X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt hjælp til Anime søges...


Svar
dchangdchangSkrevet 05/10-04 22:35, rettet 05/10-04 22:37 
Hola!

Nu fik jeg jo endelig købt Princess Mononoke, og det er jo en fantastisk film. Jeg har i forvejen Vampire Hunter, Akira, Spirited Away og Ghost In The Shell (kan det passe at der kommer en 2'er?). Hvad er der ellers i mainstream-genren, som måske kunne være interessant?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 05/10-04 22:42, rettet 05/10-04 22:43 
Serier:

Escaflowne (personlig favorit)
Full Metal Panic
Vandread
Crest Of The Stars (Banner of the Stars og Banner of the Stars II er efterfølgere)
Mahoromatic Automatic Maiden/Mahoromatic Automatic Maiden Something More Beautiful
Cowboy Bebop
Azumanga Daioh
Pretear
Gravion
Love Hina
Martin Successor Nadesico
Comic Party
Neon Genesis Evangelion (personlig favorit)
GTO (personlig favorit)
Magical Shopping Arcade Abenobashi

og så en der er billig, forholdsvist kort, men samtidig genial og helt igennem essentiel:

FLCL!

Film:

Patlabor 1, 2 & 3
Voices of a Distant Star
Tonari No Totoro (Min nabo Totoro)
Wings Of Honneamise
Otaku No Video
Ah! My Goddess

Kanon udvalg, gode priser og ingen Told/Skat bøvl
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 05/10-04 22:45 
Okay! :-) Der var sgu lidt at starte med. Hehe.

Jeg lurede lidt på den her Studio Ghibli Box, er den pengene værd?

Push it...
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 05/10-04 22:52 
Folk der kan lide Ghibli-film mener helt sikkert den er. Den klarer Axel Music også, til en rimelig pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 05/10-04 22:57 
Hvis de andre film holder nogenlunde standard som Princess Mononoke og Spirited Away, så kunne den godt være interessant.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 05/10-04 23:10 


Søg og du skal finde :)
元気ですか。
tastasSkrevet 13/07-05 23:05 
Nu har jeg lige set Robotech serien, som jeg egentlig blev ganske betaget af, men kunne godt tænke mig at dykke ned andre anime serier.

Jeg har set at min lokale EB Games sælger Full Metal Panic serien i region 2, og det er jeg lidt lun på. Har hørt lidt positivt om det i troldspejlet.
Er det en serie som er værd at investere i? Umiddelbart mener jeg at EB havde 15 afsnit - er det alt som er lavet i serien?

Der var også en anden som virkede interessant - Neo Geo <etellerandet> (ringer det nogle klokker?) - er det en god serie (hvis nogle ved hvilken det er :)?.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
NaieraNaieraSkrevet 13/07-05 23:12 
Neo Ranga?

Full Metal Panic! er på 24 afsnit. Det er en rigtig god serie, der har både humor og store robotter. Nogle mener blandingen ikke virker, men jeg var rigtig godt underholdt. Jeg mener den fortjener sin rating på ANN (se link).

Hvis du ikke gider betale R2 priser for anime, kan jeg anbefale at du besøger Axel Music. De har hele serien til 440,- (http://www.axelmusic.com/productDetails/702727126420). Så behøver du heller ikke døje med NTSC->PAL konverteringer eller ventetid på at resten af serien udkommer.

Full Metal Panic? Fumoffu er også ved at blive udgivet i USA. Det er udelukkende sjov og spas med karaktererne fra FMP!

ANN om FMP!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 13/07-05 23:14 
Mon ikke det er Neon Genesis Evangelion?
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
NaieraNaieraSkrevet 13/07-05 23:15 
D'oh. Selvfølgelig. Den er jo også ved at udkomme herovre. Den er lidt tungere end FMP! ;) Men der kan selvfølgelig også købes billigere R1 udgivelser med den.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dchangdchangSkrevet 13/07-05 23:19 
Er den egentlig god den serie? Jeg har købt den første R2-dvd, men har ikke fået den set endnu. Jeg kunne selvfølgelig også bare se den, men det er lige så nemt at spørge. Kræver heller ikke så meget tid. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
tastasSkrevet 13/07-05 23:24 
Er mest interesseret i R2 udgivelser, da min DVD ikke kan tage R1, og det vil koste en en 800 bobs at få den R1 enabled :)

Men tror jeg vil starte på Full Metal Panic så, de sidste 9 afsnit må vel udkomme på et tidspunkt i DK :)

Men hvis Neo er noget ved, kan man jo altid begynde på den også.

Dybt nede er jeg jo overfladisk, så god underholdning, store robotter og humor er vidst lige mig (jeg blev jo betaget af Robotech) :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 13/07-05 23:29 
dchang>

Okay! :-) Der var sgu lidt at starte med. Hehe.

Jeg lurede lidt på den her Studio Ghibli Box, er den pengene værd?


Jeg kender godt nok ikke det der box set, men jeg ville bare lige komme med en anden anbefaling. Walt Disneys udgivelser af Miyazaki's klassiske film er utrolig gode. De kommer alle sammen med 2 diske, hvor disc nr 2 er den samme film én gang til, bare som storyboard. Det er ret interessant at se, hvis man er til den slags. Du bliver i hvertfald ikke snydt hvis du vælger dem, frem for den der pakke, som jeg, uden at have set den, mistænker for at være med tvivlsom kvalitet..

Jeg kan især anbefale Porco Rosso, som jeg synes er en af hans bedste film.
NaieraNaieraSkrevet 14/07-05 00:01, rettet 14/07-05 00:03 
dchang>
Er den egentlig god den serie? Jeg har købt den første R2-dvd, men har ikke fået den set endnu. Jeg kunne selvfølgelig også bare se den, men det er lige så nemt at spørge. Kræver heller ikke så meget tid. :-)

Neon Genesis Evangelion forbliver min favoritserie, på trods af skarp konkurrence fra Tenchi Muyo OVA'erne. Eva er en historie uden lige, krydret med store seje robotter så de små drenge også gider kigge med. Ikke at der er noget i vejen med store seje robotter, tværtimod. Hvis der skal spenderes store penge, kan Platinum-udgaven anbefales. Selv prioriterede jeg dog anderledes, da jeg allerede har Perfect Collection, Resurrection, Genesis Reborn og filmene.

tas>
Er mest interesseret i R2 udgivelser, da min DVD ikke kan tage R1, og det vil koste en en 800 bobs at få den R1 enabled :)

Efter få serier ville det jo nok kunne betale sig. Hvis du købte en ny afspiller, er det jo nemt lige at søge på nettet og se om den kan gøres regionsfri, hvilket størstedelen kan med fjernbetjenings-hacks eller lignende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 14/07-05 00:05 
Svovlmunk>
Du bliver i hvertfald ikke snydt hvis du vælger dem, frem for den der pakke, som jeg, uden at have set den, mistænker for at være med tvivlsom kvalitet..

Der skulle vist ikke være noget galt med R3-udgivelserne, som er at finde i den omtalte pakke. De er ligeså gode (eller dårlige), som R2-udgivelserne, så vidt jeg har forstået. Der er vist nogle gennemgående irritationsmomenter på ALT der kommer fra Studio Ghibli og ud på DVD.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 14/07-05 01:27, rettet 14/07-05 01:30 
Ja, der er dog nogle ret store irritations momenter i Disney udgivelserne. Hvilket er de, til tider, fuldstændig latterlige valg af voice actors, til de engelske stemmer.

Specielt Pazu i Castle in the Sky, som i stedet for en lys stemme, har fået en stemme som lyder som om den er i overgang gennem hele filmen.

Kiki's Delivery Service har en ligeså fatal fejl i den engelske udgave: De har ændret i soundtracket! Jeg ved ikke hvad ideen i at ændre et soundtrack er, når det i starten jo er skabt til at matche filmens stemning.

Man kan selvfølgelig også bare vælge at se filmene på original sproget, så er den sag klaret.

Porco Rosso vil jeg til gengæld påstå at de har gjort det godt med. Jeg nyder rent faktisk mere at se den med de engelske stemmer, end med de originale.
NaieraNaieraSkrevet 14/07-05 12:02, rettet 14/07-05 12:03 
Man burde ALTID vælge at se anime på originalsproget :)

De irritationsmomenter jeg snakker om, har dog mere at gøre med videokvaliteten. Jeg kan ikke huske præcis hvad der var der skulle være slemt, men det skulle være til stede i selv de dyre japanske udgaver, som dog også kan bruges af "os andre", da de har engelske undertekster. Jeg har helt holdt mig fra at købe Ghibli, ud over Chihiro som kostede 50,- i GAD i Bruun's ;) (men jeg har ikke set den endnu)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 14/07-05 12:04 
Ghost in the shell 2 er da udkommet herhjemme ikke? Jeg mener at kunne huske, at jeg har set den i Entertainment Mega store i London nemlig. Fed butik mand.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 14/07-05 12:17 
Det tvivler jeg på. Den skal vel lige forbi et par biografer før den udkommer? Axel Music har den i R1 udgave sammen med Millenium Actress til 150,-. Ingen grund til at vente på en europæisk udgivelse ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 14/07-05 12:25 
Kan det så ikke have været en udgivelse af en slags tv-serie af ghost in the shell? Fordi den ihvertfald ikke er den samme dvd som jeg selv har. Jeg har set den i Farao's Cigare her i Kbh.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 14/07-05 12:31, rettet 14/07-05 12:31 
Ghost In The Shell: Stand Alone Complex er ved at blive udgivet i Europa. Den blev vist færdigudgivet for nylig i USA, hvor efterfølgeren, 2nd Gig, er godt på vej. Den har ikke noget at gøre med filmene ("Stand Alone Complex").

GITS @ ANN
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 14/07-05 12:35 
Okay så ved jeg det, tak.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig