51. |
|
Blandt de bedste FPS'er på GC. Smukt tilpasset konsollens lidt besværlige kontrol. Lækker variation i spillets settings, men fortællingen er brutalt ligegyldig. |
18/12-05 |
7/10 |
52. |
|
Meget innovativt og skrup-skørt design. Tarveligt vanedannende, indtil det er gennemført. Derefter er det blot et uforpligtende hyggespil. De 7 point er mest for idéen. |
30/12-05 |
7/10 |
53. |
|
Et æstetisk tilbageskridt ift Beast1, men har mere indhold og dybde. Desværre får sværhedsgraden hurdigt én til at lede efter snydekoderne. Virker ikke som et gennemtestet spil. |
11/01-06 |
5/10 |
54. |
|
Blod, sex og vold... Fantastisk farverig Græsk mytologi. Enestående dramaturgi, fantastiske settings, lækker intuitiv kontrol og massere af coolness-factor. God replay-value. |
18/01-06 |
9/10 |
55. |
|
Gyroscope-funktionen er overraskende velfungerende og præcis. Langtidsholbart og fantastisk orginalt. Eneste problem er at man ligner en idiot når man spiller det i toget. |
13/02-06 |
8/10 |
56. |
|
Et rigtigt voksen-spil. Har lidt grus i maskineriet, men prøver at flytte genren i nye retninger, hvilket er en kvalitet i sig selv. Spændende historie, gode karakterer og en lidt turn-off slutning. |
28/03-06 |
8/10 |
57. |
|
På den ene side er det ikke orginalt ift til tidligere versioner. Men på den anden siden kan den samme opskrift blive ved med at være overraskende sjov. Et rigtig godt multiplayer spil |
03/04-06 |
7/10 |
58. |
|
Et lille, overset og glimrende kvalitetsspil. Pokemón skiftet ud med golfbolde - Det fungerer godt og har en rimelig karriere-del. God afslapning og replay-value. |
30/06-06 |
7/10 |
59. |
|
Et særpræget spil for den smalle målgruppe. Rub har stor æstetisk charme og scorer mest på sin stil. Indholdet er derimod 'Game&Watch-agtigt', så det er ikke gameplay man skal kigge efter. |
06/09-06 |
6/10 |
60. |
|
Back to basic! Et suverænt mix af Mario Bros og Super Mario World. Nintendo har fornuftigt nok taget et stort skridt tilbage og lavet et Mario-spil baseret på de bedste grundelementer. |
01/10-06 |
9/10 |
61. |
|
Teknisk gennemført platformspil, men ikke uden problemer. Især plaget af kamera-problemer, og kan blive dræbende frustrerende. Alt for meget 'kravl-op-fald-ned-og-prøv-igen' gameplay. |
11/11-06 |
6/10 |
62. |
|
Simpel grafik, afbalanceret gameplay og mange forskellige baner. MEN, med Wi-Fi breder Mario Kart for alvor vingerne og bliver næsten uopslideligt. |
13/11-06 |
9/10 |
63. |
|
Enkelt, udfordrende og tarveligt vanedannende. Absolut en af de bedste Tetris-kloner, på niveau med bust-a-move og Lumines. - Måske bedre. |
26/11-06 |
8/10 |
64. |
|
Rockstar viser igen hvor meget plottet betyder for en god spiloplevelse. Kantet grafik og kosmetiske bugs, men super politisk ukorrekt morskab hele vejen hjem fra skole. |
22/01-07 |
8/10 |
65. |
|
Den oprindelige fascination ved Tony Hawk serien er klemt ned i DS'en med stor succes. Classic-mode og online-del gør kun holdbarheden længere, så det er atter tid til at 50-50 grinde derudaf. |
13/04-07 |
8/10 |
66. |
|
Ikke perfekt, men langt det bedste TR spil siden 1'eren. Lækker intuitiv styring, og smukke settings. Adventure-delen er bedst. Action-sekvenserne er for klodsede, langtrukne og lettere unødvendige. |
17/05-07 |
7/10 |
67. |
|
Rigtig god fysik, og man lægger knap nok mærke til mellemrummet mellem de to skærme. De seks levels har enkeltvis ikke nok dybde. |
03/11-07 |
7/10 |
68. |
|
Mario Galaxy kan bryste med, at være blandt eliten af Mario-udgivelser, på niveau Super Mario World og Mario 64. Et kvantespring bedre end den skuffende Mario Sunshine. |
17/01-08 |
10/10 |
69. |
|
Et fuldblods-Tekken i lommeformat. Uden betragtelige kompromisser har man klemt et Tekken-spil ned på UMD'en med næsten samme kvantitative godtepose som PS2'ens udgave. |
18/01-08 |
8/10 |
70. |
|
Mere underholdende end udfordrende. Katamari er som et legetøj på sin Playstation, hvor selve legen er vigtigere end målet. Komisk på sin egen kantede facon. |
22/04-08 |
8/10 |
71. |
|
Pædagogisk korrekt, uden at være klæbrigt. En overraskende spil-perle i sin rene form, der minder mig om hvorfor jeg stadig elsker spil. |
23/12-09 |
8/10 |
72. |
|
Små ninjaer med små ambitioner - som så til gengæld kommer i mål. Stærk underholdende, men relativt kort - og ikke så meget replay-value. Find det helst på tilbud. |
30/01-10 |
7/10 |
73. |
|
Har skamspillet Time Crisis for konstant at forbedre min score med en brøkdel af et sekund. Pistolens respons er uovertruffen og præcis. |
23/03-10 |
8/10 |
74. |
|
Alletiders kombi af puzzle og point-and-click adventure, med stor underholdningværdi. Udfordringen er dog ikke for de mindste, og det er svært ikke at bruge en walkthrough på nettet. |
18/04-10 |
7/10 |
75. |
|
Den lidt kluntede følelse af styringen blev løftet af et eventyrligt, fantasifuldt og varierende miljø. God indlevelse. Et af de få PS1 spil jeg gerne ville se en reboot af. |
19/08-10 |
6/10 |
76. |
|
Jeg elsker stilen, og det friske forsøg på at nytænke fps genren. Kontrollen er overraskende intuitiv. Eneste problemer er trial-and-error rutinen og historien. |
16/09-10 |
7/10 |
77. |
|
100% tilfredshedsgaranti for GOW fans ... men trods det tekniske show, den suveræne grafik og den velfortalte historie - så synes jeg alligevel at jeg var mere deltagende i 1'eren. |
19/10-10 |
7/10 |
78. |
|
Lækkert 2D design og gennemførte banedesigns. Passende sværhedsgrad, boss-puzzles og masser af ekstraskatte. Et klassisk platform med et par nye påfund, uden at være en revolution. |
02/01-11 |
7/10 |
79. |
|
En noget lineær men intens FPS shooter. Har sine momenter og lækkerhed, men minder for meget om en rail-shooter. Pokkers god lyd! |
10/01-11 |
6/10 |
80. |
|
Lemmings-klon for nybegyndere. Spillet er lang tid om at blive udfordrende, så hard core gamers skal holde sig på afstand. |
27/02-11 |
6/10 |
81. |
|
En smule for repetitiv og kalkuleret, gør at man rusher gennem banerne - og først derefter gider samleobjekterne. Lidt for smalt og alt for ligegyldig historie. |
14/04-11 |
6/10 |
82. |
|
Bane-design i ufortyndet format. 3D effekten glider fint sammen med banernes dybde, og kontrollen er stram. En fin lille udvikling fra 2D serien. |
26/12-11 |
8/10 |
83. |
|
Genkalder de kvaliteter som gjorde mig afhængig af GTA3: Legefuld, uforpligtende, underholdende og eksplorativt. Det er ikke stort, men har en kæmpe morskabs-faktor. |
30/12-11 |
8/10 |
84. |
|
Singleplayer er et lineært skydetelt med en intens og velfortalt historie. Multiplayer er 'the shit' og ikke overgået af nyere FPS titler. |
14/01-12 |
8/10 |
85. |
|
Ikke så imponerende i starten, men en arcade racer der vokser i underholdningsværdi og løbende tilføres gode updates. Tændes når jeg har brug for et solidt adrenalinsus. |
16/01-12 |
7/10 |
86. |
|
Essensen af godt, tætpakket gameplay med en overskuelig række levels. Tilsat en charmerende retrografik bliver det et must-buy til 3DS. |
10/07-12 |
8/10 |
87. |
|
Hårdkogt voldspoesi som var den skåret i træ, med en skarp styring der ikke fristes af gimmicks og opgraderinger. Bagefter venter en stram multiplayer med lav barriere. Max Payne er brutal! |
12/07-12 |
9/10 |
88. |
|
Hårdkogt voldspoesi som var den skåret i træ, med en skarp styring der ikke fristes af gimmicks og opgraderinger. Bagefter venter en stram multiplayer med lav barriere. Max Payne er brutal! |
12/07-12 |
9/10 |
89. |
|
Et teknisk kompetent spil på 3DS med et par gode gimmicks, som desværre er udhulet for enhver udfordring. Det er nemt at låse gåder, klare fjender, blive True Pirate og finde secrets. ALT for nemt. |
21/07-12 |
6/10 |
90. |
|
Let tilgængelig fighter hvor flow, timing og respons er vigtigere end combos. Nemt at mestre, aligevel meget at lære - og så er der kurvede ninjakvinder i 3D. |
21/09-12 |
8/10 |
91. |
|
En tydelig højere produktionsværdi end forgængeren. Mere varation, rigtig god musik og mange flere gimmicks. Den syngende robot-boss er priceless. |
04/11-12 |
7/10 |
92. |
|
En teknisk kolos med skyhøj produktionsværdi. I momenter er det enestående, men der er hang til konservativ spilmetode og sidste kapitel skuffer. Ikke noget at komme tilbage til. |
05/11-12 |
6/10 |
93. |
|
En tiltrængt indsprøjtning til følelsesregistret og historie med konsekvenser for spillerens valg. Sjældent oplever man så skelsættende spil i nutidens marked. |
12/01-13 |
9/10 |
94. |
|
Police Quest anno 2012. Har mere tilfældes med datidens eventyrspil end nutidens sand box. Teknisk rustikt og fin sans for psykologi, men også med et repetitivt gameplay og langtrukkent plot. |
09/03-13 |
6/10 |
95. |
|
Uncharted + exploitation + mere skattejagt. Tomb Raider er et teknisk svendestykke, nerveopslidende intenst og et studie i smerte. Et SP guldæg. |
16/04-13 |
9/10 |
96. |
|
Ikke verdens bedste shooter, men unik i kraft af sine kunstneriske ambitioner, interessante historie og æstetiske superkræfter. |
10/05-13 |
8/10 |
97. |
|
En obligatorisk pilgrimrejse for gamere, sammen med lækre, spirituelle spil. |
16/06-13 |
8/10 |
98. |
|
Så har spilbranchen godt nok overhalet filmbranchen med flere baner, men bag det dominerende plot gemmer sig et kompetent og udfordrende spil. |
08/08-13 |
9/10 |
99. |
|
Rustik shooter med en dyster, ensrettet SP campaign og sjov Zombie coop mode. Men på bundlinen er der ikke tilstrækkeligt argument for ejerskab, hvis man i forvejen har MV2. |
24/08-13 |
7/10 |
100. |
|
Lidt trægt og uhåndgribeligt i starten, men bliver langt bedre efterhånden som historien skrider frem og man vænner sig til byens monumentale sandkasse. |
27/01-14 |
8/10 |