Børnefjendtligt
Det mærkelige ved den høje sværhedsgrad er, at Woody Woodpecker ellers er gennemsyret af, at være beregnet til børn. De vil bare intet få ud af spillet, for det er simpelthen alt for svært og der er ingen mulighed for at gøre det lettere. Den kunstige sværhedsgrad er tydeligt brugt til at skjule, hvor kort spillet faktisk er. Når man har lært banerne, kan en normal spiller gennemføre det på under to timer. Men det kræver møje og besvær, at nå til det punkt.
Kedelig, men hurtig grafik
Grafikken er ikke just køn at se på, men den gør sit job ganske fint - spillet kører fuldstændig flydende med 50 fps. Personerne er cell-shadede, men egenligt ret kedelige at se på og stive i bevægelserne. Omgivelserne er ikke mere ophidsende med lavopløsningsteksturer og mangel på enhver form for effekter. Lydsiden består af en irriterende lalleglad musik og trivielle lydeffekter. Alle personer snakker fjollesprog og har ingen rigtige replikker, så på det punkt kan de mindste sagtens være med.
Milevidt fra de bedste
Woody Woodpecker har de grundlæggende tekniske elementer til at være en fornuftig 3d-platformer, takket været en fungerende styring og en flydende grafikmotor. Men alt andet er sådan en gang ussel skrab-sammen, at man ikke gider spilde tiden på det. Banerne, fjenderne og de enkelte opgaver er så kedeligt og ensformigt skruet sammen, at man har fået nok efter en halv time. Samtidig må den høje sværhedsgrad betragtes som en bommert, der skræmmer den primære målgruppe væk. Spillet er heller ikke ret langt og de triste baner bliver ikke mere spændende af, at man skal spille dem tre gange med forskellige personer, for at opnå en bonus til sidst. Jak & Daxter, Rayman Revolution og Klonoa 2 er tre eksempler på rigtig gode platformsspil til PS2, der alle kan anbefales. Det kan Woody Woodpecker bestemt ikke.