101. |
|
Masser af god underholdning, der straks fænger. Måske ikke den store nyskabelse, men formularen fungerer bare og spillet er smukt. Passende længde til indholdet. |
30/04-21 |
7/10 |
102. |
|
Arver flere kedelige elementer fra 1'eren, men forbedrer på øvrige parametre i en grad hvor spillet bliver mere underholdende end ensformigt, om end formularisk. Er overgået, men yderst spilbart. |
22/10-20 |
7/10 |
103. |
|
Langt mindre frustrerende end det ser ud. Gedigen underholdning der leverer en stor grad af tilfredsstillelse når man lykkedes. Solid indie-platformer der er meget mere end det ser ud til. |
15/07-20 |
7/10 |
104. |
|
Ufatteligt fængslende. På trods af hvor simpelt spillets grundmekanikker er, føler man sig underholdt hele vejen igennem. Man ønsker sig mere og større kompleksitet. |
15/07-20 |
7/10 |
105. |
|
Ubegribeligt ringe til at starte med, men som timerne går forstår man galskaben og kommer med tiden til at værdsætte spillets bidrag til alle de fængende indie-titler der har inspireret det. |
14/07-20 |
7/10 |
106. |
|
Gennemsyret af sin enkelte gimmick, der både skaber udfordringen og begrænser unødvendigt. |
14/07-20 |
7/10 |
107. |
|
På trods af adskillige designfejl er det næsten uforklarligt underholdende. Ingen områder af spillet skiller sig stærkt ud, men samlet set vellykket. |
14/07-20 |
7/10 |
108. |
|
Charmende og hyggeligt, men gameplayet er en tand for kønsløst. Langt de fleste elementer dog vellykkede og om end for langt, bliver det aldrig kedeligt. |
20/06-20 |
7/10 |
109. |
|
Underholdende og fængslende. Sværhedsgrad passende. Humoren er sjældent for plat, men historien er i sig selv ikke interessant. Har ikke levetid til mere end én gennemspilning. |
16/04-20 |
7/10 |
110. |
|
Stærkt SotN-inspireret og aldrig nyskabende. Gennemført underholdende, med flere subsystemer at fordybe sig i. Grafisk spænder stilen fra OK ned til grimt. Boss-kampe generelt dårligere længere henne. |
02/04-20 |
7/10 |
111. |
|
Kort videreførelse af både historie og gameplay, men desværre ikke med de bedste elementer af sidstnævnte. Følger man historien er EP1 obligatorisk at spille. |
12/02-20 |
7/10 |
112. |
|
Vigtig lore udspilles i en balanceret campaign med kun få svagheder. Det snævre overblik og spillets samtidige ekstreme fokus på macro-management gør selv SP til en (for?) hektisk oplevelse. |
03/01-20 |
7/10 |
113. |
|
For genren et hæderligt input, med mestendels fair kampe og et kampsysten der på trods af sin dybde er overskueligt og forståeligt. Trækker i langdrag og præget af sidequests man bare ikke gider. |
25/08-19 |
7/10 |
114. |
|
Gameplayet er bedre end nogensinde. De frusterende kampe hvor ringe kontrol og kamera tvinger én til udenadslære er holdt på et minimum. Audiovisuelt upåklageligt, men teknisk ikke imponerende. |
08/05-19 |
7/10 |
115. |
|
Samlet set en yderst hæderlig oplevelse, og med en smule interesse for den virkelige historie i spillets setting er der fuld valuta for pengene. Teknisk desværre en noget blandet oplevelse. |
09/02-19 |
7/10 |
116. |
|
Serien tager endnu et lille hop i kvalitet, men historien udvikler sig igen alt for langsomt til at være drivkraft. Konstantinopel er dog en fantastisk by, og en fornøjelse at bevæge sig rundt i. |
09/02-19 |
7/10 |
117. |
|
Små forbedringer på mange områder, men Rom er ikke nyskabende nok i forhold til hvad man ellers har set og historien udvikler sig alt for langsomt. Stadig ensformigt og nu også formularisk. |
09/02-19 |
7/10 |
118. |
|
[PS4] Kampsystemet begynder endelig at give mening, med færre flyvende fjender og færre bosskampe der er for store til kameraet. Tre-delingen af historien er interessant om end tilnærmende kedelig. |
06/12-18 |
7/10 |
119. |
|
Gameplayet er betydeligt bedre end KH1, både i form af bedre banedesign og kampsystem, men slet ikke i nærheden af genrens bedste eksempler. For mange genbrugsverdener og for lidt nyt generelt. |
06/12-18 |
7/10 |
120. |
|
Puzzles og opbygning er ren genbrug, men endnu en gang får den charmerende stil kombineret med historien trukket en igennem alle spillets udfordringer. |
05/07-18 |
7/10 |
121. |
|
Svag og forglemmelig historie, om end interessant set i seriens perspektiv. Velpoleret gameplay og mange interessante puzzles. Et fornuftigt fremskridt fra den første trilogi. |
06/03-18 |
7/10 |
122. |
|
Fornuftig eksekvering af adventure-genren, der savner lidt mere dybde for rigtig at blive husket. Historierne er naturligvis gode, men fortællingen fungerer også glimrende. Langt fra AAA-kvalitet. |
17/02-18 |
7/10 |
123. |
|
Humoristisk og gennemført platformer, der får en til at ønske efter meget mere. Så sjovt i dag som ved udgivelsen. |
17/02-18 |
7/10 |
124. |
|
Klichéfyldt og elendig skrevet hovedhistorie, men humoristiske sidehistorier, underholdende gameplay og til tider glimrende OST tæller for at give et ellers forudsigeligt formularisk spil en chance. |
16/02-18 |
7/10 |
125. |
|
Fantastisk underholdende og gennemført RPG-light i Paper Mario stil. Behøver hverken forstå referencer eller humoren for at nyde spillet. |
04/02-18 |
7/10 |
126. |
|
Charmerende og tilgængeligt. Historien udvikler sig en anelse for langsomt og forudsigeligt. Puzzles er generelt af fornuftig kvalitet, med kun en enkelt svipser denne gang. NDS har for lav opløsning. |
20/01-18 |
7/10 |
127. |
|
Fantastisk charmerende. Sublim art direction, soundtrack og voice acting. Lider af gammeldags og til tider dårligt spildesign. AI fungerer ikke. Pacing virker helt tilfældig. |
14/10-17 |
7/10 |
128. |
|
Stærk stemning, men svag kontrol og lav/ingen sværhedsgrad trækker ned. Igen er der foretaget modige valg for simplicitetens skyld, men heldigvis stadig mere spil end interaktiv film. |
25/07-17 |
7/10 |
129. |
|
Fængende campaign med til tider både fantastisk banedesign og stemning. Teknisk imponerende og konstant underholdende. SP alene retfærdiggør en tilbudspris. |
24/07-17 |
7/10 |
130. |
|
Stilistisk er VJ fantatisk, og med muligheden for at skrue på tiden får gameplayet en ny dimension. Manglende polish og frustrerende kameravinkel i enkelte bosskampe trækker kraftigt ned. Svært! |
03/07-17 |
7/10 |
131. |
|
Hæderlig fortælling med fornuftigt gameplay og kun en anelse klichéfyldte personer. Rendyrket sci-fi underholdning. |
31/05-17 |
7/10 |
132. |
|
Originalt koncept og interessant persongalleri. En smule klicheer i historien, men generelt er fortællingen over niveau for JRPG. Kampsystemet er polariserende, men uomtvisteligt nyskabende. |
29/05-17 |
7/10 |
133. |
|
Leverer præcis hvad der kan forventes, men bestemt ikke yderligere. Fungerer fantastisk i mange små bidder, men historien fængsler ikke. |
10/05-17 |
7/10 |
134. |
|
Rørende historie med tilpas mængde humor og uforudsigelighed. Puzzles kræver både kritisk sans, opfindsomhed og mere klassiske gådeløsningsegenskaber. Til tider frustrerende. Ikke 100% egnet til NDS. |
21/04-17 |
7/10 |
135. |
|
Gennemført oplevelse, der sagtens kunne være produceret af et større team. Fantastisk passende soundtrack. Sværhedsgrad lige tilpas. |
21/04-17 |
7/10 |
136. |
|
Begyndelsen på en tvivlsom retning for 2D-Mario, der først på Wii U kom på rette spor igen. I sig selv et yderst hæderligt platform-spil, men forventningerne til Mario er, forståeligt, tårnhøje. |
21/04-17 |
7/10 |
137. |
|
Vellykket humor, igen. Det bliver for irriterende at skifte mellem de to par, især da ingen puzzles giver en udfordring. Bosskampe er blevet for lange og kræver konstant brug af items. Virker kort. |
21/04-17 |
7/10 |
138. |
|
Genoplivningen af serien er udført til noget nær perfektion. Waggle og udenadslære trækker desværre kraftigt ned. Er sidenhen kun overgået af sin efterfølger. |
12/04-17 |
7/10 |
139. |
|
Fantastiske håndtegnede miljøer. Blandt de smukkeste produceret. Kampsystemet er interessant, men halvvejs igennem bliver det for trivielt. Crafting med dybde. |
12/04-17 |
7/10 |
140. |
|
Hvad jeg troede altid ville være min favorit, er efterhånden kommet for langt efter gameplayet i de nyere udgivelser. Bedste figurgalleri til dato, men alderen trykker. |
27/07-15 |
7/10 |
141. |
|
Eneste i genren jeg reelt har følt mig underholdt af og tillige trist af den alt for hurtige afslutning. Desværre definitivt alt for let og muligvis for repetitiv til de fleste. |
27/07-15 |
7/10 |
142. |
|
Generisk og genretypisk, men som spillets historie viser er det næppe tilfældigt. Spil det for historien der blander sig med gameplayet og får dig til at tvivle på sandheden. |
27/07-15 |
7/10 |
143. |
|
Mange modige valg der tilsammen udgør et interessant bekendtskab. Bedre i retrospektiv end undervejs, hvor det kan føles ufærdigt. FPS, storytelling og platforming. |
27/07-15 |
7/10 |
144. |
|
Sidste i rækken til SNES, men bestemt ikke dårligste. Stor fokus på gimmicks og desværre lidt for meget udenadslære, som DKC2 ellers havde skilt sig af med. |
27/07-15 |
7/10 |
145. |
|
Ren underholdning, der har skabt store fanskarer, lettere ubegrundet. Historien er intet mere end bare ok og ligeså våbene. Men den rene underholdning sikrer succesen trods ensformige baner. |
08/09-04 |
7/10 |
146. |
|
Arkade-styringen, de mange touchdown og glæden ved at smadre amerikanere over XBL gør dette til min favorit i genren. Desværre er Buggen som Paasch nævner et problem over Live mod ukendte modspillere. |
24/11-03 |
7/10 |
147. |
|
Gameplayet og styringen må stå klart i alles hukommelse. Det er stadig en gåde hvordan, men Rare fik lavet en mere end hæderlig styring på den akavede controller. Multiplayer er genialt! |
11/11-03 |
7/10 |
148. |
|
Et meget godt Rallyspil, glimrende grafik og perfekt kontrol. Sjovt i multiplayer, især på de mange 'isbaner'. |
06/11-03 |
7/10 |
149. |
|
Futuristisk rytme/shooter spil der for altid vil blive husket efter bare et par minutters spil. Den visuelle del er fantastisk, kun meget få vil ikke kunne lide dette spil. |
06/11-03 |
7/10 |
150. |
|
Fremragende, i både multi- og singleplayer. Banerne er implementeret perfekt i spillet, både med hensyn til tidspres og våbenbrug. Stadig regerende 'Party-fighter' |
06/11-03 |
7/10 |