1. |
|
Et alletiders Lucas-adventure. Tilpas sværdhedsgrad, god humor og alternative handlingstråde frem til slutningen. Hvorfor er der aldrig kommet en efterfølger...? |
18/01-04 |
7/10 |
2. |
|
Alletiders kombi af puzzle og point-and-click adventure, med stor underholdningværdi. Udfordringen er dog ikke for de mindste, og det er svært ikke at bruge en walkthrough på nettet. |
18/04-10 |
7/10 |
3. |
|
Mere underholdende end udfordrende. Katamari er som et legetøj på sin Playstation, hvor selve legen er vigtigere end målet. Komisk på sin egen kantede facon. |
22/04-08 |
8/10 |
4. |
|
Gyroscope-funktionen er overraskende velfungerende og præcis. Langtidsholbart og fantastisk orginalt. Eneste problem er at man ligner en idiot når man spiller det i toget. |
13/02-06 |
8/10 |
5. |
|
Meget innovativt og skrup-skørt design. Tarveligt vanedannende, indtil det er gennemført. Derefter er det blot et uforpligtende hyggespil. De 7 point er mest for idéen. |
30/12-05 |
7/10 |
6. |
|
Lækkert 2D design og gennemførte banedesigns. Passende sværhedsgrad, boss-puzzles og masser af ekstraskatte. Et klassisk platform med et par nye påfund, uden at være en revolution. |
02/01-11 |
7/10 |
7. |
|
Uncharted 4 en halv. En tilpas mere kompakt historie med Naughty Dogs action-ekspertise (bedre end mange actionfilm). Meget genkendelse fra tidligere spil, høj standard og lidt mere kønsdemokratisk. |
10/09-17 |
7/10 |
8. |
|
Et ok lille Uncharted sidekick for Uncharted fans. Periodiske styrker men også meget nemt og ensformige miljøer. Fint tilpasset mobil gaming. |
29/12-14 |
6/10 |
9. |
|
Jeg prøver ihærdigt at finde et relevant kritikpunkt - men jeg kan ikke. |
24/05-16 |
9/10 |
10. |
|
Efter røgen har lagt sig og pulsen er på normal kommer en lidt bitter eftersmag. Dramaturgien ligger under 2'eren og finalen er undervældet. |
18/10-17 |
6/10 |
11. |
|
Den oprindelige fascination ved Tony Hawk serien er klemt ned i DS'en med stor succes. Classic-mode og online-del gør kun holdbarheden længere, så det er atter tid til at 50-50 grinde derudaf. |
13/04-07 |
8/10 |
12. |
|
Ikke perfekt, men langt det bedste TR spil siden 1'eren. Lækker intuitiv styring, og smukke settings. Adventure-delen er bedst. Action-sekvenserne er for klodsede, langtrukne og lettere unødvendige. |
17/05-07 |
7/10 |
13. |
|
Uncharted + exploitation + mere skattejagt. Tomb Raider er et teknisk svendestykke, nerveopslidende intenst og et studie i smerte. Et SP guldæg. |
16/04-13 |
9/10 |
14. |
|
Kompakt, varierende, tempofyldt SP campaign med fedt leveldesign og stærk pacing. En bedre eksekveret FPS campaign skal man lede længe efter. |
09/12-16 |
7/10 |
15. |
|
Blandt de bedste FPS'er på GC. Smukt tilpasset konsollens lidt besværlige kontrol. Lækker variation i spillets settings, men fortællingen er brutalt ligegyldig. |
18/12-05 |
7/10 |
16. |
|
En rigtig flot finpusning af 1'erens kvaliteter. Bedre handlings-tråd, og masser af variation. Hele 'mini-games'-konceptet fungerer fremragende. Det bedste FPS jeg har spillet på PS2. |
18/01-04 |
8/10 |
17. |
|
Flot glidende grafik, og en rimelig god udfordring. Dog for lidt variation i gameplayet og virker til tider som en eksperimental udgivelse, end et egentlig færdiglavet spil. |
