X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kerry / Bush?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 11/08-04 17:49 
Er Kerry meget anderledes end Bush?

Måske ikke.

Hvorom alting er, så skal vi nok nå at opleve terror i Danmark, før eller siden, sådan som situationen er i verden idag.

Irak-testen
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
ValkyrieValkyrieSkrevet 11/08-04 18:02 
Jepper. Det er kun et spørsmål om tid før en eller ande psykopat går amok med en AK47 på strøget...

Men sådan går det jo når vi har Fjoget som statsminister:(

Det er da bare min humble lille mening.. Det er for varmt til en stor flame war politik debat... puha:)

-Val
Well crucify the insincere tonight...
CoreCoreSkrevet 11/08-04 18:12 
Valkyrie>
Men sådan går det jo når vi har Fjoget som statsminister

Ja fordi både Nyrup og Lykketoft ville jo have stoppet ham personligt (?)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
psychomantispsychomantisSkrevet 11/08-04 18:41 
Det kunne jo tænkes de ikke havde sendt soldater til Irak udenom FN.
Og så igen svært at sige, selv med de to.
LingobarLingobarSkrevet 11/08-04 18:56 
Et lille useriøst indslag: http://nick.xplaygames.com/jibjab/thisland/mirror.html

Den er lidt gammel, men den er stadig sjov.
Dine dage er salte...
BeanoBeanoSkrevet 11/08-04 19:10 
"And Dick Cheney too..." LOL ;)
dRxLdRxLSkrevet 11/08-04 20:14 
Nyrup/Lykketoft havde sandsynligvis sendt styrker til Irak, det gjorde de i hvert fald i 1998 da englænderne og amerikanerne havde en bombekampagne. Det var godt nok kun et transportfly, men det var selvfølgelig signalværdien det handlede om.

Hvad der kunne være medvirkende faktor til at flere gik amok med halv og hel-automatiske våben på strøget er at Fjogh regeringen skruer op for konkurrencementaliteten og derved er med til at marginalisere de svageste og dem der ikke kan tage presset.

De folk der før har gået amok med våben har typisk været dem der var kommet til at føle sig så meget udenfor samfundet at det hele bare kunne være ligemeget ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 11/08-04 21:30 
Valkyrie>
Jepper. Det er kun et spørsmål om tid før en eller ande psykopat går amok med en AK47 på strøget...

Det behøver da ikke nødvendigvis at have noget med terror at gøre.
gammagammaSkrevet 11/08-04 21:37 
Valkyrie>
Det er kun et spørsmål om tid før en eller ande psykopat går amok med en AK47 på strøget...

-Val


Ja eller sprænger sig selv i luften ved rådhusset kl. 00:00 I morgen.......
CoreCoreSkrevet 11/08-04 22:42 
psychomantis>
Det kunne jo tænkes de ikke havde sendt soldater til Irak udenom FN.

Det kan du dælen'edme bande på de havde, uanset hvordan USA havde forholdt sig til situationen, så havde den evigt behagesyge Nyrup-dreng fulgt trop...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
ComradeComradeSkrevet 11/08-04 22:51 
Argh, hvor jeg dog krummer tæer over dem som stadig bruger udtrykket "Fjog(h) regeringen".

Jeg er ikke vildt tilfreds med Fogh og Bush, men der er efter min mening pt. ingen bedre alternativer.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
OkottaOkottaSkrevet 11/08-04 23:47 
Valkyrie>
Jepper. Det er kun et spørsmål om tid før en eller ande psykopat går amok med en AK47 på strøget...

De er desværre allerede startet i det små, på Nørrebro.

Jeg vil ikke engang gentage hvad der allerede har været omtalt i nyhederne i dag.

Feje svin, helt ærligt.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/08-04 08:50 
Okotta, beklager det halvdumme spørgsmål, men præcist hvad blev der omtalt i nyhederne i går? Jeg gik glip af dem, og en hurtig søgning på de forskellige avisers websites, har ikke hjulpet mig.
OkottaOkottaSkrevet 12/08-04 10:04 
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1155899
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 10:46 
Geee.. drengestreger !
psychomantispsychomantisSkrevet 12/08-04 11:32 
Det kan godt være det bare er drengestreger men den symbolske værdi er enorm og ekstremt usmagelig.
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 11:38 
Ja bestemt - ingen undskyldning for det.

Men vandalisme er langt fra terrorisme eller noget nyt.
OkottaOkottaSkrevet 12/08-04 12:06, rettet 12/08-04 12:10 
Beano>
Geee.. drengestreger !

Drengestreger!??

Kan du sige total mangel på grundlæggende menneskelige værdier, samt ditto manglende menneskelig opførsel.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 12:14 
Igen - der er ingen undskyldning for det.

Men lad os nu ikke overreagere fordi nogle idioter brænder nogle blomster af :)
MajorPMajorPSkrevet 12/08-04 14:38, rettet 12/08-04 14:39 
Synes næsten lige, at I skal have denne film:

Hit me!
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
3of193of19Skrevet 12/08-04 14:52 
Klovn.

Og hans nyeste (og min absolutte favorit so far):

Bush misspoke as he delivered a speech at the signing ceremony for a $417 billion defense spending bill.
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we," Bush said. "They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we."
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 14:53 
Ja, Ol'e W er en yderst veltalende herre med dybe tanker bag hans ord... LOL.
NaieraNaieraSkrevet 12/08-04 17:13 
Dubyaspeak.com har mange flere af mandens talegaver.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OkottaOkottaSkrevet 12/08-04 18:05 
Officielt det bedste link jeg har fået serveret i lang tid.

"Nobody can threaten this country. Oh, they may be able to bomb a buildings..." (nå men det er da heller ikke en trussel nok, i sig selv..)

Ovenstående citat er ikke engang det bedste blandt de mange.

Jeg tror oprigtigt talt, at manden er ubegavet; Han lyder aldrig til at føle det mindste for noget af det han snakker om, og/eller udtaler sig om - det er virkeligt skrækkeligt at lytte til. Kan amerikanerne ikke selv høre det? Har de ikke opdaget det endnu?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
NaieraNaieraSkrevet 12/08-04 18:31 
"Eksperter" mener, at hans IQ faktisk ligger godt over de 120. Det er noget de baserer på hans "SAT" score. Problemet for manden er bare, at han overhovedet ikke kan se på tingene fra andre sider end hans egen, og så interesserer han sig for rigtig få ting. Han mangler mange brikker for at være en nogenlunde præsident, deriblandt også evnen til at tale offentligt, og så fører det til de her ekstremt fjollede situationer.

Men jeg er selvfølgelig stadig skeptisk, med hensyn til mandens virkelige IQ ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 12/08-04 18:41 
Måske snød han ved sin SAT? :)
enfenenfenSkrevet 12/08-04 18:41, rettet 12/08-04 18:44 
Ja, hans IQ skulle faktisk ikke være lav. Jeg tror hans fejl under diverse taler, både kan tildeles ham og hans assistenter. Det er trods alt dem, som skriver de fleste taler til ham.

I førnævnte citat er det grammatikken den er gal med.

Han har dog før dummet sig gevaldigt. Det bedste eksempel, jeg kan huske, var da han omtalte pakistanere som pakis, som ikke lige kan betegnes som venlig omtale.
What is the Matrix?
jaesjaesSkrevet 12/08-04 19:23, rettet 12/08-04 19:24 
Nu har jeg ikke noget link, men det blev nævnt flere gange i forbindelse med, at Bush vandt valgkampen, at han tidligere har taget en IQ-test, og at han faktisk lå et par points under gennemsnittet (100 var gennemsnittet i den pågældende test, det varierer jo) :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 12/08-04 19:35 
Ikke destro mindre kan han jo tale om følelser offentlig sammen med Blair: http://users.pandora.be/dragon.com/mov/bb.mpg

... Satans det er smukt:'(

-Val
Well crucify the insincere tonight...
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 19:37, rettet 12/08-04 19:40 
Hvad hans IQ er kan man kun spekulere om... men ser/hører man ham alene når han ikke har en tale klar eller har fået spørgsmålene serveret på forhånd - så kvajer han sig ofte gevaldigt. Det er der ikke noget egentligt nyt i - det var allerede tydeligt før valget i 2000.
Tror en stor del af hans popularitet i USA, er at amerikanere syntes han er "folkets mand" og lidt klodset - dvs. ikke er en akademisk figur som taler ned til folket.
Og hans retorik er samtidig så simpel og bombastisk så han er nemt at forstå i en 10 sekunders sound-bite.
Lidt af det samme som var tilfældet med Arnolds populariet sidste år til guvanør valget.

Tror ikke Bush har det store at sige mht. politikken i regeringen - han har nogle meget overordnede ambitioner og føler sig som valgt af gud til at frelse Amerika. Han lader så gladeligt detaljerne op til andre i administrationen.
Her tænker jeg på Cheney, Wolfowich, Rumsfeld, Rice og de andre ultra-konservative som har bestemt dagsordnen.

Det er her jeg syntes at Moore's dokumentarfilm (fnis) Fahrenheit 9/11 fejler - for meget fokuserende og latterliggørelse af personen Bush og ikke nok om de andre "dejlige drenge".
Selvfølgeligt nok fordi at amerikanerne skal overbevises om IKKE at stemme på Bush. Filmen kommer ind på dem men langt fra så meget som kunne have gjort filmen mere interessant og ikke så meget propaganda.

Jeg mener Bush og co. er farlig for Amerika og resten af verden med deres ignorering af internationale love, gentagne løgne, udnyttelse af folks frygt for terror, og fratagelse af amerikanernes grundlovsikrede rettigheder under dække af kampen imod terror.

Derved ikke sagt at jeg ubetinget tror at Kerry/Edwards er meget bedre - så forleden et langt interview på CNN hvor Edwards ikke ville afvise at invadere at andet land uden FN mandat hvis de mente at USA var i fare... hvor har vi lige hørt det før ?
Men syntes at Kerry virker mere velovervejet (så meget at han er meget kedelig :) ) og intelligent - så forhåbentligt får han mere at skulle have sagt som president.

Håber dog at Kerry vinder - man har jo lov at håbe på noget bedre end Bush-banden :)

Og nej... jeg er ikke anti-amerikansk eller "rød" - mener bare at Bush og Co. er farlige.

Phew... en ordenlig smørre :)
MarcusMarcusSkrevet 12/08-04 19:49, rettet 12/08-04 19:54 
Nu er der vel heller ikke meget fakta om hvor meget man kan ligge i en IQ test?

Desuden er der jo mange steder man kan tage dem hvor de afgører ens IQ på vidt forskellige måder.
Efter hvad jeg har læst engang så skulle der være udgivet en bog hvor man eftersigende skulle kunne "lære at tænke som et geni".

Men IQ skulle jo være en fast værdi der ikke ændrer sig gennem livet. Alternativt så virker det jo også mystisk at læsningen og indlæringen af en bestemt bog skulle øge ens intelligens til geni niveau.

Hvad afgører IQ helt præcist? Indlæring? Forståelse?
NaieraNaieraSkrevet 12/08-04 19:57, rettet 12/08-04 19:57 
Beano>
Her tænker jeg på Cheney, Wolfowich, Rumsfeld, Rice og de andre ultra-konservative som har bestemt dagsordnen.

De fleste af dem du nævner er jo Neo-Konservative. De kan jo dårligt nok kaldes ultra-konservastive. De er bare anderledes :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 12/08-04 19:59 
I øvrigt også interessant at en mand der først siger: "I want to be the peace president" vender 180 grader og udtaler: "I Am a War President." forholdsvist kort tid efter. Manden er helt forfærdelig
jaesjaesSkrevet 12/08-04 20:00 
Ja, om han har 98 eller 120 betyder mindre i den her sammenhæng. Han er tydeligvis ikke mundtlig velartikuleret, men derfor kan han jo sagtens være udmærket begavet.

Vi husker vel alle Hr. Uld-i-munds første par år på de skrå brædder :)
BeanoBeanoSkrevet 12/08-04 20:09 
Naiera>
De fleste af dem du nævner er jo Neo-Konservative. De kan jo dårligt nok kaldes ultra-konservastive. De er bare anderledes :p

Lidt flueknepperi :)

De Neo-konservative er efter min mening ultra-konservative - men der er jo en helt debat i sig selv :)
Men burde have skrevet "neo-konservative" da det var det jeg mente.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 13/08-04 12:05 
Mysterious>
Hvad afgører IQ helt præcist? Indlæring? Forståelse?

Hvis du kunne skrive en absolut sandhed om dette, ville du nok blive indstillet til en hel del priser.

Der er alt for mange udlægninger af, hvad intelligens er, men gennemgående handler det om logisk tankegang. Og om evnen til at tænke logisk er det samme som at "være klog" eller "være intelligent" er nok ikke til at blive enige om, hverken her eller i noget andet diskussionsforum.

Problemet med IQ-tests er også, at jo flere du tager, jo større er sandsynligheden for, at du scorer højere. Med blot få tests kan man til tider finde et mønster i tankegangen bag prøven, og logikken kan til dels "trænes".
LingobarLingobarSkrevet 13/08-04 12:25 
Eksperter mener at han lider af en tale-defekt i hjernen. "It's a Verbal Goulash Syndrome."

Kig: http://www.sptimes.com/News/050900/Floridian/Bushisms__Tangled_ton.shtml
Dine dage er salte...
BeanoBeanoSkrevet 13/08-04 12:58 
En ting er hans "mudder mund", en anden er den totale mangel på viden og intelligens som han ofte demonstrerer :!
LingobarLingobarSkrevet 13/08-04 13:20, rettet 13/08-04 13:20 
Det var skam ikke for at forsvare ham. Jeg synes at han er én stor katastrofe.

"General. I can name the general. General."
Dine dage er salte...
BeanoBeanoSkrevet 13/08-04 13:27 
Lingobar>
"General. I can name the general. General."

LOL.. ja det er en klassiker :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig