X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

XBMC som dashboard


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 17:15, rettet 22/09-04 17:17 
Eftersom jeg har hørt rigtig meget musik på min xbox på det seneste, tænte jeg at det ville være smart at bruge XBMC som dashboard.

Jeg ved allerede hvordan jeg gør det. Men jeg har nogle spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan svare på (KTC?), ellers må jeg prøve på et andet forum.

Kan man lave genveje til spil, emulatorer, osv. som man kan i EvoX og alle andre Dashboards?

Som det ser ud lige nu, går man ind i "programs" og så dukker følgene op:

C:
D:
E:
F:
G:

osv. man skal selv gå alle mapperne igennem for at finde xbe filen. dvs. "F:\games\halo\default.xbe"

Det er for at sige det ligeud møg træls. Det jeg gerne vil have skulle være noget ala:

Programs
------Games
------------Halo (default.xbe)
------------Morrowind
------Emulators
------Utilitis
------osv...

Nogen der ved om det kan lade sig gøre? Da det er ret afgørene for, om jeg skifter fra Unleash.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/09-04 17:31 
Jeg mener godt du kan lave shortcuts (*.CUT) til XBE filer og placerer disse i foldere som du refererer til i XBMC XML filen.

F.eks.

<myprograms>
<default>F:\Shortcuts\</default>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>F:\Shortcuts\Games</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Apps</name>
<path>F:\Shortcuts\Apps</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Other</name>
<path>F:\Shortcuts\Other</path>
</bookmark>
</myprograms>
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 17:45 
Det virker rigtigt.

Men lige nu lister den s..... licens mand rundt om mit kollegie, så jeg tør ikke ha mit TV tændt.

Jeg kigger lige på det senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 22/09-04 18:50 
lol.
Ja, det er muligt at sætte XBMC op til at gøre det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KoludaKoludaSkrevet 22/09-04 19:53, rettet 22/09-04 20:36 
Hvorfor ikke bare lave multiboot, så man kan vælge hvad den skal boote under opstart?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 19:58 
Jeg har allerede XBMC i UnleashX menuen. Det er jo det samme ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 22/09-04 20:04 
Nej, er det ikke.
Hvis du har multiboot kan du vælge mellem om den skal boote feks. Unleashx eller XMBC når du tænder/resetter maskinen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 20:25, rettet 22/09-04 20:32 
I min bog kommer det ud på et.

Anyways det går fremad:

XBMC som dashboard

Men de navne xbe filerne har er jo klamme, kan jeg omdøbe "Kawa-X for new games" Til "Kawa-X", ved at rode i XML filen, eller skal jeg hen og rode i xbe filen?

EDIT: Nu vi er ved XBMC, er der så nogen der kan forklare mig hvordan Xlink KAI virker på xboxen?
Jeg kan ikke se eller joine nogen server.
Mit bruger og adgangs kode er rigtig, og jeg har KAI startet på min PC.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/09-04 21:20 
Ret mig hvis jeg tager fejl - men er Xlink Kai i XBMC ikke ment som et alternativ til at have den (gatewayen) kørende på PC'en ?

Dvs man stadig skal have en Xbox ved siden af XBMC-XBox'en til spillet...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 21:39 
Jo det kunne da godt være, men jeg kan jo stadig ikke se nogen spil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 22/09-04 21:41 
En anden ting ved at bruge XBMC er regions switch, er ikke sikker på den selv kan det hvis man afvikler spil.
Hvis ikke den kan det, vil nogle spil så ikke køre med mindre du selv skifter region....:(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-04 22:23 
Shenmue II (US) virker fint.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KoludaKoludaSkrevet 22/09-04 22:29 
Nu er det jo heller ikke alle NTSC spil der ikke vil køre i PAL....

Dog kan der findes en del NTSC/PAL fixes hvis det bliver et problem.

Prøv Fight Night 2004 hvis du har det i ntsc, det kører ikke i PAL mode nemlig, med mindre det er patchet.
KTCKTCSkrevet 22/09-04 22:52 
ADVARSEL: Regionskift i XBMC kan potentielt smadre Xboxens EEPROM totalt, hvilket så stort set gør den mest nyttig som brevvægt eller dørstopper...

Jeg har repareret en Xbox med dette problem, og det er ikke nogen lille operation.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 22/09-04 23:18 
Koluda>
Nu er det jo heller ikke alle NTSC spil der ikke vil køre i PAL....

Anede ikke at der eksisterede et problem. Ved du hvilke spil det drejer sig om? Alle mine PAL-spil kører heldigvis fint i NTSC. Ville også være irriterende, hvis jeg skulle skifte hele tiden.
KTCKTCSkrevet 22/09-04 23:20 
Ofte består problemet i at billedet og lyden ikke bliver synkroniseret korrekt, og i visse tilfælde hakker videosekvenser meget. I særtilfælde kan spillene også crashe, men dette har jeg kun oplevet i PAL spil, som blev forsøgt at køre i NTSC tilstand.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig