller gjorde noget andet dybt umoralsk. Det ved vi ikke. Vi så kun at han blev slået.

For mig var det nok lettere bare at sætte det i perspektiv og komme til en konklusion i hundens tilfælde.

Måske idiotisk. Og jeg ser mig ikke engang selv som stor dyrebeskytter. Jeg har aldrig ejet hund eller sådan noget. Det gør mig bare sur og frustreret at de teenagere gjorde det der.

Det var ikke for at sætte hundens liv, værdier eller meninger højere end alle menneskers. Det var bare noget jeg ikke havde set før som gjorde mig frustreret og sur.
Well crucify the insincere tonight...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 22/12-04 15:05 
Okotta>
Hvilke spilanmeldelser er det?

Spilanmeldelser er det forkerte ord. Jeg mener de tråde du opretter med indtryk af et givent spil, hvor det er min erfaring, at du gerne sætter tingene på spidsen og vil fremprovokere en kraftig modreaktion. Interessant læsning er det dog som regel.
(...)
HeroldHeroldSkrevet 22/12-04 17:21 
Jeg har nul tolerance over for mennesker, der udviser mangel på respekt over for andre, hvad enten det er dyr eller mennesker.

Jeg tror den kraftige reaktion på videoklippet med hunden (jeg havde noget nær samme reaktion på det andet klip med hvor manden bliver slået ned med et skateboard) grunder ud i at det kommer meget tættere på end en notits i avisen. Det er grov vold lige op i ansigtet, uden at du kan gøre noget ved det, og så reageres der på en anden måde. Du oplever det visuelt, men er hjælpeløs og det vækker vrede i langt de fleste mennesker.

Havde vi set et videoklip af Anita Staal Pedersen der blev stukket 20-30 gange ville reaktionen også være meget stærkere, end en notits i avisen. Det er frygteligt uanset hvad, men vi kommer tættere på det end vi egentlig ønsker.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkenDarkenSkrevet 22/12-04 18:23 
Jeg har ikke set klippet og vil heller ikke, har dog læst det info'en fra det nedeste klip, det bliver måske blæst ud af propotion, i forhold til hvor mange andre dyr/mennesker der lider hverdag, men som der er skrevet ovenover, så er det visuelle en kraftig faktor for den stærke reaktion, det og at man overvejer at det kunne ske for ens eget dyr, den slags sker jo desværre også herhjemme, og jeg kan kun ærlig sige at hvis noget lignende skete for mit husdyr og jeg fandt udad hvem havde gjort det, ville det være "øje for øje" i bogstavligt forstand, kald mig bare psykopat, men jeg mener det.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
yokanabsteryokanabsterSkrevet 22/12-04 20:04, rettet 22/12-04 20:20 
Hej. Jeg forstår Okotta 100%. Problemet er netop denne proportionsforvrængning. Nu er jeg ikke inde i hvem der stemmer på hvad osv. Men jeg ser gang på gang mennesker der røster af forargelse over ting der er blevet opblæst pga. videoklip, eller mediebevågenhed. Jeg er selv for bedre dyrevelfærd. Jeg spiser mest økologisk, og køber ikke pels etc.
Jeg er også glad for at folk interrerer sig for dette, men folk glemmer at se tingene i et større perspektiv.

Jeg giver nu et ekstremt firkantet eksempel:

Hr. Hansen Har lige set et videklip af et egern der bliver blændet, og en hund der bliver kørt over af en traktor, han ryster af vrede og er næsten grædefærdig. I øvrigt stemmer han på venstre *** PERSPEKTIVS ALARM ***.

Vi stiller lige et par ting op på en måde som selvfølgelig er helt usaglig, men alligevel er meget underholdende:

IRAK KRIGEN
VS
DYRETORTUR
VS
WTC 2001
VS
HALHUGNING AF OLIEENTREPRENØR


___________________________________________________________
IRAK KRIGEN:

Krig hvor, mellem 15.000 - 110.000 civile allerede er blevet dræbt, voldtaget og tortureret. Små piger er blevet voldtaget af soldater, mænd er blevet banket til døde foran deres familier, kvinder har skulle spise cigaretskoder indtil de døde, folk bliver holdt tilfange i frysere, mænd har skulle lave blowjobs i flere timer på hindanden i fængslerne, folk har fået sat 400watts højtallere ind i deres celler og har skulle høre på blod-øredøvende høj metal music i op til 12 timer.
Soldater har stillet fanger op og leget "skydeleg". osv.

Men på grund af at der ikke er særlig meget video footage af dette, og det der er, ikke bliver vidst på tv,( der er jo desuden også snart valg ) giver hansen dette 2 rædselshoveder.

**---
____________________________________________________________

DYRETORTUREN

Det er ren tortur at se denne video helt til slut, men det må gøres og hansen er klar til at betale årligt kontingent til flere foreninger efterfølgende. Det må og skal stoppes.

*****
___________________________________________________________

WTC 2001

Hansen var lammet den dag. Hele arbejdspladsen holdt 1 minuts stilhed næste dag, de var nemlig lidt i samme branche, vesterbro værktøjsmagasin, meget aktuelt. Efter en 12-18 timers gentagelse af fly billederne, 2-3 dokumentarer om stemninng inden -før og efter katastrofen og et par amerikanske sitcom minde udsendelser, var Hansen rørt til tårer.

*****
__________________________________________________________

Halshugning af olieentreprenør

Klokken 18 ser hansen nyhederne på tv2 her er en tragisk historie om familiefaren fred, der rejste til Irak fra familie og venner for at at arbejde som olieentreprenør, kun for at ende halshugget af terrorister. Hansen kan se mange ligheder mellem hans og olieentreprenørens liv og giver 4
rædselshoveder efter de forfærdelige billeder.

****-
__________________________________________________________


HANSENS SCORE:

1) Dyremishandling på film -- 2 døde (hund og egern)
1) WTC 2001 Tv film nyheder avis etc -- 3200 døde
3) halshugning af olieentreprenør --- 1 død
4) Irak krigen --- 15.000-110.000 døde + tortur etc.


I know det var snørklet forklaret.. Men prøv at tænke over grund ideen!
soon the world will be one big computer
KoludaKoludaSkrevet 22/12-04 20:35, rettet 22/12-04 20:35 
Udover scoren for Halshugning og Irak krigen nok er for høj, kunne det godt havde været mit navn du brugte der i stedet for HANSEN ja.
HeroldHeroldSkrevet 22/12-04 20:47 
Det er også nemmere for folk at relatere til dyremishandling, end det måske er til et overfald, med mindre de selv har haft det tæt inde på livet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
MarcusMarcusSkrevet 22/12-04 21:24, rettet 22/01-05 21:15 
Jeg må sige at min indtryk af folket herinde er blevet mere positivt efter at ha' læst alle disse ting.
Jeg er også selv meget interesseret i dyrevelfærd hvilket i måske også har læst i min tagline.

Jeg synes (uden at have set videoen) at handlingen selvfølgelig er sindsyg og som andre nævner er det slemt da dyret på ingen måde er medskyldig da man på nuværende tidspunkt antager at dyr ikke kan kontrollere deres egne handlinger og modsat antager at mennesker kan og det ikke udelukkende er opvækst og omgivelser der danner personen.
Samme som mange her så ville jeg helt sikkert også blive vild af raseri hvis jeg så det ske foran mig, det ville være svært at forudse reaktionen men nu er jeg veganer og slagtninger jeg så i fjernsynet fx. med fisk der kom ud af et rør lignende ting og ned på et bord og skåret op så der var massevis af blod på bordet fik jeg det virkeligt elendigt af og jeg fik en masse hadende energi frem som bare skulle ud med det samme på en eller anden måde som bare blev fysisk aktivitet så jeg blev udmattet. Det skal lige siges at illustereret videnskab rapporterede om nogle dyreforsøg(som jeg selvfølgelig er imod) hvor nogle fisk fik sprøjtet ...sennep tror jeg det var...et eller andet der skulle gøre ondt....ind i læberne for at teste deres reaktion da der tidligere har været den opfattelse at fisk ikke kunne føle smerte hvilket bl.a. begrunder fiskeri's metoder med at få en krog ind i deres læber som man derefter river ud og evt. smider fisken ud igen med blødene læber eller fx. slår den mod en sten. Men resultatet ved denne test var at fisken gned sine læber op imod akvarieglasset for at prøve at få smerten væk(hvilket selvfølgelig er noget man antager men det er ikke just nogen normal fiskeadfærd).

Ganske enkelt forstår jeg dog ikke hvorfor så mange herinde har så meget dyremelidenhed når de selv spiser dyr(antager jeg).***ADVARSEL PERSONLIG LIVSHISTORIE UDDRAG*** Jeg synes at vegetar livet virker ganske naturligt faktisk, jeg kunne slet ikke forestille mig at jeg gik hen til en ko og slog den ihjel parterede den og spiste den. Det ville slet ikke ligge til min natur og derfor synes jeg også at det var dybt forkert at jeg tidligere spiste kød og derfor stoppede jeg brat med det. Senere efter at læse diverse ting om emnet
fandt jeg ud af at denne beslutning i høj grad var den rigtige jeg fik det værre og værre ved at tænke på hvor mange der stadig spiste disse dyr og ikke engang købte økologisk men jeg antager som idag at folk ville være vegetarer og veganerer hvis de blev informeret om alle disse ting ordentligt og ikke konstant lokket af massernes kød interesse. Ergo tror jeg helt klart at kampagner for veganer og vegetar liv med eksempler på hvordan dyrene har det og spørgsmålet om folk selv ville ha' slået dyrene ihjel ville være effektivt helt i sig selv, ganske enkelt fordi jeg tror det er det mange mennesker mener og det er ikke noget de skal presses eller fordrejes til. Mange skal blot informeres om det, fx. mig selv.***PERSONLIG LIVSHISTORIE UDDRAG FÆRDIGT***

Her kommer lige nogle af begrundelserne taget fra bogen becoming vegan, tests er hovedsageligt lavet af adventister da deres religion forbyder dem at spise noget kød hvilken type kød varierer vidst. Jeg er ikke religiøs og jeg ved knap så meget om adventister og andre religioner for den sags skyld, men her:

Engelsk udgave:
Food animals slaughtered, North America 1999 more than 10 billion
Animals killed for food worldwide 1998, 43.2 billion
Proportion of all antibiotics that are used in animal agriculture: 40%
Proportion of these antibiotics that are used to promote rapid growth 80%

Veal calves, Dairy cows and cattle:
Calves taken from their mothers within 24 hours of birtg: 90%
Calves that never suckle from their mothers udders: 50%
Natural life span of a cow: 20 years
Fate of a dairy cow at 5 to 6 years of age: Ground beef
Fate of most male calves at 4 months of age: veal
Livestock farms that are confined feedlot operations (U.S) over 70%
Cattle feed operations that account for over 40% of cattle sold (U.S) 2%

Laying hens:
Eggs per year per laying hen before factory farmin: 70
Eggs per year per laying hen today: 250
Percent of laying hens that suffer broken bones in their cage: 30%
Male chicks(from laying hens) killed per year by suffocation, gas or grinding in the U.S: 200 million
Male chicks used per day for fertilizaer, chicken food, and pet food in Canada 40.000

Chickens(U.S):
Mass of breast tissue of 8-week-old chicken today compared with 25 years ago: 7 times
Broiler chickens that have trouble walking: 90%
Chickens still alive at the scald tank: 20%
Number of chicken farms, 1969-1992: 35% decrease
Number of chickens slaughetred, 1669 to 1992: 200% increase

Pigs(U.S)
Producers with over 50000 hogs in 1988 7%
Prioucers with over 50000 hogs in 1997: 37%
Number of hog farms now compared to 50 years ago: 5%
Pigs with pneumonia at time of slaughter: about 70%
Pigs who are lame at time of slaughter: 50%
Pounds of corn and soy to produce one pound of pork: 7 pounds.

Manure:
Rating of agriculture, crops and livestock as a source of water pollution in the U.S: No. 1
Approximate tons of manure from North American food animals per year: 1.5 billion
Approximate tons of slolid sewage waste from North American humans per year: 0.73 billion
Feces and urine from livestock for each 0.3kg serving of meat: 16kg.

Related human issues:
Cumulative trauma disorders among poultry workers, compared to national average: 16 times
Children dying of starvation or malnutrition per day, worldwide: more than 33000
Portion of U.S grain crop fed to animals destined for slaughter: 70%
Estimated U.S health care costs per year related to excessive meat consumption: $60-$120 billion.

Ja, nu håber jeg i kan forstå det..det meste i hvert fald...det er ikke alle ord jeg selv forstår men helt klart størstedelen og jeg har desværre ikke lige nogen engelsk dansk ordbog. Alene er dyrenes velfærd overvældende nok til at overbevise mig men der er også mange andre aspekter hvis disse ting ikke er nok. Mange vil måske sige at vi er kød spisere....vi dog både grøntsager og kød og vi kan godt leve ganske sundt af grøntsager alene. Flere atleter er veganere og det kan i nogle tilfælde forbedre præstationerne, specielt i udholdensheds sportsgrene.

Et problem ved vegetar/veganer kost er at man kan komme til at spise for lidt, men i følge denne bog er det ikke mere problematisk end at spise for meget som mange mennesker gør hovedsageligt ved at spise meget kød og derved få for mange proteiner.

Noget andet er at efter diverse statistikker i denne bog er der langt mindre risiko for at få diverse sygdomme selvom dette ikke har nogen egentlig betydning for mig men måske for andre som går meget op i deres eget helbred som højeste prioritet.

Nå, men jeg kunne helt sikkert blive ved i evigheder omkring dette emne så jeg lader være med at gå videre nu men har dog nogle kommentarer:

Valkyrie indlæg II> Ja en led verden men så er det man skal gøre noget ved det ved fx. at blive veganer og melde sig ind i wwf og evt. vælge at arbejde indenfor området og prøve at få folks øjne op for problemet....(Jeg siger ikke at du ikke allerede gør disse ting eller nogle af disse ting)

Okotta indlæg I> Mennesker har det også dårligt ja, men som sagt har de selv (antager jeg) valgt mange af disse ting. Og jeg synes umiddelbart selv at de må tage stoffer og ryge etc. hvis de vil selvom jeg klart vil fraråde det til hver en tid.

Og ang. global opvarmning så er der masser af kritik af om dette passer eller ej, mange ting tyder på at det er naturlige stigninger i temperaturen fordi temperaturen svinger af sig selv og den på det sidste stykke tid har været langt nede.

Fum indlæg I> Folk går op i det der kommer fokus på....dyrs forhold er hvis man medregner samtlige slagtninger og deres liv inden slagtningen langt værre en mennesker, jeg synes at mennesker er lidt mere værd en dyr da deres død ville gå ud over flere men ikke særligt meget mere værd. Og tilmed er de som sagt uskyldige, hvis en hund fx. bider ville det også skyldes den ejers fravær og elendige behandling og ikke fordi hunden per definition er ond.

Jim PP indlæg II>
Jim PP>
"De" angriber noget der er meget svagere end dem selv, det er ynkeligt :(

Enig, folk har en tendens til at føle dem elendige tilpas og så går deres vrede ofte udover hunden, bl.a. også fordi mennesket har storhedsvandvid som Okotta tidligere også nævnte i en anden tråd.

Koluda/Enfen/Darken>>
Koluda> havde det været en af mine hunde , havde han sku fået samme tur så snart han kom på gaden igen...

Jeg tvivler på at det ville have en ordentlig effekt, problemet er at hans psyke mener det er acceptabelt og jeg tror ikke han vil lære noget af at få tæv, for det første er han en dreng, for det andet har tæv ofte ikke nogen særlig positiv effekt. Jeg kunne forestille mig at psykolog hjælp og folk der prøvede at forklare ham tingene ved at han skulle forestille sig det skete ved ham selv etc. ville hjælpe.

Psychomantis>> Enig i at de ting U.S.A har forvoldet i mange tilfælde er langt værre end det der skete for dem, og ja det kommer meget mere i fokus og man skulle tro at de var mere værd som sagt.

Darknon>
Folk er gør sådanne psykopatiske ting, burde udsættes for det samme, slås ihjæl, eller spærres inde til den dag de dør

Som de andre's raseri udbrud kan jeg sagtens forstå det og det ville jeg også selv ha' fået hvis jeg så filmen, dog har jeg vendet mig en anelse til det hvilket nærmest er nødvendigt da jeg konfronteres med dyrespisere, kød og lignende hver dag og ikke kan være nedtrykt konstant da det ikke ville være særligt produktivt og hjælpe dyrene.
Men, som sagt tror jeg der er andre løsninger som psykologi for jeg tror ganske enkelt at de har været igennem slemme ting selv og deres syn er blevet fordrejet. Hvis dette ikke er muligt synes jeg det ville være galt og uciviliseret at give dem samme behandling, fængsel på livstid(hele livet) giver dog mening.

Valkyrie indlæg IV> Helt bestemt så har det at man ser det en langt større effekt, hvis man indvolverer sine følelser i ting generelt bliver ens handlinger langt mere ukontrollerede og evt. sindsyge, som eksempel kunne man sige at jeg kunne finde min kone død pga. mennesker så kunne jeg gå fuldstændigt amok og slet ikke vurdere noget som helst og måske slå massevis af uskyldige ihjel i en raseri ekstase. Man ville sikkert ikke kunne holde til den mindste kritik eller provokation når man er så langt nede. Derfor foretrækker jeg personligt altid at forsøge at lade tankerne of fornuften vurdere da jeg mener den er mere objektiv og fair, men dog vil mange se det som en kold adfærd.


Færdig........det har godt nok taget lang tid at skrive men det var det hele værd...nu håber jeg ikke at jeg lyder som en der arrogant idiot som mener han er alvidende eller noget andet negativt...det må i undskylde hvis jeg gør. Vi ved noget om nogle forskellige ting og prioriterer forskelligt, dette er det område der betyder aller mest for mig.
RaGeRaGeSkrevet 22/12-04 21:25, rettet 22/12-04 21:29 
Ved sgu ikke, jeg føler nu mere for et forsvarsløst dyr end et mennesker og derfor føler jeg en grusom had overfor disse personer der udøver dyremishandling.

Jeg er total chokeret over klippet og det viser bare endnu engang vor ondskabsfuld mennesker kan være - og de 2 har virkelig fortjent tæsk 24/7.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 21:36, rettet 22/12-04 21:53 
?
Jeg er stadig confused.

Yoka - Mit WW2 6 millioner jøder argument, smadre jo fuldstændig alle dine eksempler lagt sammen, måde statistisk, moralsk og relevance for hele verdenen. - Kan man overhovdet sammenligne det?:o

Hvordan du sammenligner en hund der bliver smadret med et skateboard, med Irakkrigen forstår jeg heller ikke!?

Vi for konstant smidt mellemøsten, Irak og andre slags problemer i fjæset. Man skal jo bare se nyhederne så kommer det konstant!

Er alle andre ting ligegyldigt blot fordi der er større problemer i verdenen?

Jeg synes da ikke at dyremishandlingproblemet er opblæst. Det er jo stadig meget "hush hush"! Specielt med behandlingen af dyr i den danske kødindustri!

Men som Herold siger, ja - Så er det lidt lettere(IMO) at relatere til dyremishandling.

Men jeg postede også linket fordi jeg syntes at det var godt de blev fanget, fik tæsk, betalte store bøder og tjente samfundstimer! Og bare at det at det var en sag som tiltræk meget opmærksomhed mod dyremishandling generelt hvilket er godt, synes jeg:)
Well crucify the insincere tonight...
ValkyrieValkyrieSkrevet 22/12-04 21:50, rettet 22/12-04 21:51 
Mysterious>
Ganske enkelt forstår jeg dog ikke hvorfor så mange herinde har så meget dyremelidenhed når de selv spiser dyr(antager jeg

Ja. Jeg er en meget overfladisk og dobbeltmoralsk person.

At jeg med god samvittighed spiser hakkebøffer, kylling og andet der sikkert har haft et dårligt liv(selvom jeg prøver at spise økologisk, hvilket jeg høre, har haft et bedre liv for det meste og under mere anstændige forhold) og så, bliver, så frustreret over en hund der bliver slået, gør mig, vel til grin.

Jeg indrømmer gerne at jeg har været blind mod dette problem der åbenbart er større end hvad jeg havde troet.

Jeg har skam set reklamerne for den der organisation med Panda logoet og de hæslige bjørne-hunde kampe reklamer og kampagner, men har aldrig tænkt dybere over det.
-

Hvor kynisk det måske end lyder, så har selv små 12 årige drenge soldater i columbia valg. Ting de gør. Selvom de er undertrykt, lever i værste uhumæne tilstande og har det forfærdeligt(og jeg ved det er plat og let for mig at sige det når jeg bor i lille sikre Danmark), så har et dyr ikke noget valg til at gøre noget som helst. Som du også selv sagde.

Men også bare ligegyldigheden.

Når man ser krig på TV - Så tænker jeg personligt; "Uhh! Ja, det er noget møg at de ikke kan løse deres konflikter og uenigheder uden at dræbe hinanden"! jeg synes bare at dyr står overfor en meget ren uskyldighed, og denne episode egentlig for mig til at tænke og sammenligne med at to drenge tager et baseballbat og flækker hjernen halvt op på en invalid person uden mulighed for at tænke selv.

Også bare den dybt latterlige ligegyldighed i det.

Jeg tror at de fleste slemme ting i verdenen sker af en grund. At der er to sider af enhver konflikt, af enhver forbrydelse, krig. Om så det er konflikten med syge dikatorere i Korea som Kim-Jong-II(eller hvad han hedder) eller en halv million sydafrikanere der dør af AIDS hvert år.

Denne her episode har bare ikke en anden side.

Hell - Jeg overeagere nok. Måske har nogen her ret i at min energi og entuiasme burde gemmes til "vigtigere" ting.

Det var blot noget der har fået mig til at tænke.

Og jeg er ikke dyrejeer, medlem af en dyreorganisation. Jeg troede bare ikke at i min naive tankegang at disse ting skete. Jeg føler mig lidt som historien om Budha, og hvordan han havde det da han opdagede hele verdens elendighed:(

God diskution ellers! Jeg synes det er fedt at emnet ihvert fald er blevet diskuteret og mødt med et had for denne slags modbydeligheder.:)
Well crucify the insincere tonight...
HardballerHardballerSkrevet 23/12-04 00:34 
De er da blæst oven i skallen.. De skulle have så mange bank, og få revet nos***** af..

Er selv temmelig meget hundeven, og i sådan en sammenhæng prioriterer jeg hunds liv højere end et menneske.. En hund er et lille væsen, der ikke selv vælger om den vil være her.. Hvis den bliver syg bliver den bare aflivet.. Hvis den ike makker ret, får den af "battet".. Selvfølgelig er det også mega latterligt i den video med manden der bliver slået ned, men han kender risikoen. Han valgte selv at gå der hen. Han valgte selv at sige ham imod. Hunden lå bare og sov. Næsten alle hunde har haft et fu**ed up liv, og sådan er det bare. De bliver gjort til menneskets "slaver". De skal bare makke ret. De bestemte ikke selv at de skulle sælges, købes og makke ret som en eller anden thai pige, som SELV VÆLGER det. I nogen tilfælde.

Jeg tror sgu heller aldrig jeg vil have børn. Jeg vil ikke være med til at sætte børn ind i denne fu**ed up verden..


Well, kald mig syg, kan mig hvad du vil. Kommer dog aldrig længere ud end Okotta - for mit vedkommende har jeg ikke noget til overs for ham. -><- SÅ lidt.Det er komplet latterligt det han siger. Og nej Okotta, jeg gider ikke ud i mudderkastning med dig. Ved ikke om det er det du altid går efter - i så fald har du en god evne til det..
HyakotakeHyakotakeSkrevet 23/12-04 01:00 
Valkyrie>
Ja det sætter faktisk tingene i perspektiv. Hvorfor postede jeg en film med en hund da jeg også havde adgang til en hvor noget af det samme skete for en mand?

Det ved jeg ikke. Måske fordi jeg ikke kendte mandens motiver eller om han havde provokeret personerne der gjorde det imod ham.

Alt jeg ved ihvert fald med sikkerhed var bare at den hund ikke havde gjort nogen noget og bare lå og sov fredeligt og blev slammed hårdt ned, og det gjorde mig frustreret.

Men lad os digte lidt videre på, hvad du har set og hvad du ikke ved: Den fredelige hund ved automaten havde dagen forinden bidt den ene drengs lillesøster i ansigtet, og et par timer før sit hvil ædt den anden drengs kanariefugl. De to venner havde opsporet hunden, og ville nu tage deres hævn :-)

Det jeg vil frem til er, at du kun kan forholde dig til det eksakte filmklip, men egentlig intet kan sige om "retfærdigheden" i det. Vi kan dog blive enige om, at det er en modbydelig handling at tæve hunden, hvadenten det er for sjov (som det tilsyneladende er) eller for hævn (udfra min opdigtede historie). Hvis hunden endelig havde gjort noget galt som i historien, skulle den bare have en sprøjte. Vi kan jo ikke være tjent med utilregnelige husdyr.

Perspektiv? Lad os tage et andet eksempel: Et stort firma omsætter for 40 milliarder om året, men har af uafklarede årsager en fejl i regnskabet på 300.000 hvert år. Mon ikke firmaet undersøger sagen nærmere, trods det, at tabet er lille i forhold til det samlede resultat? Og hvis de bare lader hånt om de småpenge er der jubel hos hr. Snydsen fra regnskabskontoret, som hvert år overfører 300.000 til sin egen konto og skjuler sporene.

Det jeg her prøver at illustrere er, at selvom man sætter en "lille" ond handling op mod en "stor" ond handling bliver den lille handling ikke mere legal. Så handler det dernæst om at prioritere en indsats i forhold til de midler man har til rådighed.
DarkenDarkenSkrevet 23/12-04 01:34 
Mysterious>
Koluda/Enfen/Darken>>
Koluda> havde det været en af mine hunde , havde han sku fået samme tur så snart han kom på gaden igen...

Jeg tvivler på at det ville have en ordentlig effekt, problemet er at hans psyke mener det er acceptabelt og jeg tror ikke han vil lære noget af at få tæv, for det første er han en dreng, for det andet har tæv ofte ikke nogen særlig positiv effekt. Jeg kunne forestille mig at psykolog hjælp og folk der prøvede at forklare ham tingene ved at han skulle forestille sig det skete ved ham selv etc. ville hjælpe.

Vil bare lige gøre det klart, at jeg ikke ville lemleste personen for at lære personen noget, men for at hævne mit husdyr og gøre mod personen som JEG synes personen fortjener.
Jeg kunne ikke være mere ligeglad om personen nogensinde ville kunne gå igen, endnu mindre om personen havde lært noget af det.

ye ikke smart, og jeg ville nok heller ikke slippe væk med det, men sådan ligger følelserne endnu engang, jeg har heldigvis ikke selv har noget så tæt på, men en jeg gik i skole med på et tidspunkt, fik dræbt deres hængebugsvin, de fandt aldrig udaf hvem der havde gjort det, eller hvorfor det blev mishandlet.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/12-04 02:04 
Okotta>
Hvad rager det mig at en hund bliver tævet med et skateboard, når unge mennesker herhjemme går rundt og slår hinanden ihjel, dyrker kokain, mangler læse- og skriveegenskaber pga. en sygelig interesse for mobiltelefoner i timerne, ikke har respekt for politiet, er mere interesseret i at drikke hjernen ud og overfalde sagesløse?

Hvad i alverden rager det mig at en hund dør, når landet er ledet af en regering på støtte-hjul, som ingen værdier har, ingen pondus besidder, ikke magter deres eget arbejde, snyder og bedrager osv osv, og forsøger at klamre sig til deres taburetter, ved at søsætte så mange ligegyldige projekter som overhovedet muligt, så folket TROR, at de slet ikke kan undværes ved næste valg.

En hund dør. Buu huu huu. Og. Hvad. Så.

Verden er så ødelagt efterhånden, at vi ikke engang kan få frostgrader længere, i mere end ét døgn ad gangen, pga. forureningens effekt på klimaet. Snevejr i en times tid om eftermiddagen, og tøvejr og plus-grader inden aftensmads-tid.

Vi bevæger os længere og længere hen i mod en verdenskrig, men vi har det egentligt allesammen sådan ca. meget godt; For det siger meningsmålingerne selv.

Men en hund er død, og det har jeg selv set på internettet.

Jeg græmmes.


Selvfølgelig virker det meget stødende, men jeg synes det er fedt skrevet! Vi ved vel godt at Okatta ikke jubler over en hunds død, han sætter blot tingene i perspektiv! Det er så super vigtig altså!
Home is where the hardware is..
RuneSPRuneSPSkrevet 23/12-04 02:37 
Man skal vel også starte et sted...?
MarcusMarcusSkrevet 23/12-04 19:42, rettet 09/03-05 13:26 
For nyligt var der en af mine "venner" som skulle slå en kat ihjel for en ven fordi den tissede på gulvet(ofte). Det er dog en utroligt egoistisk handling jeg ikke kan sætte mig ind i, personen har selv valgt at få en kat og selvfølgelig for sin egen skyld fordi de er søde og intet andet. Det er så latterligt moderne og opgivende at alt skal gøres fra et individualistisk egoistisk synspunkt. Hvis dette ikke passer mig så tag det væk eller gør hvad du vil, bare det ikke rører mig....

Personligt blev jeg også grebet af had til denne person og jeg ville måske ha' gået amok hvis jeg stod og så på det blive gjort...håber ikke det er, jeg prøvede at komme med alternative forslag men han valgte sikkert ikke at følge dem.

Darken>>
Ja hvis følelser tager over så kan der helt klart komme en mere eller mindre sindsyg reaktion, det ville også kunne ske for mit vedkommende på trods af at jeg ville prøve at lade være.

Hyakotake>> Jeg synes ikke at hunden skulle ha' sprøjten, så hellere ejeren hvis den har levet der stort set hele livet hos denne ejer(ja ironisk men ejeren fortjener at få straffen i stedet for hunden og så kunne den og ejeren på ny læres op.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me