X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Live troubleshoot problem


Svar
WehnerWehnerSkrevet 26/10-04 22:32 
Indtil i dag havde jeg ikke oplevet, at min Xbox ikke selv - helt uden indblanding fra mig - kunne få hul igennem til Xbox Live. Jeg har sågar skiftet internetudbyder fra Stofa til Cybercity, og det blev også ordnet ved en automatisk troubleshooting.

I dag var jeg ude ved ZeroBurst (der sidder på Stofa med 'always on', da han ikke har PC) og havde medbragt min Live Xbox, men selvom vi gentagne gange fik 'Cables Connected', 'IP Configured' og 'DNS Resolved' så glippede det altid i troubleshooterens sidste linie, der skrev noget i stil med 'Could not find Xbox Live'.

Så satte vi Thomas' egen maskine til, og noterede alle Ip, undermaske osv. indstillinger, som vi så indtastede manuelt i min. Det var kun IPen, der var anderledes, men alt skulle indtastes.

Så satte vi via memory card min konto over i Thomas' Xbox og kom fint på.

Omvendt kunne Thomas' konto sat i min Xbox stadig ikke komme på.

Nu slukkede vi Stofamodemet i 10 minutter for at nulstille det. Stadig ingen kontakt. Her glemte vi dog at ændre settings manuelt igen. Der er jo noget med, at Stofa ikke tillader flere online ad gangen, så den laver noget IP-låseværk...

Nogen forslag til hvad, vi gør? KTC? Grillbiller? Andre?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/10-04 23:24 
i søndags var xbox hovedkvarter udsat for et major stort strømnedbrud eller faktisk største del af byen hvor xbox hoved central også ligger.. hvilket betød at live var nede i en times tid world wide.

i dag i eftermiddags var live lige kort nede igen opdagede jeg lige. men ved ikke af hvad endnu..

jeg kan ikke hjælpe direkte.. men kun sige at ens konto har ikke noget at gøre med Could not finde xbox live.
og ens konto er ikke ip låst.

der er nok gået noget galt i always on.
da den låser en ipadresse til xboxens hardware netkort id.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 26/10-04 23:27 
Det var desværre også mit bedste bud. Så er det jo nok Stofas support, vi skal have fat i.

Mon ikke man kan snyde dem med en router?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 26/10-04 23:52 
man kan altid snyde med en router..
men det kræver bare et telia modemet registrerer routerens MAC adresse i stedet..
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 27/10-04 09:40 
Internetudbyderne låser tit sig fast på netkortets unikke MAC-adresse, men så vidt jeg lige husker (er ikke hjemme så jeg kan checke) kan man "spoofe" MAC-adressen ved at indtaste den på Xboxen. Se hvad den anden står til og indskriv dette på den første. Så skulle der gerne være hul igennem på dette punkt ihvertfald.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/10-04 09:50 
problemet ved den løsning er bare at de to enheder med samme mac adresse kan ikke være online samtidige,,,
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 27/10-04 10:03 
Det er rigtigt, men som jeg forstår det han skriver er det heller ikke det, han skal opnå.

I dette tilfælde skal der også vurderes ting som antallet af IP-adresser til abonnementet og så ville det helt klart være fordelagtigt at smide en router ind i billedet.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/10-04 11:34 
det er en uskrevent regel at hvis man skal bruge flere enheder på samme tid.. er den nemmeste/billigeste løsning en router.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
WehnerWehnerSkrevet 27/10-04 11:37 
Tak for al hjælpen - målet er faktisk, at få flere maskiner på til den uge hvor Halo 2 kommer. Første skridt var bare at få min Xbox til at fungere derude overhovedet. Jeg har en router, som vi prøver ved lejlighed - så melder jeg tilbage.

Lige en ting til dog:

Hvor lang tid skal Stofamodemet være slukket, før det nulstiller sin MAC-tilknytning?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 27/10-04 12:58 
Jeg går udfra at Telia funger på samme måde som TDC webspeed. (Teknisk)

Jeg mener ikke at den resetter mac låsen ved at slukke. den får bare en ny ip adresse (Hvis man ikke har købt et abb. med fast IP)

i TDC version skal man logge ind i modemet fra en pcer og selv ændre det.
ellers kan man ringe til kunde service som kan logge ind i modemet og låse den til den nye mac adresse.
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
KTCKTCSkrevet 27/10-04 13:27 
Nu bruger han så Stofa, men min erfaring siger mig også, at låsningen ikke bliver nulstillet ved at genstarte modemet.
Det virker som om det er noget der sker hos udbyderen, og min erfaring siger mig at låsningen bliver ophævet i løbet af et par timer.
Jeg har aldrig været ude for at skulle ringe til TDC for at ændre det...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-04 13:30 
TDC siger at det sker efter en time uden aktivitet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig