færdigheder og chancen for at overleve de mange kampe.
For hver fjende man nedlægger får man, traditionen tro, experience points til at specialisere sig i forskellige abilities og skills. Her ser vi igen noget lignende Diablo’s ”tech-tree”, hvor du skal have nok experience points investeret i en skill, for at kunne få den næste skill indenfor samme kategori som så er en del bedre. Man bruger ofte lidt tid på at fundere over, hvor ens fremtidige points skal placeres for at man kan få de skills og abilities, der ligger højere oppe og uddeler en del mere smerte end dem man får de første par levels.
Helt igennem ”middel”
Den grafiske side af The Two Towers kan bedst beskrives som værende ’okay’. Det er ingen revolution indenfor genren, men det er samtidig hverken grimt eller utåleligt. Spillet ses i isometrisk vinkel, igen kan det her sammenlignes med Diablo, hvor du så styrer Aragorn rundt på de, til tider ret store baner. Aragorn og nogle af monstrene er ret detaljerede, dog uden at det giver en ”wow”-effekt. Nogle af skill- og spelleffekterne er dog på højde med noget af det vi har set i Golden Sun, men det er desværre ikke nok til at holde standarden.
Lyden kører som gentaget baggrundsmusik, hvilket bliver irriterende i længden, mens effekterne falder for døve øre, da man allerede på dette tidspunkt har skruet ned for lyden. Man går dog ikke glip af noget, da man har hørt diverse ”swoosh” og ”eeugh” lyde før - alt for mange gange.
Grafikken passer fint til resten af spillet, som et ”middel” spil, mens lydeffekterne virkelig trækker ned i helhedsoplevelsen.
Konklusion
The Two Towers er et værdigt forsøg på at bringe rollespilsgenren til GameBoy Advance, men klarer det ikke så godt som man kunne have håbet. Spillet bliver ensformigt i længden, men kan klart anbefales til at tage med på rejse. The Two Towers til PlayStation2 er klart at foretrække frem for denne udgivelse.