31/12-03 |
6/10 |
18. |
|
Har skamspillet Time Crisis for konstant at forbedre min score med en brøkdel af et sekund. Pistolens respons er uovertruffen og præcis. |
23/03-10 |
8/10 |
19. |
|
Den traditionelle omgang slå-hinanden-til-plukfisk. Ikke meget nyt, men ligger Tekken-spillene i fingrene, så er det svært at komme udenom. Tag-muligheden burde kunne fravælges. |
03/01-04 |
6/10 |
20. |
|
Et fuldblods-Tekken i lommeformat. Uden betragtelige kompromisser har man klemt et Tekken-spil ned på UMD'en med næsten samme kvantitative godtepose som PS2'ens udgave. |
18/01-08 |
8/10 |
21. |
|
Langt om længe en mesterlig Tekken titel til PS2. Tekken 5 har det rigtige 'touch' som fans af serien elsker. Det er ikke orginalt, men meget mere glatpoleret. Lækkert, lækkert, lækkert! |
01/09-05 |
9/10 |
22. |
|
På daværende tidspunkt var Tekken3 kongen af kampspil. Tilpas indlæringstid, og der er ingen grænser for hvor god man kan blive. |
18/01-04 |
9/10 |
23. |
|
Ren nydelse i papirformat. Ligesom LBP er Tearaway mere sjovt end svært. Konstant fremdrift, opfindsomme monenter og grænseløs formel pakket ind i en uimodståelig charme. |
18/10-14 |
9/10 |
24. |
|
Et af de bedste puzzles man kan have med i lommen. En strejf under Tetris, men stadig en klasse-titel, som alle kan blive opsluget af. |
15/05-04 |
8/10 |
25. |
|
Der ér bare ingen vej udenom: Bust-a-Move er det bedste og mest fængslende puzzle-spil, næst efter Tetris. Brilliant simpelt gameplay, og en udødelig 2player battle mode. |
10/03-04 |
8/10 |
26. |
|
Vink farvel til vennerne, når der tændes for SMW. Tonsvis af hemmelige baner og gemte skatte vil holde spilleren fæstet indtil hele spillet er udforsket til ende. |
03/01-04 |
9/10 |
27. |
|
Teknisk gennemført platformspil, men ikke uden problemer. Især plaget af kamera-problemer, og kan blive dræbende frustrerende. Alt for meget 'kravl-op-fald-ned-og-prøv-igen' gameplay. |
11/11-06 |
6/10 |
28. |
|
Kedeligt som 1player, men alletiders som 2player. Gameplayets simplicitet og sparsomlighed giver spilleren lov til at udfolde sig, men bliver overhalet indenom af N64-versionen |
12/03-04 |
6/10 |
29. |
|
Mario Galaxy kan bryste med, at være blandt eliten af Mario-udgivelser, på niveau Super Mario World og Mario 64. Et kvantespring bedre end den skuffende Mario Sunshine. |
17/01-08 |
10/10 |
30. |
|
Et af de spil jeg har været mest afhængig af. Suveræne simple puzzles, masser af afveksling og til stadighed dejligt simpelt. |
16/11-03 |
9/10 |
31. |
|
Bane-design i ufortyndet format. 3D effekten glider fint sammen med banernes dybde, og kontrollen er stram. En fin lille udvikling fra 2D serien. |
26/12-11 |
8/10 |
32. |
|
Noget nær den bedste og mest velkomponerede brawler man kan erhverve sig i nutiden. Bygger ovenpå tidligere formularer med mere dybde, uden at afvise ny gæster ved døren.. |
15/08-21 |
8/10 |
33. |
|
Kongen af 2D-fighters står urokkelig på sin trone. Den første fighter der på ordenlig vis introducerede et mere strategisk udfordrende gameplay. |
06/04-04 |
9/10 |
34. |
|
