X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nebulasray


Svar
RJKRJKSkrevet 05/04-03 22:00, rettet 05/04-03 22:06 
Vi er så småt ved at gøre parat til anden sæsons arcademuseum, så i tiden er jeg ved at prøve nogle af de titler, som jeg aldrig fik set sidste år.

Blandt dem var i dag en meget positiv overraskelse i Nebulasray. En traditionel shooter fra Namco fra 1994. Jeg har stort set intet hørt om det, men så vidt jeg forstår er det en ret sjældent JAP-only release. Jeg ved ikke om der måske er en Saturn-konvertering?

Kort fortalt ligner spillet en forløber for Capcoms Mars Matrix (hvor jeg jævnligt bliver mere og mere glad for DC-versionen). Især grafikken er meget ens med samme 3d-renderede 2d-grafik og groft sagt samme stil. Tempoet er noget højere, men til gengæld er der ikke så overproppet med fjendtlige skud. Skudindsamling og XP er der desværre heller ikke noget af - gameplayet er rimelig traditionelt.

Teknisk er det tilgengæld umiddelbart mere imponerende og blandt andet giver det en god effekt, at baggrunden "vipper" når man flyver til siden. I det hele taget virker det bare som en lækker shooter.

Nogen der kender spillet eller kender til konverteringer?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 05/04-03 22:09 
Der findes en "world" version som ROM på nettet. De kalder det god for "Nebulas Ray" i to ord.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig