Vores helt hopper ikke højere end 20 centimeter, hvilket giver komiske situationer, når du ikke kan gå over en lille væltet søjle, men skal følge hele vejen rundt om den, hvilket er med til at give en fornemmelse af, at det er en uægte verden, som du bevæger dig rundt i. Til gengæld kan han snildt hoppe over en afgrund på en 3-4 meter, hvilket bare igen viser, at der ikke er arbejdet længe med tingene i det her spil.
Tilfældig præcision påkrævet
Der er også et eller andet galt med spillets nøjagtighed. Når du for eksempel skal samle våben op, skal du ramme lige nøjagtigt det punkt på gulvet, hvor spillet mener du samler det op. Det betyder, ar du ofte står og danser hen over et våben eller en genstand, indtil spillet endelig beslutter sig for at tilføje det til dit arsenal.
Denne mangel på nøjagtighed gør sig også gældende med nogle af dine fjender. Du møder på et tidspunkt varulve, som du først skal pumpe fuld af bly, så de lægger sig ned, hvorefter du skal hugge deres hoved af med en økse. Problemet er, at du igen, skal bevæge dig hen over deres hoveder, imens du panisk slår for at ramme lige nøjagtigt det punkt, som spillet lige mener, er der hvor hovedet deles fra kroppen.
Dårligste magi længe set
Udover våben, så er Charles Decard’s helbred blevet erstattet med Animus energi. Når du slår et monster ihjel, kan du så suge energi fra de døde. Det kan sende frameraten helt i gulvet i spillet, der ellers grafisk er af en kvalitet, som ikke burde udfordre din Xbox 360 synderligt meget.
Animus energien giver dig også mulighed for at kunne skubbe med genstande og fjender, men selvom det virker oplagt, bliver dine nye magiske kræfter aldrig til mere end det.
Legendary er en kort first person shooter, der gennemføres hurtigt, hvis du da gider gennemføre det. For hvad er det lige spillet er oppe imod? – Gears of War 2, Far Cry og Dead Space. Kanon titler og så hjælper det altså ikke, at man smider et spil på banen, der ligner noget, som er baseret på den første Half-Life motor fra det forrige årtusinde.
Så som Zeus sagde: ”Pil snitterne og lad være med at åbne Pandoras æske.”