Morsomt og wacky konsol-adventure med masser af personlighed. Ret nemt for øvede spillere, og ikke langt, men en fantastisk fritidsbeskæftigelse hvis dine øvrige spil minder for meget om arbejde. |
28/05-14 |
7/10 |
35. |
|
Vertikal platformer med elementer fra Terraria og Boulder Dash. Fængslende, underholdende og en nydelse at spille, men nok lidt for nemt for nogen. |
01/04-14 |
7/10 |
36. |
|
Kort oplevelse som jeg genspiller umiddelbart efter for at udforskre potentialet. En fest at spille i 3D, men helst på en New 3DS, da det er svært at holde skærmen stille. |
20/02-15 |
7/10 |
37. |
|
Et spil med fodfejl, manglende finish og ualmindelig mange bugs, men kudos til Respawn for at give os en god sværhedsgrad og endelig et godt SW spil. |
06/04-20 |
7/10 |
38. |
|
Skulle aldrig være udgivet på GBA. Et dårligt eksempel på multiplatform-brand. GBA har åbenlyst tekniske mangler til at gøre dette spil interessant. |
15/05-04 |
3/10 |
39. |
|
Ligner mere en opdatering af den orginale SSX end en egentlig to'er, men det er stadig kongen af snowboardspil. Dog er der ikke det optimale two-playerspil, men en suværen single-player udfordring. |
18/01-04 |
8/10 |
40. |
|
Grafisk gennemført, og fedt level-design. Dog nogle problematiske små-fejl, som heldigvis blev rettet i SSX Tricky. |
13/05-04 |
7/10 |
41. |
|
Det bedste 3D-platform på PS1. Flot glidende grafik, masser af udforskning og søgning efter hemmelige skatte, og en perfekt omgang humor. |
10/03-04 |
7/10 |
42. |
|
Intuitiv kontrol der virker som en forlængelse af spilleren, og en særdeles gennemført Spider-man historie. Sværhedsgraden er dog lidt for typisk AAA casual. |
09/02-20 |
8/10 |
43. |
|
Problematisk overgang fra tekst-kontrol til interface. Kedelig og usammenhængende historie, og gåderne er ikke gennemtænkte. For meget interesse i grafisk udvikling. Æsken er også alt for stor! |
12/04-04 |
4/10 |
44. |
|
Gåderne er lidt for lette, for de øvede quest-spillere, men SQ3 er endnu et fremragende 3D-adventure, men sjove ideer og vanvittige referencer til sin egen genre. |
12/04-04 |
7/10 |
45. |
|
Forrygende sjovt fighter, selvom det stadig kniber med nytænkningen. Glimrende intuitiv kontrol, hvor reaktionsevne er langt vigtige end strategi. Blandt de bedste på PS2. |
28/03-04 |
8/10 |
46. |
|
En tydelig højere produktionsværdi end forgængeren. Mere varation, rigtig god musik og mange flere gimmicks. Den syngende robot-boss er priceless. |
04/11-12 |
7/10 |
47. |
|
Knivskarp platformer god respons og hairwhip, som dog har lidt sparsomt med levels, ulogiske smågåder og en backtracking med dårligt flow. Musik og stil er enestående! |
29/04-17 |
7/10 |
48. |
|
Et æstetisk tilbageskridt ift Beast1, men har mere indhold og dybde. Desværre får sværhedsgraden hurdigt én til at lede efter snydekoderne. Virker ikke som et gennemtestet spil. |
11/01-06 |
5/10 |
49. |
|
Skal mest betragtes som en grafisk triumf, hvorved det udskiller sig. Shadow of the Beast er en unik fryd for øjet of øret, men har også et problematisk gameplay. |
18/01-04 |
7/10 |
50. |
|
Langt flottere end forgængeren, men også en mindre downgrade i forhold til historie, gameplay og balance. Burde have været dybere, mere mørkt og mere voldeligt. |
20/05-17 |
7/10 |