101. |
|
Solid bærbar opgradering af den gamle 2d horisontal shmupklassiker. Uden at ændre synderligt på det gamle koncept, er det lykkes for Konami at gøre spillet både udfordrende og sjovt. |
22/04-07 |
7/10 |
102. |
|
Chaos Field vinder ved bekendtskab og belønner korrekt brug af de forskellige våben. Brugen af udelukkende boss-kampe løfter intensiteten op til en solid "in the zone" oplevelse. Musikken er suveræn |
22/04-07 |
7/10 |
103. |
|
Bortset fra de ovedrevne blodsudgydelser og rekorden i loading-ventetider, skiller spillet sig ikke meget ud fra resten af genren. Til DC er det dog blandt de bedre FPS singleplayer oplevelser. |
22/04-07 |
6/10 |
104. |
|
Et forbillede for hvordan en PS2 til PSP konvertering kan laves. Fremragende rytmespil med sjæl og humor, samt en kærkommen, og alt for sjælden, genre til PSP. Gode multiplayer muligheder. |
10/01-07 |
8/10 |
105. |
|
Bortset fra lidt flere polygoner at lege med, er alt ved det gamle 2d shmup-gameplay. Ingen store nyheder, men en kompetent og god PAL konvertering der indeholder både 50/60Hz og TATE. |
23/10-06 |
6/10 |
106. |
|
Hvis Sega's Sonic Team havde overført Nights til et platformspil, kunne resultatet sikkert minde om dette charmerende og gennemførte spil. Sukkersødt med sjæl, stil og masser af spilbarhed. |
27/07-06 |
8/10 |
107. |
|
Opsamling af Namcos vertikale 2d shmup klassikere: Xevious, Super Xevious, Xevious Arrangement og Xevious 3D/G+. Desværre mangler den fede PC-Engine version. TATE opvejer manglende 60Hz. funktion. |
23/07-06 |
6/10 |
108. |
|
Indeholder Pomping World, Super Pang og Pang 3. En række af originale 2d puzzle platformspil fra Capcom som stadigvæk er sjove. Let at lære men svært at mestre, præcis sådan et arcade-spil bør være. |
23/07-06 |
7/10 |
109. |
|
Old school vertikal shmup. Stjæler med arme og ben, men tydeligvis med respekt for genren. Sjove bonusting og musikken er Zuntata værdig. Over Chaos Field, under Ikaruga og tæt på Zero Gunner 2. |
05/04-06 |
7/10 |
110. |
|
Vertikal shmup i stil med Tiger Heli med flot Naomi-board 3d-grafik. Old school, uden at være kedeligt, medmindre man kun er til manic-shmups. Eneste minus er mangel på originalitet. Spil på hard. |
05/04-06 |
6/10 |
111. |
|
Flot action-eventyr uden kedelige pauser. Perfekt pacet men derfor også lineært og en forholdsvis kort oplevelse. Online ranking og lidt ekstraguf pynter. Blandt de bedre film-til-spil oplevelser. |
03/04-06 |
7/10 |
112. |
|
Skuffende fortsættelse der er præget af for meget genbrug fra tidligere spil, kedeligt banedesign og kedelige bosser. Eneste lyspunkt er den konstante total-action. Metal Slug 3 er stadigvæk bedst. |
15/02-06 |
5/10 |
113. |
|
Suveræn grafik og gennemarbejdet spildesign, indenfor sin genre. Intuitivt kampsystem, logiske gåder og en medrivende handling. Bedste udnyttelse af græsk mytologi til PS2 og bedre end Rygar. |
15/02-06 |
8/10 |
114. |
|
Overraskende god, varieret og møgspændende FPSer med en blanding af stealth og total-action. De store åbne junglebaner er helt suveræne og flotte. Level-editor (og Live) forøger holdbarheden. |
22/01-06 |
8/10 |
115. |
|
Flot action-eventyr uden kedelige pauser. Perfekt pacet men derfor også lineært og en forholdsvis kort oplevelse. Online ranking og lidt ekstraguf pynter. Blandt de bedre film-til-spil oplevelser. |
25/11-05 |
7/10 |
116. |
|
Blandt de bedste licensspil til PSX. Et 3d action/platform og adventurespil, med særdeles god grafik og lyd, der passer til filmoplægget. Lidt for nemt for kendere, men underholdende hele vejen. |
20/10-05 |
8/10 |
117. |
|
Efter min mening, en forbedring i forhold til Shattered Soldier. Som altid med Contra serien, et actionfyldt, men også langt sjovere spil. Udenadslæren er nedtonet til fordel for spilfærdighed. |
10/09-05 |
6/10 |
118. |
|
I Metal Slug 3 er der endelig fuld valuta for den hampre nypris. Super håndtegnet 2d grafik og humor, leveret med både variation og enorme mængder action. Sidste ægte SNK/Metal Slug spil. Klassiker. |
05/09-05 |
8/10 |
119. |
|
Final Fight klon der holder sig oven vande ved at være veludført og spilbart. Bonus-rum med ekstra point er eneste tilføjelse. Neo Geo fans bør købe Sengoku 2 først. Som altid bedst i multiplayer. |
05/09-05 |
6/10 |
120. |
|
Klassisk 2d vertikal shmup. Stilfuld metal-basrelief grafik og et effektivt gameplay, gør spillet til en personlig favorit. Indeholder, udover 4:3 arcade, en fed unik og PC Engine eksklusiv udgave. |
03/09-05 |
8/10 |
121. |
|
Tidlig 2d beat'em-up i stil med Final Fight og Streets of Rage. Techno Soft kan ikke helt stå distancen, selvom banedesign og grafik, visse steder, er ret opfindsom. Som altid sjovest i multiplayer. |
03/09-05 |
5/10 |
122. |
|
Farvestrålende 2d platform actionspil med opgraderbare våben og, på trods af lav sværhedsgrad, høj genspilningsværdi. Minder om Wonderboy med større variation i gameplay. En overset MD perle. |
18/08-05 |
7/10 |
123. |
|
Som konsol-konvertering er Quake imponerende. Holdet bag Saturn udgaverne af Exhumed og Duke Nukem 3D, var også de eneste der kunne gøre det ordentligt. Saturn eksklusive baner, men ingen deathmatch. |
13/08-05 |
7/10 |
124. |
|
Irem kikser med denne retro opsamling som er monumentalt ringe. Kung Fu Master er den eneste klassiker. Men selv med et arcade joystick, er kontrollen skuffende, og pointen med mit opkøb dermed tabt. |
11/08-05 |
3/10 |
125. |
|
Kandidat som bedste 2d horisontal shmup til SS. Et intuitivt våbensystem baseret på skiftevis brug af mech og fly skiller sig ud. Saturn versionen har langt bedre grafik og lyd end arcade originalen. |
08/08-05 |
8/10 |
126. |
|
Sjælden 2d horisontal shmup arcade konvertering. Gameplayet afhænger af hvilken mech man sammensætter og alternative ruter giver variation. Hurtigt, actionfyldt, lidt for kort og bedst i multiplayer. |
07/08-05 |
6/10 |
127. |
|
Lemmings klon der, af mangel på samme, gør sig godt til konsollen. Grafik og lyd er mere funktionel end prangende og kun få detaljer afslører en reel Jaguar optimering. Spilbart og ganske hæderligt. |
06/08-05 |
6/10 |
128. |
|
Skuffende og sjusket konvertering af Segas eget arcadespil. 3d grafikken kan slet ikke følge med originalen, og dermed ødelægges fornemmelsen af fart og spænding. Afterburner er stadigvæk bedst. |
06/08-05 |
5/10 |
129. |
|
Remix af Sonic Wings 1-3. Traditionel 2d vertikal shmup i stil med Strikers 1945 og bedre end opfølgeren til denne. Alternative ruter og et hav af fly forlænger holdbarheden. Inklusiv J-pop CD. |
17/07-05 |
7/10 |
130. |
|
Gennemført 2d vertikal shmup med rødderne i Capcoms 1942. Finpudset grafik med gode detaljer og imponerende bosser. Selv CGI sekvenserne er flotte i Saturn versionen. Langt bedre end opfølgeren. |
17/07-05 |
8/10 |
131. |
|
Opfølgeren til Strikers 1945 tilføjer intet nyt, kun mere af det samme. Grafikken er grovkornet og gameplayet, uden dog at være ringe, mangler originalens finpudsning. Spil med Hayate flyet. |
17/07-05 |
6/10 |
132. |
|
Sjælden konvertering af Taitos 2d vertikal shmup. Ikke i samme klasse som Layer Section og overførslen til Saturn mangler finpudsning. Temaet om tidsrejser giver ellers god variation i banedesignet. |
17/07-05 |
5/10 |
133. |
|
Misforstået rum-opera i Macross universet. Blæret 2d grafik blandes effektivt med anime, J-pop og shmup gameplay. Bør vurderes som en (kort) interaktiv oplevelse, fremfor endnu en traditionel shmup. |
17/06-05 |
6/10 |
134. |
|
Solid 2d platform action med masser af udfordring. Snigskydning, faldskærmsudspring og shmup baner giver god variation. Glimrende 2d animation og musik. Bedste alternativ til SNKs Metal Slug. |
07/05-05 |
7/10 |
135. |
|
Skuffende 2d horisontal shmup i renderet hi-res forklædning. Grafik og lyd går fra middel til pinlig dårlig. Gameplayet er uden overraskelser og hverken boss-kampe eller fjender har noget at byde på. |
05/05-05 |
3/10 |
136. |
|
Farvestrålende 2d vertikal shmup med et eventyrligt retro-futuristisk tema. Faktisk forbliver originalen både sjovere og bedre end 2eren til Dreamcast. Kontrol og gameplay er finpudset eksemplarisk. |
01/05-05 |
8/10 |
137. |
|
Arcade konvertering med både Raiden og Raiden II. Klassisk 2d vertikal shmup og blandt de meget få til PAL PSX. Alternativ musik, fuldskærm eller TATE, er med til at levere den bedste konsolversion. |
30/04-05 |
6/10 |
138. |
|
Stadigvæk en kompetent 3d FPS der fanger filmenes atmosfære og spænding. Spil som enten Marine, Predator eller Alien med store forskelle i gameplayet. Blandt tidens absolut bedste licensspil. |
18/04-05 |
7/10 |
139. |
|
Farvestrålende 2d platformspil der skamløst kopier idéer fra Sonic og Super Mario. Til Jaguar er det blandt de bedste platformspil, kun overgået af det sjældne Rayman. Sjovt og underholdende. |
18/04-05 |
6/10 |
140. |
|
2d action-strategi med både humor og originalt gameplay. Jaguar udgaven er tydeligt flottere end 16bit versionerne, dog uden at udnytte potentialet. Solid udfordring og god variation. Fed titelsang. |
18/04-05 |
7/10 |
141. |
|
Dengang et populært licensspil. I dag en triviel affære som ikke imponerer. 2d grafikken er ellers rimelig og Bruce Lee genkendes let. Gameplayet skranter dog og er som helhed alt for kedeligt. |
18/04-05 |
5/10 |
142. |
|
Spildt licens og en dårlig 2d fighter med sløv animation og grimme figurer. Et simpelt kampsystem sætter punktum for at spil der burde have været et fedt beat'em-up baseret på arcade originalen. |
17/04-05 |
3/10 |
143. |
|
Udgivet efter Doom og noget mangelfuld ved sammenligning. Genredefinerende og en perfekt udgave til Jaguar. Mangler man Doom til samlingen bør man investere i det først. Kun for FPS fans og samlere. |
17/04-05 |
6/10 |
144. |
|
Konvertering af det klassiske 2d arcade shmup. Eneste vertikal-shmup til Jaguar og blandt de bedre titler generelt. Sammenlignet med PlayStation udgaven er spillet mangelfuldt og teknisk underlegen. |
17/04-05 |
6/10 |
145. |
|
3d polygon-actionspil med pæne skyggeeffekter. Fulgte med de fleste solgte konsoller og er derfor kendt af de fleste Atari fans. Tålelig actionfyldt underholdning som dog er præget af tidens tand. |
17/04-05 |
5/10 |
146. |
|
Ataris svar på Segas Virtua Racing, forbliver en fattig og inferiør kopi med en dræbende sløv og hakkende framerate. Chancen for et godt 3d racerspil blev spildt og den kom aldrig igen. Ærgerligt. |
17/04-05 |
3/10 |
147. |
|
Fremtids-sportspil der fungerer fint på DC uden dikkedarer. Gameplayet varieres med rendyrkede racer-missioner, slagsmål mod andre cyborger og forhindringsløb. Spillet er sjovest i multiplayer (1-2). |
17/04-05 |
6/10 |
148. |
|
For en brøkdel af Neo Geo AES prisen, er der fuld valuta for pengene i action-platform klassikeren fra SNK. Super håndtegnet 2d grafik og humor, leveres med både variation og enorme mængder action. |
17/04-05 |
8/10 |
149. |
|
Personlig shmup-favorit der er bedst i denne originaludgave. Kontrol og gameplay er helt i top. Jeff Minter bringer spilleren "in the zone" med et hektisk gameplay og en syret grafikstil. Anbefales. |
17/04-05 |
9/10 |
150. |
|
Action-strategispil der udnytter 3d mulighederne. I en kæmpestor mech-kamprobot smadrer man alt gennem en række forskellige missioner. Svært og udfordrende. Opfølger udkom til både CD og cartridge. |
17/04-05 |
7/10 |